Motonetin varaosat?
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Motonetin varaosat?
Moro!
Takaiskarit on Escossa ihan lopussa, takapenkin täynnä ollessa heitoissa toinen rengas ryykkii
sisälokariin ja autoa heilutettaessa perä heiluu vielä seuraavana päivänäkin.
Soitin sitten varaosaliikkeeseen ja kysäisin hintoja, niin jotkut ihan omituisen merkkiset oli
169€ pari. Sitten kävelin motonettiin ja sieltä löytyi ja lähti mukaan QH/LIP-merkkiset ainakin ihan tasokkaasti viimeistellyt kaasuiskarit hintaan 100€. Onko näistä motonetin iskareista kokemusta kellään ja huomaako sen 60% hintaeron jossain?
Lähinnä kestävyys arveluttaa, mutta antoivatpahan noille silti kahden vuoden takuun.
Mielipiteitä/kokemuksia?
Takaiskarit on Escossa ihan lopussa, takapenkin täynnä ollessa heitoissa toinen rengas ryykkii
sisälokariin ja autoa heilutettaessa perä heiluu vielä seuraavana päivänäkin.
Soitin sitten varaosaliikkeeseen ja kysäisin hintoja, niin jotkut ihan omituisen merkkiset oli
169€ pari. Sitten kävelin motonettiin ja sieltä löytyi ja lähti mukaan QH/LIP-merkkiset ainakin ihan tasokkaasti viimeistellyt kaasuiskarit hintaan 100€. Onko näistä motonetin iskareista kokemusta kellään ja huomaako sen 60% hintaeron jossain?
Lähinnä kestävyys arveluttaa, mutta antoivatpahan noille silti kahden vuoden takuun.
Mielipiteitä/kokemuksia?
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Motonetin varaosat?
Voi voi... Olis kannattanut kysellä etukäteen, niin olisin voinut kertoa ikäviä juttuja noista QH/lip Gas iskareista. Ovat nimittäin aivan paskoja, muutamiin autoihin ehdin niitä ruuvata, kunnes oli pakko todeta, että useassa tapauksessa vanha vuotava iskari oli parempi vaimennusominaisuuksiltaan, kuin uusi Lip Gas. ja nekin mitkä "toimi" alkoivat vuotaa jo muutaman kuukauden päästä. Takuusta saat kyllä uuden tilalle, mutta ei paljon lämmitä moneen kertaan ruuvata samoja paikkoja.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Motonetin varaosat?
Kai ne voi palauttaa, jos laatu tosiaankin on noin kuraa ?
Re: Motonetin varaosat?
Viime syksynä laittelin Motonetin jarrupalat ympäri auton, ja nyt etujarru pitää aivan törkeetä kitinää ku jarruttaa sillee vähän himmaten, muistuttaa semmosta polkupyörän etujarrusysteemin kitinää mutta kuuluu vaan ihan stanan kovaa. Oletan sen johtuvan jarrupalan surkeasta laadusta ja/tai erikoisista materiaalivalinnoista.. Olis ne myyneet Boschinkin paloja, mutta ei ollut hyllyssä niin tuli osettua pykälää halvemmat ja sen kyllä huomaa.
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: Motonetin varaosat?
Ostin juuri mk3 mondeoon taakse ZX shock iskarit ja epäilevänä netistä katselin niin osa oli sanonut että QH/Lip ja ZX olisi ihan 'ok' iskareita. Motonetin kalliimpia TRW=>Gabriel ja Sachs iskareita oli taas mollattu...tiedä sitten...
Katsotaan nyt kuinka pelaavat takana FAIn jousien kanssa. Motonetin valikoimatkin näköjään vaihtuvat kun noin 1,5v sitten ostin vastaavan satsin etupäähän niin hyllystä tuli mukaan Monroen iskarit ja Lesjöforsin jouset.
Katsotaan nyt kuinka pelaavat takana FAIn jousien kanssa. Motonetin valikoimatkin näköjään vaihtuvat kun noin 1,5v sitten ostin vastaavan satsin etupäähän niin hyllystä tuli mukaan Monroen iskarit ja Lesjöforsin jouset.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Motonetin varaosat?
Typerältä tuntuisi viedä takaisin edes kokeilematta, heh.. En taida kyllä vielä tässä vaiheessa mitään yleispätevää johtopäätöstä tehdä..
Soitin tuossa kaverille joka vielä hetki sitten myi varaosia ja nyttemmin on asentajapuolella, niin kertoili että noista halpamerkeistä (QH:n Lippi, sachs, kyb jnejne) sachsiakin oli tullu enemmän bumerangina takas kun lippiä (?) Ja mitä tuolta netistä itsekin nyt lukasin niin näyttää ne toimineen kansalla..
Mutta hyvinkin eriäviä näyttäävät mielipiteet olevan Aika taitaa tässä nyt sanella kun ne saa alle.
Voisko sitten olla kyseessä jokin mahdoton laadunvaihtelu vai mikä? Kalliithan ne pitää kyllä ostaa
jos meinaa yhtä pitkälle päästä kun alkuperäisasennetuilla, eikä monesti onnistu sillonkaan..
Soitin tuossa kaverille joka vielä hetki sitten myi varaosia ja nyttemmin on asentajapuolella, niin kertoili että noista halpamerkeistä (QH:n Lippi, sachs, kyb jnejne) sachsiakin oli tullu enemmän bumerangina takas kun lippiä (?) Ja mitä tuolta netistä itsekin nyt lukasin niin näyttää ne toimineen kansalla..
Mutta hyvinkin eriäviä näyttäävät mielipiteet olevan Aika taitaa tässä nyt sanella kun ne saa alle.
Voisko sitten olla kyseessä jokin mahdoton laadunvaihtelu vai mikä? Kalliithan ne pitää kyllä ostaa
jos meinaa yhtä pitkälle päästä kun alkuperäisasennetuilla, eikä monesti onnistu sillonkaan..
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Motonetin varaosat?
Menee offtopiciks, mutta ei jaksa uuttakaan tehdä..
Onko kansalla tietämystä voisiko tuohon mk4 esteriin istuttaa ohjaustehostinta?
Jos on tietoa että jossain uudemmassa ekkerissä tai jossain ois semmonen vaihde
että ois jotain mahiksia?
Onko kansalla tietämystä voisiko tuohon mk4 esteriin istuttaa ohjaustehostinta?
Jos on tietoa että jossain uudemmassa ekkerissä tai jossain ois semmonen vaihde
että ois jotain mahiksia?
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Re: Motonetin varaosat?
Mulla on Mondeossa takana juurikin LIP Gas-Tech-merkkiset iskarit ja ne oli siinä jo ostaessa, nyt on minulla kolme vuotta ja 26tkm niiden kanssa takana ja lukemat oli vieläkin tosi hyvät katsastuksessa ja maalikin on kestänyt niissä.
Onhan ne erilaiset kuin Escortissa mutta itse merkistä ei täältä päin ole huonoja kokemuksia...
Onhan ne erilaiset kuin Escortissa mutta itse merkistä ei täältä päin ole huonoja kokemuksia...
Mondeo mk1 2.0 4d -96
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Motonetin varaosat?
No johan.. Hinnat-alkaen kamaahan nuo on, ja enimmäkseen saamani tiedot ja kuulopuheet on ollu ihme kyllä puoltavia. Sittenhän tuon näkee millasesta tavarasta on kyse.
Pääsisikin pian jo vaihtamaan kun tekee ihan kipeää ajella, koko auton asento on jo ihan epätasapainoinen kun könöttää enemmän päivä päivältä.. Viikonloppuun pitää vaan odotella että pääsee landelle vaihtelemaan, toivottavasti nyt ei satu mitään ikävää kun vielä on pari päivää ajeltava..
Kun saa kaiken tehtyä (iskarit ja tukivarsi) niin kipin kapin katsastukseen ennenkun kerkeää tulla uutta vikaa.. Se on varma että jos jättää juhannuksen jälkeen leimalla käytön niin on jo kasa uusia huolia..
Pääsisikin pian jo vaihtamaan kun tekee ihan kipeää ajella, koko auton asento on jo ihan epätasapainoinen kun könöttää enemmän päivä päivältä.. Viikonloppuun pitää vaan odotella että pääsee landelle vaihtelemaan, toivottavasti nyt ei satu mitään ikävää kun vielä on pari päivää ajeltava..
Kun saa kaiken tehtyä (iskarit ja tukivarsi) niin kipin kapin katsastukseen ennenkun kerkeää tulla uutta vikaa.. Se on varma että jos jättää juhannuksen jälkeen leimalla käytön niin on jo kasa uusia huolia..
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Motonetin varaosat?
No nyt on iskarit kiinni. Ei ainakaan tähän mennessä ole moitteelle sijaa, vaimennusteho on hyvä sekä soralla että asfaltilla. Entiset pultit oli kyllä ihan jumalattoman tiukassa.
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Re: Motonetin varaosat?
Yhessä sierrassa ollu ja on itseasiassa eelleen lip-merkkiset iskarit eikä oo mitään pahaa sanottavaa, jämäkämmät kun saschit tai monroet. Liekkö joku yksilövika
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Motonetin varaosat?
Niinno, taitaa olla melkoinen laadunvaihtelu siellä tehtaalla. Itse en ainakaan osta enää koskaan tuon merkkisiä iskareita, ja parilla muullakin foorumilla juttuja seuraavana, niin en ole kuitenkaan ihan yksin kokemusteni kanssa, hyvä silti että joillain ne toimiikin. Juuri viime viikolla yksi tuttu kaveri valitteli, kun oli ooppeliinsa laittanut uudet iskarit, ja nyt on perä ihan maassa. Vanhoilla iskareilla ja jousilla oli ollut ihan ryhdikäs, mutta pelkkien iskarien vaihdolla perä oli laskenut lähes kymmenen senttiä, vaimennusteho katsakonttorilla oli ollut mittareiden mukaan kunnossa, mutta perstuntuma kertoi muuta. Vanhat iskarit takasin, ja taas oli perä ryhdissä, vaimennusteho parempi kuin uusilla. Jännä homma, kun ajattelee, että jousenhan se pitäis korkeus säätää, ei iskarin. Ja merkkihän iskareissa oli ollut nimenomaan tuo Lip näissäkin.
jostain kumman syystä tuntuu, että nykyvaraosissa on paljon "kiinakuraa" liikkeellä, jarrupaloista irtoaa kitkapinnat jne.. ja lähes kaikki pyöränlaakerit jne on tehty nykyään kiinassa. Todella ikävään suuntaan menossa tämä harrastuksena ruuvailu omasta mielestä, kun melkein kaikki on paskaa mitä ostaa. Hyvänä esimerkkinä joku aika sitten ostamani lämppärin kenno, nykyään kun on niin paljon joutunut pettymään, niin tulipa tehtyä pieni omien keuhkojen painekoe uudelle kennolle, ja suhina kuului, oli jäänyt päädystä noin sentin pätkä tinaamatta..
Enkä usko, että mulla voi ihan noin huono tuuri olla, että melkein aina on jotain sanomista tuotteessa, enkä kuitenkaan ihan niin paljoa ostakkaan, että sen takia sattuis huonoa kamaa, se vaan on niin, että sitä huonoa kamaa on pakko olla paljon liikkeellä, jolloin sitä väkisinkin osuu välillä eteen..
jostain kumman syystä tuntuu, että nykyvaraosissa on paljon "kiinakuraa" liikkeellä, jarrupaloista irtoaa kitkapinnat jne.. ja lähes kaikki pyöränlaakerit jne on tehty nykyään kiinassa. Todella ikävään suuntaan menossa tämä harrastuksena ruuvailu omasta mielestä, kun melkein kaikki on paskaa mitä ostaa. Hyvänä esimerkkinä joku aika sitten ostamani lämppärin kenno, nykyään kun on niin paljon joutunut pettymään, niin tulipa tehtyä pieni omien keuhkojen painekoe uudelle kennolle, ja suhina kuului, oli jäänyt päädystä noin sentin pätkä tinaamatta..
Enkä usko, että mulla voi ihan noin huono tuuri olla, että melkein aina on jotain sanomista tuotteessa, enkä kuitenkaan ihan niin paljoa ostakkaan, että sen takia sattuis huonoa kamaa, se vaan on niin, että sitä huonoa kamaa on pakko olla paljon liikkeellä, jolloin sitä väkisinkin osuu välillä eteen..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Motonetin varaosat?
No tohon on hyvin suurena syynä merkkiliikkeiden nykyinen hinnoittelu ja asiakkaiden itse tekemät valinnat.Sierra2.3-16v kirjoitti:jostain kumman syystä tuntuu, että nykyvaraosissa on paljon "kiinakuraa" liikkeellä
Jos otetaan esimerkiksi 'varaosa x' joka maksaa merkkiliikkeessä 100e, laadukas 'tarvikeosa' (=oikeastikin alkuperäislaatua) maksaa 85e ja halpis maksaa 50e niin se asiakas yleensä valitsee joko sen 100e tai sen 50e osan. Tää johtaa sitten siihen ettei sen varaosakaupan kannata pitää hyllyssä muuta kun sitä halvinta saissea.
Omalta työpaikalta tulee äkkiseltään mieleen ainakin 3 varaosalinjaa joissa on tarjota laatua tai halpaa, ja kyllä se vaan niin on että normaali kotitarverassaaja ottaa sen halvemman jos hintaero kalliimpaan on yli 20%. Ja se ei sitten ymmärrettävästi rohkaise johtoporrasta pitämään useimmissa tuotelinjoissa kuin sitä halpaa joka on sitten vaihtelevaa laatua.
Jos löydät sellasen kunnollisen varaosakaupan joka ei oo naimisissa yhden toimittajan kanssa ja löydät sieltä vielä sellasen myyjän joka on asioista kiinnostunut niin saat luultavasti haluamaas laatua - ainakin tilaamalla.Sierra2.3-16v kirjoitti:lähes kaikki pyöränlaakerit jne on tehty nykyään kiinassa. Todella ikävään suuntaan menossa tämä harrastuksena ruuvailu omasta mielestä, kun melkein kaikki on ulostetta mitä ostaa.
Ite en oo viime aikoina paljon varaosia tarvinnu kun Voorti on niin uusi ja Tojotaan ei tunnetusti tarvi koskaan mitään, mut kaikenlaisten yleistarvikkeiden hankintaa on kyllä harjotettu ja siltä osin oon kyllä samaa mieltä kanssasi.Sierra2.3-16v kirjoitti:Enkä usko, että mulla voi ihan noin huono tuuri olla, että melkein aina on jotain sanomista tuotteessa
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Motonetin varaosat?
Nyt on jo Lipeillä 2900 km takana, ja pelaavat täysin vieläkin.
Noissa iskareissa kuitenkin puhutaan jo sellaisista hintaeroista, jotka duunarin pussissa tuntuvat. Kokeilumielessä ostin, mutta sanotaan että jos eivät vähintään paria vuotta alla kestä, niin vastedes en koske kuin varmoihin merkkeihin.
Tämähän riippuunee taas siitä, millaisella kärryllä ajaa. Tuohon vanhaan escorttiin oli alkup. laatua vastaava alatukivarsi 39,90€ ja ns. "tarvike 34,90€, eli toisin sanoen kun on alla sellainen auto johon juuri mikään osa ei maksa juuri mitään, niin jos on mahdollista saada muutamalla eurolla parempi, niin miksikäs ei. Mutta sitten on taas niitä, jotka haluavat säästää joka paikassa, missä se on vain mahdollista, ja sellaisia asiakkaita vartenhan ne halpisosat hyllyillä notkuvat.Jos otetaan esimerkiksi 'varaosa x' joka maksaa merkkiliikkeessä 100e, laadukas 'tarvikeosa' (=oikeastikin alkuperäislaatua) maksaa 85e ja halpis maksaa 50e niin se asiakas yleensä valitsee joko sen 100e tai sen 50e osan. Tää johtaa sitten siihen ettei sen varaosakaupan kannata pitää hyllyssä muuta kun sitä halvinta saissea.
Noissa iskareissa kuitenkin puhutaan jo sellaisista hintaeroista, jotka duunarin pussissa tuntuvat. Kokeilumielessä ostin, mutta sanotaan että jos eivät vähintään paria vuotta alla kestä, niin vastedes en koske kuin varmoihin merkkeihin.
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Re: Motonetin varaosat?
Itse "säästin" mondeon takakoiranluissa ja ostin ne motonetista. 9,90e/kpl ja parempilaatuiset, alkuper. vastaavat 19,90e/kpl. Koiranluiden kumityynyt hajosivat täysin n. 3 kk ja 2000km jälkeen! Ajattelin vaihtaa samalla koiranluut alkuperäisiin ettei tarvitse yhtenään auton alla konttailla. Wetterillä koiranluut maksoivat 20e/2kpl! Oli viimeiset motonetin osat meikäläisen kulkuneuvoissa!
Re: Motonetin varaosat?
Hintojahan VOI vertailla myös jo ennen ostamista.jannekni kirjoitti:Oli viimeiset motonetin osat meikäläisen kulkuneuvoissa!
Re: Motonetin varaosat?
Ja kannataakin vertailla,jos paljon ajaa niin paljon myös paikat kuluu,toisin mulla kun km ei tule paljoa.
Sama on sitte nois nivelissä vaihdettiin Escoon eteen KAIKKI uutta takavuosina,alatukivarret viel ok mut raidepäät meni nopeemmin kuin alkuperäiset,no Italiaano nivelet on vissii mitä on.
Tuo katsastuksen iskaritesti ei kyl mun mielestä sano kaikkea,isäni Sierrassa oli jo mielestäni MONTA vuotta edessä huonot iskarit, niin ne vaan meni leimasta läpi joka kerta mutta kun joutu ajaa pitkää matkaa niin AIVAN mahdoton ajaa suoraan,diagnoosi:iskarit loppu ja jouset poikki hain kaverinpojan purkuautosta kaasuetutolpat ja NYT voi jopa soralla ajaa reteemmin.
Sama kyl oli omas Ecsossaki kun ei enää kääntyny asfaltilla melkein 90 asteen kurvassa vaan meinas mennä kattoellä pöpelikköön niin tehtiin se kaikkien osien vaihto,ja muuttu ajo TOSI paljon.
Nyt tajuun mäkin vanhempana miten paljon se alusta vaikuttaa miten voi ajaa,ja se leimalla tehty testi on kyl suuntaa antava mutta ei se kaikkee kerro ikävä kyllä.
Sama on sitte nois nivelissä vaihdettiin Escoon eteen KAIKKI uutta takavuosina,alatukivarret viel ok mut raidepäät meni nopeemmin kuin alkuperäiset,no Italiaano nivelet on vissii mitä on.
Tuo katsastuksen iskaritesti ei kyl mun mielestä sano kaikkea,isäni Sierrassa oli jo mielestäni MONTA vuotta edessä huonot iskarit, niin ne vaan meni leimasta läpi joka kerta mutta kun joutu ajaa pitkää matkaa niin AIVAN mahdoton ajaa suoraan,diagnoosi:iskarit loppu ja jouset poikki hain kaverinpojan purkuautosta kaasuetutolpat ja NYT voi jopa soralla ajaa reteemmin.
Sama kyl oli omas Ecsossaki kun ei enää kääntyny asfaltilla melkein 90 asteen kurvassa vaan meinas mennä kattoellä pöpelikköön niin tehtiin se kaikkien osien vaihto,ja muuttu ajo TOSI paljon.
Nyt tajuun mäkin vanhempana miten paljon se alusta vaikuttaa miten voi ajaa,ja se leimalla tehty testi on kyl suuntaa antava mutta ei se kaikkee kerro ikävä kyllä.
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Motonetin varaosat?
Noinhan se on. Katsastin oman ekkerini kun vielä edessä oli vanhat nesteiskarit, vaimennusarvot oli katsastuksessa ihanteelliset, mutta eihän niillä mitään tehnyt. Vertailupohjaa sai, kun vaihtoi uudet jousineen kaikkineen ja auto muuttui ajoltaan kuin kokonaan toiseksi. 8)Nyt tajuun mäkin vanhempana miten paljon se alusta vaikuttaa miten voi ajaa,ja se leimalla tehty testi on kyl suuntaa antava mutta ei se kaikkee kerro ikävä kyllä.
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Re: Motonetin varaosat?
mitenköhän noi motonetin laakerit? orkkis takalaakeri mondeoon ois voortilla yli kolmesataa, ja motonetissä joku vastaava 149e...
noin suuri hintaero täytyy jo perustua johonkin järkevään, eikö?
noin suuri hintaero täytyy jo perustua johonkin järkevään, eikö?
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Motonetin varaosat?
jaska74 kirjoitti:mitenköhän noi motonetin laakerit? orkkis takalaakeri mondeoon ois voortilla yli kolmesataa, ja motonetissä joku vastaava 149e...
noin suuri hintaero täytyy jo perustua johonkin järkevään, eikö?
itellä focuksessa motonetista ostettu laakeri, eikä oo kyllä mitään valittamista ollu..
ite väittäsin, että sulla on kitinänvaimennuslevyt pudonnu pois..GeeTee- kirjoitti:Viime syksynä laittelin Motonetin jarrupalat ympäri auton, ja nyt etujarru pitää aivan törkeetä kitinää ku jarruttaa sillee vähän himmaten, muistuttaa semmosta polkupyörän etujarrusysteemin kitinää mutta kuuluu vaan ihan stanan kovaa. Oletan sen johtuvan jarrupalan surkeasta laadusta ja/tai erikoisista materiaalivalinnoista.. Olis ne myyneet Boschinkin paloja, mutta ei ollut hyllyssä niin tuli osettua pykälää halvemmat ja sen kyllä huomaa.
en halua mainostaa, enkä missään yhteyksissä kyseiseen lafkaan oo, mutta sen verran vähän tota paperi- ja muovirahaa tuolla lompakossa on, että kyllä mulle on noi motonetin varaosat kelvannu joka kerta kun osaa oon tarvinnu ja alla kuitenki pyöriny monta erimerkkistä kulkinetta ja osia hankittu kyllä parin pakettiauton verran, niin ei kyllä mitään maanantailaatua mulle oo kohdalle osunu..Motorpsycho kirjoitti: Noinhan se on. Katsastin oman ekkerini kun vielä edessä oli vanhat nesteiskarit, vaimennusarvot oli katsastuksessa ihanteelliset, mutta eihän niillä mitään tehnyt. Vertailupohjaa sai, kun vaihtoi uudet jousineen kaikkineen ja auto muuttui ajoltaan kuin kokonaan toiseksi. 8)
Re: Motonetin varaosat?
Levyt löytyy, ja on tahnoja voideltu vähä jokapuolelle, paloja ja levyjä hioskeltu jne. Uudet levyt ja palat on jo odottelemassa sen oikean pillerin löytymistä, takalevyt on niin kuluneet ettei kehtaa leimalle mennä niillä joten kaikki uusiks ja kahtotaan jos vikinä lakkais.lekkeri kirjoitti:ite väittäsin, että sulla on kitinänvaimennuslevyt pudonnu pois..
Re: Motonetin varaosat?
okei, kyllä siinä sitte on jotain mälsää seoksessa.. yleensä noissa tarvikepaloissa vaan putoo noi levyt pois ni heti oletin kitinän johtuvan siitä..
Re: Motonetin varaosat?
Mulla motonetin takapyöränlaakerit ollu alla kohta 20TKm ei valittamista. Jarruosissa lähinna laikoissa on tullut vastaan kuukaudenkäytön jälkeen kieroutuneita. Viimeksi uusin jouluna laikat ja palat moton osiin. Toistaiseksi toimineet hyvin.
Älä seuraa johtajaa aja sillä - FORD!!
Re: Motonetin varaosat?
Itse en ainakaan enää k.o. lafkasta osia hae.
Viimeks oli tarvetta vetarin kumille (piti käydä vaihtamassa kun ei sopinut, eikä koko laitoksesta löytynyt oikeilla mitoilla olevaa -> oli pakko lyödä ainakin enshätään yleismallinen alle. Myyjä vielä auko päätään et "et sä osaa mitata noita osia oikein ku ei tollasta olekkaan". Ja kyllä, osaan käyttää mittaa)
Jarrukengille (Pyysin 9" rumpuun ja ilmoitin että ABS löytyy -> kotona huomasin että olivat myyneet 8" rumpuun, ilmeisesti diesel -malleille tarkoitetut osat -> oikeita kenkiä ei valikoimissa)
Ja vielä taakse poikittaisvakaajan päiden puslat (kantoi mulle ensin runkokumit "onko nää?" -"ei", seuraavaks toi helat "onko nää" -"ei" ja lopulta löysi oikeat sillä nimellä millä käskin hakea...)
Kaiken huipuksi viel ei antanu edes rahoja takasin, vaan hyvityskuitin et voi ostaa lisää samasta puljusta.. Vähän meni maku koko paikkaan...
Viimeks oli tarvetta vetarin kumille (piti käydä vaihtamassa kun ei sopinut, eikä koko laitoksesta löytynyt oikeilla mitoilla olevaa -> oli pakko lyödä ainakin enshätään yleismallinen alle. Myyjä vielä auko päätään et "et sä osaa mitata noita osia oikein ku ei tollasta olekkaan". Ja kyllä, osaan käyttää mittaa)
Jarrukengille (Pyysin 9" rumpuun ja ilmoitin että ABS löytyy -> kotona huomasin että olivat myyneet 8" rumpuun, ilmeisesti diesel -malleille tarkoitetut osat -> oikeita kenkiä ei valikoimissa)
Ja vielä taakse poikittaisvakaajan päiden puslat (kantoi mulle ensin runkokumit "onko nää?" -"ei", seuraavaks toi helat "onko nää" -"ei" ja lopulta löysi oikeat sillä nimellä millä käskin hakea...)
Kaiken huipuksi viel ei antanu edes rahoja takasin, vaan hyvityskuitin et voi ostaa lisää samasta puljusta.. Vähän meni maku koko paikkaan...
Ford Mondeo 2.0 -97
- Motorpsycho
- Viestit: 92
- Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Motonetin varaosat?
Joo, tuo on ainut mikä täällä päin allekirjoittanutta rassaa. Toisaalta, jos haet nimen omaan tietynmerkkiseen ja malliseen autoosi osan, ja he siellä sanovat että se sopii, ja sitten ei sovikaan, tässä tapauksessa myyjä on lain mukaan velvollinen hyvittämään takaisinmaksettavan summan nimen omaan rahana.Kaiken huipuksi viel ei antanu edes rahoja takasin, vaan hyvityskuitin et voi ostaa lisää samasta puljusta.. Vähän meni maku koko paikkaan...
Itselleni kävi kerran niin kun ostin 149€:n laturin, ja se olikin sitten eri malliin, tarjosivat hyvityskuittia ja sanoin, ettei käy. Pieni vääntö meinasi syntyä kunnes viimein uskoivat, ja sain kassalta rahat.
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD