
1.4 CVH -88 Escort tyhjäkäynti
1.4 CVH -88 Escort tyhjäkäynti
Eli autossa pitää aina olla ryyppyä vähäsen (kaasari) jotta auto käy tyhmäkäyntiä. Ilman ryppyä tyhjäkäynti on 900rpm ja hetken päästä sammuu. Ryypyllä n. 1000rpm ja käy ja kukkuu kuin ei mitään ongelmaa? Eli onko seokset laihalla vai onko jossain roska tms? Muuten esco kulkee kuin kiimainen narttukissa.. 

-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 27 Kesä 2009 20:41
Re: 1.4 CVH -88 Escort tyhjäkäynti
Olisiko seokset liian laihalla. Tai sitten vaan kaasuttimen ominaisuus. Itellä on kesällä laitettu uus kaasari eikä pysty tyhjäkäyttämään ilman rikastinta. katsastus oli pari kk sitten ja seoksien pitäisi olla kunnossa.
Ford Orion 1.3 OHV. Ei ole moottorinohjausta tai luistonestoa, vain perustekniikka.
Re: 1.4 CVH -88 Escort tyhjäkäynti
Nyt välillä toimii päivän pari ilman sammumisia, mutta välillä ei kestä tyhjäkäyntiä ollenkaan ellei tosiaan ole tuo ryyppy päällä. On sen verran pihi äijä ettei raaskis ryypyllä käyttää yhtään kun vie himpun verran enempi tuota soppaa silloin... 

- escort1.4cvh
- Viestit: 16
- Liittynyt: 18 Tammi 2010 17:51
Re: 1.4 CVH -88 Escort tyhjäkäynti
Tarkasta alipaineletkujen ilmavuodot. Siis että niitä ilmavuotoja ei ole ja letkujen liitokset ovat tiiviit. Imuilman lämmitysläppää ohjaava alipaineletku on tärkein. Jos kone ei saa lämmintä ilmaa pakosarjan päältä, tyhjäkäynti häviää. Ilmanputsarikotelon etuosasta kulkee ohut alipainejohto kaasuttimen taakse. Tiukkaa sen liitokset. Vaihda myös alumiininen putki, joka on pakosarjan päällä olevan pellin ja ilmanputsarikotelon välissä, jos se on huonokuntoinen. Omassa autossani nämä toimenpiteet palauttivat tyhjäkäynnin.
Ford Escort 1.4 vm 1987 (nykyinen)
Ford Taunus 2.0 vm 1982 (entinen, kuvassa)
Ford Taunus 2.0 vm 1982 (entinen, kuvassa)
Re: 1.4 CVH -88 Escort tyhjäkäynti
nostin topicin ylös mutta itseltä puuttu tuo toinen letku mikä lähtee putsarin alta. toinen mikä on tallella menee ilmanotto putken siihen mötikkään. tyhjäkäynti vähän ailahtelevaista
Escort STW Ghia 1.8 Zetec -96