Ford Mondeo 2007 tekniset ongelmat

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jounitan

Ford Mondeo 2007 tekniset ongelmat

Viesti Kirjoittaja jounitan »

Minulla on ongelmainen Ford Mondeo farmari 2007 malliltaan. Se on viimeisiä vanhakorisia ja ensimmäinen sekä viimeinen Fordini! Se on ollut minulla uudesta saakka ja nyt olen ajanut silla vajaat 100 tkm.

Kysyn kuitenkin ihan uteliaisuudestani ennen auton vaihtoa, että onko muilla ollut vastaavia ongelmia!
Kävin katsastamassa autoa viime tammikuussa ja yllätyksekseni se ei mennyt läpi pakokaasutesteistä eikä iskunvaimentimien osalta.
Pakokaasuongelmaa ratkottiin paikallisessa Ford huollossa n. kuukauden ajan. Kunnes keksittiin, että imusarja on tukossa. Se puhdistettiin ja siltä osin auto oli ok. Huomasin jo paljon aikaisemmin, että auto "tupsauttelee" mustaa savua kiihdytyksissä. (Ja niin se tekee nytkin n. 5 kk puhdistuksen jälkeen).

Toinen vika oli takaiskunvaimentimet. Olivat molemmat aivan loppu. Sain puhuttua ne takuuseen, koska olin huollon yhteydessä niistä valittanut jo aikaisemmin. Mutta kuinka ollakaan, nyt 5 kk iskunvaimentimien vaihdon jälkeen takaapää "pomppii" taas. Kävin taas huollossa ja jälleen iskunvaimennin on loppu. Kuulemma nesteet vuotaneet ulos. Onko teillä muilla kokemusta huonoista iskunvaimentimista tässä mallissa? Voihan olla että loppupään autojen valmistussarjoissa on iskunvaimentimissa eri toimittajat? Tämä on täyttä arvailua, mutta ihmeelliseltä tuntuu ettei vaimentimet kestä.

Eräs mielenkiintoinen seikka tässä samassa autossa on myös, että olen valittanut huoltoon takuuaikana erittäin kovaäänisestä kilkattavasta nakutuksesta. Tämän poikkeuksellisen äänen ovat vahvistaneet myös huoltomiehet. Tässä katsastusepisodissa (korkeat päästöt) vaihdettiin autoon suuttimet, jolloin kilkatus lakkasi. Mutta koska niissä ei ollut päästöjen syy niitä ei jätetty autoon, vaan vaihdettiin vanhat ja kilkatus jatkuu. Kun en ole mikään autoasiantuntija, niin en osaa sanoa mitä vahinkoa mahdollisesti autolle on tulossa kun suuttimia ei ole aikanaan takuuseen vaihdettu?

Vielä eräs häiritsevä seikka. Kaasuttimessa lienee jotain vikaa koska silloin tällöin kaasu jää "kovemmalle" kuin tyhjäkäyntikaasu. Tämän huomaa esim. lähestyttäessä risteystä ja kun moottorilla jarruttaa, niin moottorijarrutus ei onnistu, vaan pieni pintakaasu jää päälle.

Tällainen on Fordini, olisi mielenkiintoista tietää onko joku muu takunnut tällaisten samanlaisten ongelmien kanssa.
KajS

Re: Ford Mondeo 2007 tekniset ongelmat

Viesti Kirjoittaja KajS »

Trolli.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Fiestalla

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

KajS kirjoitti:Trolli.
Ei trolli vaivautuisi noin pitkää tekstiä kirjoittamaan vai löytyykö asiavirheitä?

Mikähän tekniikka kyseisessä kulkineessa on?
jounitan

Viesti Kirjoittaja jounitan »

Olen niin vähän kirjoitellut näille keskustelupalstoille, että en edes tiedä mitä trolli tarkoittaa. Aavistelen, mutta en sitä murehdi sen enempää. Minulle ei tästä koidu hyötyä eikä haittaa. Enkä muutenkaan ole mikään erityinen automies, että minun pitäisi autolla päteä. Haluaisin vain ajaa luotettavalla ja vähävikaisella kulkuneuvolla, jota minun Ford Mondeoni ei ole.

Ajattelin lähinnä kysyä, koska en heti keskustelupalstoilta löytänyt muiden murheista tätä iskunvaimentajaongelmaa, että onko muilla vastaavaa tullut eteen? Korjaamolla kertoivat pakkastalven vaikuttaneen iskunvaimentimiin! Minulla lienee sitten tosi huono tuuri tämän yksilön kanssa.

Auto on 2.0 diesel (siis nakuttaa muutenkin kovasti :-)) , mutta minun autori erityisen terävästi) ja tosiaankin viimeisiä vanhan korimallin versioita. Limited erittäin hyvin varusteltu muuten. Ja mukavia varusteita :-)

Auto on hyvä ajoltaan ja tilava, mutta yllättävän on paljon pieniä haittaavia vikoja jotka uudehkossa autossa harmittavat.
KajS

Viesti Kirjoittaja KajS »

Fiestalla kirjoitti: Ei trolli vaivautuisi noin pitkää tekstiä kirjoittamaan vai löytyykö asiavirheitä?

Mikähän tekniikka kyseisessä kulkineessa on?
Asiavirheitä löytyi ainakin yksi:

"Kaasuttimessa lienee jotain vikaa koska silloin tällöin kaasu jää "kovemmalle" kuin tyhjäkäyntikaasu."

Tuo lause jäi vaivaamaan, koska kaasuttimella varustettuja autoja ei ole uutena myyty sitten 90-luvun alun. Aiheen aloittaja olisi voinut mainita, että diesel, olisin sitten bensiinimiehenä jättänyt kommentoimatta. Ja niistä takaiskareista olisi voinut mainita, että kyseessä lienee se tasonsäädöllä varustettu versio eikä se tavisversio.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
ekn1

Viesti Kirjoittaja ekn1 »

Jos tuossa kertomuksessasi oli kaikki viat mitä autossasi on ollut niin aika helpolla olet päässyt ensimmäiset 100tkm. Omassa saman korimallin Mondeossa vikoja riitti ensimmäiselle 80tkm:lle aika paljon enemmän. Mutta sitten kun ne korjattiin niin viimeiset viisi vuotta ei ole tarvinnut juuri muuta tehdä kuin ajaa ja välillä vähän huoltaa.

Vaadit nyt vain että moottoriongelmien syyt on selvitettävä ja korjattava, ja asennutat autoosi laadukkaat iskunvaimentimet, niin kyllä se siitä. Ja jos/kun näyttää melko ilmeisesti siltä, että huolto, jossa tähän asti olet käynyt, on täynnä "öljynvaihtomiehiä", niin vie auto vaihteeksi johonkin toiseen huoltoliikkeeseen. Noi iskariongelmat kuulostavat täysin käsittämättömiltä, mutta ratkeavat varmahkosti kun vain asennutat autoon uudet laadukkaat iskarit vielä kerran.
kujis

Viesti Kirjoittaja kujis »

Itellä asennettu uutena 2003 malliseen mondeoon eibach alustasarja, vaihtoon meni viime syksynä, kilsoja mittarissa tuolloin n. 165000. Tilalle laitoin tarvike iskarit, kilometrejä tällä hetkellä noin 180000, edestä joutuisi jo vaihtamaan...
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
pnieminen74

Viesti Kirjoittaja pnieminen74 »

musta savu; syöttöpumppu antanee liikaa? voisikos sen tarkistuttaa jotta ei savuttele (tai sitten eco-chippi ohjelmointi)? kilkatus; suuttimet (kuten huomasitkin äänestä) ja korkea öljynpaine fordin iänikuinen ongelma.. (hydr.nostimet). korkea tyhjäkäynti viittaa syöttöpumppuun/softaan koska ilmastointi ei tuota tee. voiko tohon malliin tehdä egr:lle tulpan putkeen? autosi kannattaa massauttaa kunnolla...
kupoc

Viesti Kirjoittaja kupoc »

Löytyykös tuosta vuoden 2007 2.0 diisselistä jo hiukkassuodatin?,
nimittäin aika-ajoin esiintyvä korkea tyhjäkäynti voi johtua myös hiukkassuodattimen automaattisesta puhdistus toiminnosta, joka löytyy useasta nyky diisselistä ja on haukuttu jokaisessa alan lehdessä.
Ford Mondeo ST220 Wagon vm.2005
Vastaa Viestiin