Terve
Ongelmat (tai ominaisuudet) ovat seuraavanlaisia:
1)
Tasakaasulla ajettaessa auto saattaa yhtäkkiä nykäistä kertaalleen. En ole löytänyt mitään järjestelmällisyyttä tähän. Joskus saatan ajaa 100km ilman nykäisyjä, toisinaan taas voi nykäistä 5km matkalla 5 kertaa. Mielestäni noita tapahtuu useammin "puolilämpimällä" koneella.
2)
Välillä kihdyttäessä kuuluu viheltävä ääni, ääni kuuluu useammalla eri vaihteella (3,4,5).
3)
Vaihteiden vaihtaminen on toisinaan hankalaa ilman, että auto hieman nytkähtää kun kytkintä irroittaa. Lämpimänä kuuluu lisäksi joskus pieni ääni, kun vaihde kytkeytyy.
4)
Moottorijarrutuksen jälkeen kun painaa kevyesti lisää kaasua auto nytkähtää reilusti (ei tee tätäkään aina). Jos kaasua antaa reilusti, ei nytkähdä.
Autoon on vaihdettu tulpat viime kesänä, imusarjat ja tyhjäkäyntiventtiili putsattu samoin viime kesänä sekä ilmanputsari, öljynsuodatin ja öljyt vaihdettu muutama viikko sitten. Vikakoodeja ei omalla lukijallani ainakaan löydy.
Mondeo MK3 V6 nytkähtelee + muuta
-
Re: Mondeo MK3 V6 nytkähtelee + muuta
syöttöpumpussa jotain, ilmastointi tyhjä, syöttö jätättää joten ennakko? onhan tuossa jo. itelläni tddi nykiminen loppui lähes täysin ilmastointihuollon jälkeen...vielä kun raahaan suuttimet tarkistettavaksi niin avot.
Kiitosta vastauksesta, kyseessä siis tosin bensa-auto, ei diesel.
-
niin, voortilla ei taida olla v6 dieseliä vielä...tarkennetaanpas;
kohta1. sytytys, ennakko, nokka akselin tunnistin, 'siirto'pumppu.
kohta2. vaihdelaatikko, tasauspyörästö.
kohta3. vaihdelaatikko, kytkin (ottaako alhaalta?).
kohta4. kuten kohta1 lisäksi lambda, egr.
...tuossa aluksi....
kohta1. sytytys, ennakko, nokka akselin tunnistin, 'siirto'pumppu.
kohta2. vaihdelaatikko, tasauspyörästö.
kohta3. vaihdelaatikko, kytkin (ottaako alhaalta?).
kohta4. kuten kohta1 lisäksi lambda, egr.
...tuossa aluksi....
Kiitokset taas vastauksesta.
Kohdasta 1 olen jokseenkin samaa mieltä, tutkittavaa riittää tuolla sektorilla sen verran, että ajattelin jos joku olisi osannut hieman tarkentaa.
Kohdassa 2 olisin mielummin taipuvainen uskomaan ennemmin imu- tai pakovuotoon.
Kohta 3: Kytkin ottaa ennemminkin ylhäältä kuin alhaalta. Itse olen ajatellut, että saattaisi olla tukikumeista ?
Kohta 4: Autossa ei ole EGR:ää, lambda antaa ok-arvoja.
Kohdasta 1 olen jokseenkin samaa mieltä, tutkittavaa riittää tuolla sektorilla sen verran, että ajattelin jos joku olisi osannut hieman tarkentaa.
Kohdassa 2 olisin mielummin taipuvainen uskomaan ennemmin imu- tai pakovuotoon.
Kohta 3: Kytkin ottaa ennemminkin ylhäältä kuin alhaalta. Itse olen ajatellut, että saattaisi olla tukikumeista ?
Kohta 4: Autossa ei ole EGR:ää, lambda antaa ok-arvoja.