ford p100 projekti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
joni vuorio

ford p100 projekti

Viesti Kirjoittaja joni vuorio »

nii mul on tommonen p100 2,0 ohc tossa tallissa nii sitä täs kyselisin että miksi vaan 77hp ja sierrassa sama kone niin 105hp ?? onko matalapuristeiset männät vai mikäs siellä kiikastaa :D ja sitten mistäs saisin halvalla ostettu peltipakosarja 40weder kaasuttimet. viri nokka-akselin sun muuta viritys osaa forddii??
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: ford p100 projekti

Viesti Kirjoittaja Aksu »

joni vuorio kirjoitti:nii mul on tommonen p100 2,0 ohc tossa tallissa nii sitä täs kyselisin että miksi vaan 77hp ja sierrassa sama kone niin 105hp ?? onko matalapuristeiset männät vai mikäs siellä kiikastaa :D ja sitten mistäs saisin halvalla ostettu peltipakosarja 40weder kaasuttimet. viri nokka-akselin sun muuta viritys osaa forddii??
Matalampi puristeinen ja nokka on sama joka 1,6L sierroissa.
gti golo palloilija
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ford p100 projekti

Viesti Kirjoittaja emax »

Se fordin vv-kaasarikin varmaan syö osan tehosta.
Männät on ainakin tarvikkeena samalla numerolla sierran kanssa. Mutta jos se p100:nen on 207 lohkolla niin se lohko voi olla vähän korkeampi kuin sierran 205, mikä selittäisi matalamman puristuksen. Tämä kuitenkin on ihan mutu tietoa, en oo mitannu.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: ford p100 projekti

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Purettuna 205 lohkosta löytyi matalammat männät(joista sitten tehtiin turbo-kone 8,2:1).
Myöskin lohkosta löytyi merkintä että on matalapuristeinen tehtaalta lähtiessä.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin