Olis tulossa 1600 ohc moottori Cortiinaan kesän rientoihin, kyselenkin siis foorumilaisten kommenttia ja kokemuksia seuraavanlaisesta kokoonpanosta :
- 1600 OHC
- Kansi tehty ammattilaisen toimesta, isot venat jne jne.
- virinokka FR31 + säädettävä nokkapyörä
- 40 Weberit
- Kärjetön sytytys
- Peltisarja
Tollaisia osia ois jo valmiina, oisko minkäänlaista ennustetta millaisiin teholukemiin ois mahdollisuuksia ??
Kaikki rakentavassa mielessä esitetyt kommentit ovat tervetulleita !!
OHC paketti, mielipiteitä kaivataan
Re: OHC paketti, mielipiteitä kaivataan
Tuon nokan tarkat tiedot eivät olisi pahitteeksi arvioijalle, mutta hyvillä säädöillä noilla palikoilla pyöritään varmaan siinä ~140hp hujakoilla? Muista, että vakio ohc:n kiertokangilla ei uskalla paljon yli 7k rpm kierrätellä.
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
Re: OHC paketti, mielipiteitä kaivataan
Nokan tietoja :
- Power band 2000-6500
- Cam lift inlet/exhaust 6,57mm/6,83mm
- Valve lift inlet/exhaust 10,87mm/10,97mm
- Timing figures 27/53 58/31
- Inlet timing at full lift 103 degrees
- Valve clearance inlet/exhaust 0,25mm/0,30mm
- Valve lift inlet 1,73mm
http://www.kentcams.com/info/catalogue_lowRes.pdf
Kiitos Posmo, valmistajaki tuntuu imoittelevan tehoalueen tonne 6500 asti joten hyvä tieto tuo 7k punaraja.
Moottori on todellakin tarkoitus kasata ja penkittää, alustavaa infoo vaan keräilen jo näin kasaus vaiheessa..
- Power band 2000-6500
- Cam lift inlet/exhaust 6,57mm/6,83mm
- Valve lift inlet/exhaust 10,87mm/10,97mm
- Timing figures 27/53 58/31
- Inlet timing at full lift 103 degrees
- Valve clearance inlet/exhaust 0,25mm/0,30mm
- Valve lift inlet 1,73mm
http://www.kentcams.com/info/catalogue_lowRes.pdf
Kiitos Posmo, valmistajaki tuntuu imoittelevan tehoalueen tonne 6500 asti joten hyvä tieto tuo 7k punaraja.
Moottori on todellakin tarkoitus kasata ja penkittää, alustavaa infoo vaan keräilen jo näin kasaus vaiheessa..
Re: OHC paketti, mielipiteitä kaivataan
No kyllä ehkä reiluun 7k uskaltaa katuautossa punarajan laittaa, kun siellä ei kuitenkaan kovin pitkään yleensä notkuta, mutta esim. jääratapeleissä, joissa kokoajan kaasu pohjassa, voi tulla kangelle välttämätön tarve saada raitista ilmaa. Turbosaabin kangilla ja kuplan mahleilla Voi varmaan kierrättää jonkun verran enemmän.
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)