Moro,
Sellanen ongelma olis nyt, että mun mondeo (MK1, 1996, 1.8 zetec) kuumenee liikaa, koska syylärin puhallin ei lähe pyörimään, vaikka itse tuuletinmoottori toimii (testattu ohittamalla releet sun muut).
Olen vaihtanut:
- Tuulettimen releen (näitä on vain yksi tässä mallissa, makso suolaset 70e)
- Termostaatin (ei alkuperäinen, mutta aukeaa kyllä, putkesta tuntee lämmön)
- Lämpömittarianturin
- Toisen lämpöanturin, joka menee black boxille. Tämä ei ole alkuperäisosa, eikä suoraa mainintaa ole 1.8 mottiin, mutta sopii paikaleen täydellisesti ja testasin että siinä on se vastus, ettei tuuletin pyöri turhaan. Kun repäsen sen irti, syylärin tuuletin toimii kyllä, mutta tämähän on tää perinteinen hätätoimi, mitä nää tekee, kun piuha on jaskana tms.
Alkaa toi kesä tulla liian nopeasti, ja autolla ei voi hirveen pitkään ajaa kaupunkiliikenteessä, joten pikainen apu tai edes vihje olis tosi tarpeen. Korjaamoon ei ole varaa tällä hetkellä.
Sen verran kuitenkin tapahtui, että ongelma ilmeni sen jälkeen, kun kansipahvit otti ja paloi joskus helmikuussa.
Ajattelin vaihtaa termostaatin ihan muuten vaan fordin alkuperäiseen (se oli muistaakseni 92c, uus on 88c), ja anturin black boxille, mikäli täällä hyväksyntää kuulen.
Kiitti etukäteen.
Ford Mondeo MK1 kuumenee
Re: Ford Mondeo MK1 kuumenee
onko kansipahvi vaihdettu
niin sitten on vika siinä anturissa joka ohjaa flektiä
jos kerran lähtee pyörimään kun irroitat johdon.
onko tässä mallissa syylärissä se anturi?

niin sitten on vika siinä anturissa joka ohjaa flektiä
jos kerran lähtee pyörimään kun irroitat johdon.
onko tässä mallissa syylärissä se anturi?
Re: Ford Mondeo MK1 kuumenee
Joo kansipahvi on vaihdettu kahteen otteeseen peräkkäin.Riipe kirjoitti:onko kansipahvi vaihdettu![]()
niin sitten on vika siinä anturissa joka ohjaa flektiä
jos kerran lähtee pyörimään kun irroitat johdon.
onko tässä mallissa syylärissä se anturi?
Anturi kuitenkin antaa vastustarvoa, joka muuttuu. Tässä mun mallissa molemmat anturit on termarin jälkeen kannen vieressä.
Kai kokeilen tilailla fordilta sitä anturia, jos nyt mitään auttaa. Tahtoo usko mennä, kun vaihtaa jokaisen osan ja siltikin kuumenee.
Re: Ford Mondeo MK1 kuumenee
siis siinä termari kotelossa on mun mielestä noi anturit niin lämpömittarille
ja sit tuo valvonta anturi ruiskuboxille ja sitten pitäisi olla
syylärissä tuo flektille oma anturi.
ainakin motonetistä katsottuna se myy noita kolmea eri anturia
ja sit tuo valvonta anturi ruiskuboxille ja sitten pitäisi olla
syylärissä tuo flektille oma anturi.
ainakin motonetistä katsottuna se myy noita kolmea eri anturia
Re: Ford Mondeo MK1 kuumenee
>termari kotelossa on mun mielestä noi anturit niin lämpömittarille
ja sit tuo valvonta anturi ruiskuboxille ja sitten pitäisi olla
syylärissä tuo flektille oma anturi.
Ei ole ainakaan 2,0 bensakoneessa.
Termostaattikotelon päällä oleva anturi antaa tietsikalle lämpötiedon ja flekti lähtee tuota kautta pyörimään.Termostaatti kotelon alla piilossa oleva anturi on pelkästään lämpömittarin anturi.
ja sit tuo valvonta anturi ruiskuboxille ja sitten pitäisi olla
syylärissä tuo flektille oma anturi.
Ei ole ainakaan 2,0 bensakoneessa.
Termostaattikotelon päällä oleva anturi antaa tietsikalle lämpötiedon ja flekti lähtee tuota kautta pyörimään.Termostaatti kotelon alla piilossa oleva anturi on pelkästään lämpömittarin anturi.
Re: Ford Mondeo MK1 kuumenee
>Joo kansipahvi on vaihdettu kahteen otteeseen peräkkäin.
Onko plaanattu kanssa .Jos ei,niin eiku irti vain ja höyläykseen.Samalla kannattaa ottaa kerralla milli pois niin tulee podia koneeseen mukavasti lisää.
98lla kun joutuu kohta muutenkin ajamaan kuin 95 poistuu.
Onko plaanattu kanssa .Jos ei,niin eiku irti vain ja höyläykseen.Samalla kannattaa ottaa kerralla milli pois niin tulee podia koneeseen mukavasti lisää.
98lla kun joutuu kohta muutenkin ajamaan kuin 95 poistuu.