Fiesta mk1 + Zetec

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Fiesta mk1 + Zetec

Viesti Kirjoittaja emax »

Eikös ensimmäisis 1,6 zeteciis ollu jotain 90hp. Mahtuiskohan tuollainen mk1 fiestaan :roll:
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Fiesta mk1 + Zetec

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Muistaakseni joku CRSC:llä työntää sinne 2.0 Zeteciäkin joten meneehän toikin sinne. En oo ite kyseistä projektia seurannu mutta eiköhän se mee samalla vaivalla kuin CVH:kin jossa suurin ongelma on lievä tilan ahtaus jakopäässä. Ratkasumalleja siihen on ainakin 3

1) Viilaa koneen kannattimen pultinreikiä sen verran että koko paketti liikkuu tarvittavan määrän auton vasenta laitaa kohti. Helppo ja nopea. Repsikan puoleista sisempää vetoniveltä saattaa välillä oksennuttaa, omalle kohdalle ei oo sattunu vaikka kakskikin CVH konversiota oon tehny mutta on tota todistetusti tapahtunut.

2) Ettii sopivan pituiset vetoakselit jotka mahdollistaa kone/lootapaketin siirtämistä niin paljon että on tilaa touhuta. En muista mitä akseleita pitää käyttää mutta tälläsenkin on joku tällä tai CRSC:n foorumilla tehnyt. Luotettava ja fiksuin ratkaisu jos vaan löytää sopivat vetarit.

3) Työstää koriin lisää tilaa sinne jakopään puolelle. Työlästä ainakin hyvin (=katsurille kelpaavasti) tehtynä koska edellyttää runkopalkkimuutoksia.

5 vaihteisen lootan asennus edellyttää sitten koneesta riippumatta kohdan 3 suorittamista kuskin puolella.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Fiesta mk1 + Zetec

Viesti Kirjoittaja emax »

:shock: Saako sen vielä kilpiinkin tuolla 2 litraisella, ilman poikkeuslupia?

E: Lueskelin nuota sun sivuja. eipä taida ainakaan laillisesti saada. Muuten oli erittäin mielenkiintoiset sivut 8)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
orkkisgt
Viestit: 42
Liittynyt: 02 Touko 2007 23:33
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Fiesta mk1 + Zetec

Viesti Kirjoittaja orkkisgt »

Helpommalla pääsee kun laittaa 1,8 zetekin. tämmösen laitoin omaan mk1 fiestaan. 2,0 zetekki hivenen korkeampi ottaa konepeltiin kiinni (imusarja vaihtoon)
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Fiesta mk1 + Zetec

Viesti Kirjoittaja emax »

Mutta eikös 1,8 zetas ole 105hp ja xr2 fiestas 84hp?
Elikkä mk1 fiestan maximi millä vielä leiman saa on 84hp*1,20=100,8hp?

Olis varmaan kivan kuuloinen fiesta jos sinne asentais 2 litraisen V6:sen :lol: Tehon ja kuutioiden mukaan onnistuis, mutta se paino..
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
orkkisgt
Viestit: 42
Liittynyt: 02 Touko 2007 23:33
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Fiesta mk1 + Zetec

Viesti Kirjoittaja orkkisgt »

No itse leimaan 1,6 zetekkinä. Voihan sinne laittaa vaikka v8 jos lystää.
Summa
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Marras 2009 18:00

Re: Fiesta mk1 + Zetec

Viesti Kirjoittaja Summa »

Liekkö onnistuis omavalmistemoottorina leimaaminen parilitraseks? Laki sen sallii mikäli teho, paino ja tilavuus täyttyy eli esim. kaasariksi muuttaa, mutta mistä imusarja?

edit: Esim burton powerilta 2x DCOE imusarja (tuotenumero: FZ663A) ja sytkä jostain.

Helpommin tietysti menee kun nappaa valmiin ruiskukoneen ja sanoo että on 1.6, mut se on sähködädä :mrgreen:
Vastaa Viestiin