sierra 2.0 ohc kaasari

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierra 2.0 ohc kaasari

Viesti Kirjoittaja emax »

Foorrtti kirjoitti:2 vuotta sitten tämäkin kaasari toimi todella hyvin ja jouduin vaihtamaan tuon dgr:n sen takia kun tässä oli hapettunut läpät kiinni mutta hapettumat on putsattu nyt!
Sielä läppien läheisyydessä pitäis näkyä muutama pieni reikä. Ne on siirtymävaiheen reikiä, eli niistä tulee bensaa siinä 3000 paikkeilla, taikka silloin kun läppä on kääntyny niiden kohdalle asti. Koitappa putsata ne, ja tyhjäkäynti suutin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierra 2.0 ohc kaasari

Viesti Kirjoittaja emax »

Aksu kirjoitti: En viellä sanoisi varmaksi moista mutta esim. pienkoneet(moottosahat,ruohonleikkurit,perämoottorit) niissä on ollut talven jäljiltä käynti häiriöitä tai lähinnä käyntiin lähtemyyttä ja bensan vaihtamalla taas toimineet.
Yhden auton omistajan kanssa jutten tässä taaannoin ja kertoili että oli syksyllä säädetty ruisku uudestaan ja hetken sen jälkeen laitettu seisontaan tankki täynnä. Keväällä otettu käyttöön ja kone suli sen ensimmäisen tankin aikana. Syyksi epäili tuota bensaa koska mikään ei ollut muuttunut talven aikana.
2002 ostin tähtiperä cortinan, semmonen latolöytö. Omistajan mukaa autoa ei -80 luvun jälkeen oltu käynnistetty. Siivottiin iso kasa roinaa päältä ja kokeilin pyörittää moottoria, no sehän pyöri. seuraavaksi putsasin tulpat ja kärjet ja vedettiin sähköt puolalle ja startille. Testailin siinä ajoituslampulla tuleeko kipinää ja valo välkkyi hetken kivasti ja sitten se lähti käyntiin :shock: Bensaa ei oltu missään vaiheessa tankkiin laitettu. Myyjän isä sen oli kuulemma viimeksi talliin ajanu joskus -80 luvun lopulla.
Mutta onhan bensa kyllä muuttunu lyijyllisen jälkeen, jospa ne lyijyn korvikkeet menee siinä vanhaksi ja oktaanit alenee...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: sierra 2.0 ohc kaasari

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

emax kirjoitti: Sielä läppien läheisyydessä pitäis näkyä muutama pieni reikä. Ne on siirtymävaiheen reikiä, eli niistä tulee bensaa siinä 3000 paikkeilla, taikka silloin kun läppä on kääntyny niiden kohdalle asti. Koitappa putsata ne, ja tyhjäkäynti suutin.
Pitääkö kaasari irroittaa että näen ne siirtymävaiheen reiät? En ainakaan päältä päin pystynyt erottamaan mitään reikiä.. Tyhjäkäyntisuutin on putsattu. Kuulin kyllä että tyhjäkäyntisuutin olisi käytössä vain alle 1000rpm ja tässä sierrassa on tyhjäkäynti täytynyt nostaa 1400-1500rpm kevyen vauhtipyörän takia. Mutta käy tyhjäkäyntiä siististi vähän seilaa sen about 100rpm. Kun vähän aikaan käytin tuota niin pystyin siirtämään sitä mutta piti pumpata kaasua ja kytkintä eikä voinut kumpaakaan painaa kunnolla mutta auto siirtyi omin voimin eli oli ainakin osittain korjaantunut itsekseen? Miten ne siirtymävaiheen reiät putsataan?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierra 2.0 ohc kaasari

Viesti Kirjoittaja emax »

Tyhjäkäyntiseosruuvi on käytös siellä tyhjäkäynti alueella, sitten tulee pienen hetken suoraan tyhjäkäyntisuuttimelta juurikin niistä reijistä ja sitten pääsuuttimelta.
Voi olla että ne reijät erottaa paremmin kun kaasari on irti.
Luulisin että crc ja kevyesti paineilmaa riittää putsaamiseen.
Yks toinen vanha konsti on antaa koneelle vähä jenkaa ja löydä käsi paksun hanskan kanssa kaasarin päälle, jolloin alipaine imaisee röörit auki :twisted: Hanska siksi ettei tuu käsi kipeäksi.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin