Jazu kirjoitti:Tuli tuossa semmoinen ongelma tuon allekirjoituksen auton kanssa että takapalojen vaihto tyssäsi siihen että mäntä ei painu sisään. Onkos jengi saanu noita jotenkin fixattua vaihtamatta koko satulaa (217€)? Se männän suojakumi meni siinä ähertäessä rikki mutta sen saisi kolmeenviiteen alkuperäisenä ja tulisi muitakin osia mukaan.
Taitaa olla eka palojen vaihto, kilsoja 75000.
Onko sulla mitään huoltomanuaalia tuohon? Kun tuohon kesäautoon laitoin Mondeon etujarrut niin vilkaisin manuaalia sen verran, että jäi mieleen takasatuloiden olevan samalainen konstruktio kuin Sierrassakin. Ulkopuolisia eroja on, mutta mekaniikka toimii edelleen samalla tavalla.
Noitten Sierran satuloiden kanssa on tullut pelattua nyt enemmänkin, kun purin kesällä semmoiset atomeiksi ja huolsin (ja ne toimii edelleen

). Jos sulla on auto nyt ajokelvoton sen rikkinäisen suojamuovin takia, niin suositelen, että otat sen satulan kokonaan irti ja tutkit pöydällä, että miksei se mäntä liiku. Minä yrittäisin ensin "auki" suuntaan irroittaa jumin ja sitten irroittaisin sen männän kokonaan - sitä uutta suojakumiakaan ei saa muuten paikoilleen.
Todennäköisin syy jumiin on männän sisään päässyt kosteus ja siitä seurannut ruoste. Vaurion laajuus selviää vain avaamalla satula.

Jos koroosiota on sylinterin tiivisterenkaan "ulkopuolella", niin ei huolta. Ruosteet hiotaan pois, uudet tiivisteet ja taas toimii. Jos roste on syönyt mäntää tai sylinteriä pidemmältä, niin ensiapuna voisi koittaa uuden männän vaihtamista ja jos tämä ei auta, niin sitten vaihtosatula.
Ja niin kuin yo. sepustuksesta käy ilmi, tähän palaa aikaa, mutta mitäpä sitä ei muutaman saturaisen säästön takia tekisi.

Jos nautit itse tekemisen riemusta, tai haluat oppia jotain, niin tuo on aika vaaraton kohde. Korkeintaan joudut lopuksi ostamaan sen uuden satulan.
