Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Elikkä kyseessa sierra 2,0 dohc EFI... antaa yhen korkeintaa kaks kipinää ja sitten loppuu....sama tapahtuu joka kerran startatessa aina vain yks tai kaks kipinää ja siihen loppuu...hall anturi vaihettu,toisella puolallakin kokeiltu,toisella moottorinohjauksella..ja uusi virranjakajan kansi vaihettu ja pyörijä... mikä avuksi? itsellä ja monella muulla loppui jo ideat kesken...että mistä tuo kyseinen vika voisi johtuu ja mitä ois tehtävissä
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Kampiakselin asentotunnistin kaput ?
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Olihan "hall" varmasti samanlainen kuin alkuperäinen.Teemu_N kirjoitti:Elikkä kyseessa sierra 2,0 dohc EFI... antaa yhen korkeintaa kaks kipinää ja sitten loppuu....sama tapahtuu joka kerran startatessa aina vain yks tai kaks kipinää ja siihen loppuu...hall anturi vaihettu,toisella puolallakin kokeiltu,toisella moottorinohjauksella..ja uusi virranjakajan kansi vaihettu ja pyörijä... mikä avuksi? itsellä ja monella muulla loppui jo ideat kesken...että mistä tuo kyseinen vika voisi johtuu ja mitä ois tehtävissä
Ei ole mikään hall-anturi lohkon kyljessä oleva

Esim. kyseinen anturi ei toimi cossun asento anturina vaikka samalaiselta vaikuttaa. Antoi kipinää mut ei kuitenkaan toiminut kunnolla.
gti golo palloilija
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Hall anturi tuli otettuu 2,0 dohc kaasarikoneest. Oisko siinä sitten jotain vikaa ettei sovi ruisku malliin? Identtisen näköiset ainakin ovat. Sytytys moduulikin on nyt vaihettu. Mutta kipinää ei vain näy. Puolanpiuhan päähän tulee kyllä oikee määrä virtaa ku mittailtii. Mutta kipinää se ei sieltä kuitenkaan anna :/
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Kyl kaasari/ruiskuissa sama anturi pitäis olla .
Tuo vaan aina häiritsee kun HALL:sta puhutaan, kun se ei ole hall joka siellä lohkon kyljessä majailee.Doch:ssa missään moista ole.
Tuo vaan aina häiritsee kun HALL:sta puhutaan, kun se ei ole hall joka siellä lohkon kyljessä majailee.Doch:ssa missään moista ole.
gti golo palloilija
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
no anturi ku anturi,ni kumminkin sen vaihoin sinne mikä siellä lohkon kupeessa oljynsuodattimen alla sijaitsee... mikää ei auta...nyt tarvis joltain nerolta ideoita
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 06 Loka 2008 19:33
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Tuo kampuran asentotunnistin tuli itellekki ekana mieleen. Voihan se olla ettei ite tunnistimessa vikaa, mutta johdot on huonot. Varmaan oot tulpanjohdotki kattonu?
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
tulpan johtoi en oo vaihtan ku melkein uudet :/ mut kaik hauraan näköset piuhat on muutama päivä sit vaihettu ja kolvailtu uusiks :/ ja sekää auttan ja kolvauksis ei vikaa
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Ja ennen kuin tuo kipinä hävisi. Niin polkasin Lapun lattiaa vaihde vapaalla ja samalla sekunnilla ku kiekat sai noin 6000 ni kuulu pamaus ja liekkii putkesta. Siihen sammu ja sen jälkee ei oo kipinää näkyn 

Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Enpä tunne Dockeja, mutta eihän siinä jakohihna ole poikki/hajonnu/paikoiltaan vai pyörittääkös se silloin startatessa, arvaus... 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Dohcit on ketjulla..
Mutta yhtälailla sekin voi aikaa myöten hajota.

Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Joo ketjulla on. Ketju on niinkuin pitääkin ja jakomerkit kohallaa. Eli vikaa ei sielläkään :/ ja starttaa ihan normaalisti. Tosin kipinä jää vain siihen yhtee. Korkeintaan kahtee.
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
tongitaanpa vähän vanhoja
löytykö tähän mitään vikaa? itellä just samanlainen murhe päällä. ei lähe startilla eikä vetämällä käyntiin.
kampuran asento tunnistin mitattu ja mahtuu toleranssien sisälle arvot ku käyttää metallia likellä.
uuella syttöohjaus poksilla koetettu, vanhaki pelasi toisessa autossa.
löytykö tähän mitään vikaa? itellä just samanlainen murhe päällä. ei lähe startilla eikä vetämällä käyntiin.
kampuran asento tunnistin mitattu ja mahtuu toleranssien sisälle arvot ku käyttää metallia likellä.
uuella syttöohjaus poksilla koetettu, vanhaki pelasi toisessa autossa.
Re: Sierrassa kipinä hukassa!ja kukaa tunnu tietävän vikaa
Mikäs ohjausboxi tarkalleen?kairala kirjoitti:tongitaanpa vähän vanhoja
löytykö tähän mitään vikaa? itellä just samanlainen murhe päällä. ei lähe startilla eikä vetämällä käyntiin.
kampuran asento tunnistin mitattu ja mahtuu toleranssien sisälle arvot ku käyttää metallia likellä.
uuella syttöohjaus poksilla koetettu, vanhaki pelasi toisessa autossa.
Onko kärjellinen sytytys?
Kun mitä nyt pelkästään sytytyspuolelle on kärjellisiä:
TFI-IV (TFI sijoitettu jakajaan) 83-88 TFI:lta PIP (TFI:n läpi), ja IDM signaali ECUlle ja SPOUT signaali ECUlta TFI:lle. SPOUT on muutettu PIP signaali mutta pelkällä PIP signaalilla toimii.*
TFI-IV With Closed Bowl Distributor (TFI ulkoisena) 88-90 PIP-B tulee TFI:lle ja PIP-A signaali ECUlle. SPOUT signaali ECUlta TFI:lle.
TFI With Computer-Controlled Dwell (TFI ulkoisena -mahdollisesti tämä) 89-92
*=ECUlle täytyy tulla myös CID anturilta signaali (Nokka-akselin anturi?)
Kärjettömiä:
DIS
EDIS
....
Onko virtalukko kunnossa? Onko tulpat ja tulppien johdot kunnossa? Onko jakaja kunnossa? Ja onko moottorin ja sytytykseen liittyvät maadoitukset kunnossa? Epäilen että maadoituksissa jotain ongelmaa jos toisessa autossa kerta toimi. Ei se kipinä kauaks katoa jos osaa seurata sitä.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"