en kyllä ymmärtäny vieläkään , silloin kun mun sierraan vaihdettiin jouset niin silloin ihmettelin sitä renkaan napaa/kiinnitystä että ainaki näytti että sitä voi kallistaa mihin suuntaan vaan ainakin VÄHÄN ettei ois mitään estettä..eli muuttaa renkaan kulmia.. mutta ei kyllä laitettu sillon prikkoja alle kun en nähny sitä tarpeellisex mutta muutama on kertonu että semmonen patentti on ollu käytössä...mutta en oo 100% varma kun en niitä prikkoja oo koittanu...TeRoK kirjoitti:En mä mitään vetoniveltä nyt tarkoita vaan sitä vetonivelen akselia joka menee pyörännavan sisälle. Mikälie sitten nimeltään. Vai onkohan sierrassa erilainen. Scorpiossa ainakin vetonivel painuu sitä pyörännavan vastakappaletta vasten ja siitä lähtee akseli navan sisälle. Jos tuota pyörännavan kiinnityskohtaa nyt rupeaa kallistamaan ilman, että vastapalaa kallistetaan myös niin se alkaa vääntämään sitä akselia joka navan sisälle menee.
ainaki mun sierrassa oli semmonen se nivel että vetoakselin päässä vähän niinkuin ristikko muttei kumminkaan kun se oli "kolmio" eli kolme "palloa" jotka on laakeroitu neulalaakereilla ja ne painuu siihen vastakappaleeseen josta taas lähtee akselin tynkä jossa on boorit päässä jotka sitte pyörittää sitä renkaan "napaa"? ja toinessaki päässä samanlainen nivel ja sen akselin tyngän päässä boorit ja ne menee kevyesti työntämällä perämurikkaan.
no joku viisaampi voi korjata