MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Kertokaapa miksi MKIII Ford Mondeo -01 1.8 on niin surkea ajo-ominaisuuksiltaan.
Tai ainakin tämä minun kappaleeni.
Ohjaus on tunnoton ja auto vaeltaa puolelta toiselle yhtäkkisesti.
Vähänkin loskaa niin johan vetelee...
Autonhan piti olla luokkansa paras ajettava.
Olen kuullut puhuttavan että talvirenkailla on joskus ollut näitä ongelmia ja että auto on muutenkin tarkka renkaista.
Autoon on vaihdettu molemmat vetoakselit.
Olisikohan nelipyöräsuuntauksesta apua?
Tai ainakin tämä minun kappaleeni.
Ohjaus on tunnoton ja auto vaeltaa puolelta toiselle yhtäkkisesti.
Vähänkin loskaa niin johan vetelee...
Autonhan piti olla luokkansa paras ajettava.
Olen kuullut puhuttavan että talvirenkailla on joskus ollut näitä ongelmia ja että auto on muutenkin tarkka renkaista.
Autoon on vaihdettu molemmat vetoakselit.
Olisikohan nelipyöräsuuntauksesta apua?
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Samanlaista ongelmaa ollut omassakin mk3 Mondeossa, 140tkm ajettu. Ohjauskulmat on tarkistettu pariinkin kertaan ja toisella kerralla säädettiinkin mutta ei auttanut. Tukivarsien puslat uusittiin mutta eipä juuri auttanut sekään (ehkä vähän). Koiranluiden uusimisella ohjaus jämäköityä jonkin verran ja vetely väheni mutta ei poistunut. Tiedä sitten voisiko esim. iskunvaimennus ja/tai jousitus olla jo sen verran väsähtänyt että vaikuttaa jo ajettavuuteenkin (katsastuksesta kyllä on menty heittämällä läpi).
Yksi varma asia on se että tien kunto vaikuttaa paljon ajettavuuteen ja vetelyyn/vaelteluun. Fordin tunnokas ja tarkka ohjaus ei välttämättä ole ajettavuuden kannalta paras vaihtoehto huonokuntoiselle uraiselle tielle (jollaisia suuri osa Suomen teistä on)(?)
Jos jollain on vinkkiä, miten Mondeon ajettavuutta voisi parantaa, niin minäkin ottaisin mielelläni vinkit vastaan.
Yksi varma asia on se että tien kunto vaikuttaa paljon ajettavuuteen ja vetelyyn/vaelteluun. Fordin tunnokas ja tarkka ohjaus ei välttämättä ole ajettavuuden kannalta paras vaihtoehto huonokuntoiselle uraiselle tielle (jollaisia suuri osa Suomen teistä on)(?)
Minäkin olen tullut siihen johtopäätökseen että renkailla on iso merkitys, esim. tämänhetkiset kesärenkaat omassa Mondeossa ovat Michelinit, jotka eivät sovi autoon alkuunkaan (auto vetelee tiestä/urista riippuen usein aivan helevetisti, yleensä "kampeaa" oikealle). Sen sijaan talvirenkaina on Continentalit ja niillä ajettavuus on ihan hyvä. Tästä olenkin päätellyt että seuraaviksi kesärenkaiksikin täytyy hankkia Continentalit, ja niitähän Ford käsittääkseni suositteleekin.Jeremias kirjoitti:Olen kuullut puhuttavan että talvirenkailla on joskus ollut näitä ongelmia ja että auto on muutenkin tarkka renkaista.
Jos jollain on vinkkiä, miten Mondeon ajettavuutta voisi parantaa, niin minäkin ottaisin mielelläni vinkit vastaan.
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Rengaspaineet saatavat vaikutta ajettavuuteen, kannattais kokeilla kesäkiekkojen painetta esim. 2.5 bar.Oma laite kulkee ihan kivasti.
Mondeo -09 2.5T


Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Rengaspaineet on tsekattu.
Alusta myös kolisee ja uudet koiranluut eteen on jo hommattuna mutta ei asennettuna.
Voisiko huono ajo johtua niistä, eppäilen....
Toivottavasti auto rauhoittuu kesärenkailla, taitaa mennä vaihtoon muuten.
Alusta myös kolisee ja uudet koiranluut eteen on jo hommattuna mutta ei asennettuna.
Voisiko huono ajo johtua niistä, eppäilen....
Toivottavasti auto rauhoittuu kesärenkailla, taitaa mennä vaihtoon muuten.
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Ei voi kuin ihmetellä. Alustan väljyydet vaikuttaa varmasti.
Itsellä ollu mk1 ja mk2 mondeoita ja nyt vielä yksi mk1 ja ajettavuus on ihan huippua. Olen ajanu paljon muka laatuautoja ja kyllä tämä mk1 voittaa lähes kaikki.
Menee kuin juna, ohjaus tunnokas, urat ei tunnu, jousitus aika mukava, nyt vähän pintakova kun madallettu mutta ajettavuus ehkä vielä pikkaisen parani. Moni hämmästälee kun olen joskus talvellakin näyttänyt, että kun suoran päässä päästän ratista irti niin menee toiseen päähän rattiin koskematta.
Oisiko mk3ssa menty näin paljon muka takapakkia? Olen jonkin verran ajanut kolmoskoppaisellakin ja ei kai sekään huono ole.
Itsellä ollu mk1 ja mk2 mondeoita ja nyt vielä yksi mk1 ja ajettavuus on ihan huippua. Olen ajanu paljon muka laatuautoja ja kyllä tämä mk1 voittaa lähes kaikki.
Menee kuin juna, ohjaus tunnokas, urat ei tunnu, jousitus aika mukava, nyt vähän pintakova kun madallettu mutta ajettavuus ehkä vielä pikkaisen parani. Moni hämmästälee kun olen joskus talvellakin näyttänyt, että kun suoran päässä päästän ratista irti niin menee toiseen päähän rattiin koskematta.
Oisiko mk3ssa menty näin paljon muka takapakkia? Olen jonkin verran ajanut kolmoskoppaisellakin ja ei kai sekään huono ole.
Ford MondeoX 2.0i 145hv -06 "Taunus turneri"
EX:Ford Mondeo 1.8i Delta -96 RS look
Magic People Tuodaan tuunaaminen tutuksi
EX:Ford Mondeo 1.8i Delta -96 RS look
Magic People Tuodaan tuunaaminen tutuksi
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Onko teidän autoihinne vaihdettu taka-apurungon puslia, jotka saavat kuluneina auton kiemurtelemaan minne sattuu?
-06 mondeo
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Unohdin mainita että oma Mondeo on farmari, ja farmarissahan ei käsittääkseni pitäisi olla ongelmia taka-apurungon puslien kanssa, eikös kyseinen ongelma liity sedan- ja hatchback-malleihin?
Sitä täälläkin on tehty viimeiset 80tkm. Ford-huollon ainoa kommentti oli (ohjauskulmien säädön jälkeen), että huono ajettavuus johtuu renkaista (Michelinit). Tämä asia selvinnee kun autoon ostetaan uudet kesäkumit, ehkä jo ensi kesänä.inaticul kirjoitti:Ei voi kuin ihmetellä.
Niinno, olihan tuo omakin yksilö uutena hyvä ajaa, mutta se oli uutena se. Valitettavasti näyttää käyvän niin että hyvätkin ominaisuudet katoavat, kun teknisten ratkaisujen määräävänä tekijänä on selvästikin on ollut hinta eikä laatu/kestävyys.inaticul kirjoitti:Oisiko mk3ssa menty näin paljon muka takapakkia?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
En kyllä allekirjoita tuota laatu/kestävyys lausetta. Ei mikään kestä tai säily samanlasena kuin uusi, jos ei pidä huolta ja vaihda osia silloin kun on tarvetta! Meitin mondeossa on 304 tkm mittarissa, ja on ajolleen edelleen hyvä, on tosin vaihdettu osiakin, koiranluita, hammastanko, puslia yms. Ja mun tietääkseni noissa farmareissakin on sitä apurunkoa, mihin joutuu osia vaihtamaan, tais vaihtua joskus 04. Meidän autossa mm. on toi vanhempi apurunko.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
No jos näin on niin ko. puslien vaihtoa voisi toki harkita. Korjausoppaasta ei kyllä löytynyt mitään juttua taka-apurungon puslista, joten myydäänköhän niitä edes erikseen (en löytänyt kyseisiä puslia (farkkua varten) ebaystakaan)?Sierra2.3-16v kirjoitti:Ja mun tietääkseni noissa farmareissakin on sitä apurunkoa, mihin joutuu osia vaihtamaan, tais vaihtua joskus 04.
Äkkiä katsottuna on kyseessä aikas suuritöinen homma, jos koko apurungon joutuu irrottamaan.
Jos auton ajo-ominaisuudet ovat 60tkm jälkeen tipotiessään, niin ei sellaista vehjettä kyllä ainakaan laadukkaaksi voi kutsua.Sierra2.3-16v kirjoitti:En kyllä allekirjoita tuota laatu/kestävyys lausetta.
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
'05 taunusturnier on edelleen 135000 km ajettuna hyvä auto, niinkuin se oli kaupasta haettaessakin. Ehkä nykyään hieman pehmeämpi, mutta kulkee suoraan, ei vetele eikä pompi.
Renkaina on käytetty ensiasennus Hankookeja ja nyt pari kesää Yokohamat, jotka jäi joltain Toyota-race-hempalta yli. Talvisin Hakkapeliitta4 ja edelleen kulkee suoraan.
Ehkä olen ajotunnoton, mutta en minä ole lukuistenkaan ajokilometrien jälkeen havainnut sellaisia vikoja ja puutteita, mitä täällä kuvataan. Sentään on neljäs 2000-luvun arkifoord katoksessa (ja ajossa).
Pitäis kai madaltaa jousitusta...
Renkaina on käytetty ensiasennus Hankookeja ja nyt pari kesää Yokohamat, jotka jäi joltain Toyota-race-hempalta yli. Talvisin Hakkapeliitta4 ja edelleen kulkee suoraan.
Ehkä olen ajotunnoton, mutta en minä ole lukuistenkaan ajokilometrien jälkeen havainnut sellaisia vikoja ja puutteita, mitä täällä kuvataan. Sentään on neljäs 2000-luvun arkifoord katoksessa (ja ajossa).
Pitäis kai madaltaa jousitusta...
Viimeksi muokannut KajS, 25 Maalis 2010 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Näin on.
Oma sedan yksilö jolla ajettu 145 tuhatta,kulkee
vakaasti ilman vetelyjä,kesällä ja talvella.
Vaikka talvirattaina vieläpä moitittu
michelin.
Ja kyllä,olen ajanut toisillakin merkeillä,
vaikkakaan en omistanut.
Oma sedan yksilö jolla ajettu 145 tuhatta,kulkee
vakaasti ilman vetelyjä,kesällä ja talvella.
Vaikka talvirattaina vieläpä moitittu
michelin.

Ja kyllä,olen ajanut toisillakin merkeillä,
vaikkakaan en omistanut.

Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
En tosiaankaan tiedä mistä johtuu mutta mun MKIII:n on todella levoton ajettava.
-97 farkku Escort oli paljon parempi ajaa.
-97 farkku Escort oli paljon parempi ajaa.
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Mukava kuulla että useampikin Mondeo on säilyttänyt ajettavuutensa isommillakin kilometreillä. Tässähän on jo aika mukava otanta (300, 135 ja 145tkm), joka elättää toivoa siitä että tuon omankin kärryn vielä joskus saisi kulkemaan suoraan.
Toistaiseksi on kuitenkin vain todettava, että minkäs teet. Autossa kun ei varsinaisesti ole mitään vikaa; väljää ei ole löytynyt mistään, iskarit ja jousitus ovat ainakin katsastusten perusteella kunnossa ja ohjauskulmat on tarkistettu. Pitäiskö vain lähteä uusimaan yksi kerrallaan kaikki alustan osat: tukivarret, välitangot, apurungot, iskarit ja jouset? Voisihan sitä ihan herjalla heittää tarjouspyynnön merkkiliikkeeseen ja kysyä, että mihin hintaan lähtisi Mondeoon "koko setti". Selviäisköhän alle 3000 euron
Sinänsä aika huvittava tapaus ollut tuo Mondeo, että uutena/uudehkona se oli kyllä ajolleen hyvä mutta muuten oli koko ajan jotain vikaa. Toinen puolisko onkin sitten mennyt niin, että ajettavuus on sitä sun tätä, mutta muuten kaikki pelaa. Siis Fordi ja Toyota samassa paketissa! Vielä kun sais jotenkin yhdistettyä molempien hyvät puolet käyttöön samanaikaisesti 8)
Toistaiseksi on kuitenkin vain todettava, että minkäs teet. Autossa kun ei varsinaisesti ole mitään vikaa; väljää ei ole löytynyt mistään, iskarit ja jousitus ovat ainakin katsastusten perusteella kunnossa ja ohjauskulmat on tarkistettu. Pitäiskö vain lähteä uusimaan yksi kerrallaan kaikki alustan osat: tukivarret, välitangot, apurungot, iskarit ja jouset? Voisihan sitä ihan herjalla heittää tarjouspyynnön merkkiliikkeeseen ja kysyä, että mihin hintaan lähtisi Mondeoon "koko setti". Selviäisköhän alle 3000 euron

Sinänsä aika huvittava tapaus ollut tuo Mondeo, että uutena/uudehkona se oli kyllä ajolleen hyvä mutta muuten oli koko ajan jotain vikaa. Toinen puolisko onkin sitten mennyt niin, että ajettavuus on sitä sun tätä, mutta muuten kaikki pelaa. Siis Fordi ja Toyota samassa paketissa! Vielä kun sais jotenkin yhdistettyä molempien hyvät puolet käyttöön samanaikaisesti 8)
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Katsastus ei paljon kerro alustan kunnosta. Oman ostin kesällä ja samana keväänä oli katsastettu.ekn1 kirjoitti:väljää ei ole löytynyt mistään, iskarit ja jousitus ovat ainakin katsastusten perusteella kunnossa ja ohjauskulmat on tarkistettu. Pitäiskö vain lähteä uusimaan yksi kerrallaan kaikki alustan osat: tukivarret, välitangot, apurungot, iskarit ja jouset?
Auton alle kurkatessa näki että taka-apurungon helat/puslat olivat niin pahassa kunnossa että apurunko lepäsi päin runkopalkkeja ja sopivalla kuormalla ääntelikin kivasti.
Omaan 220tkm ajettuun olen itse vaihtanut apurungon helat/puslat, alustasarjan, eteen alatukivarret, etuiskarien yläpään laakerit, koiranluut ympäri auton ja kallistuksenvakaajan runkokumit.
Suurin osa vaihdetuista osista on vaihdettu aivan turhaa, kun olen kalastellut etupäästä kuuluvaa kolinaa...muttei perhana ole hiljentynyt, kai se sitten vaan on tuon SPAX coiloverien ominaisuus.
Auto on mennyt suoraan kyllä koko ajan, myös maasturikorkuisena ja täysin mäsillä apurungon heloilla.
Tällä hetkellä autossa syö miestä etupään kolinan lisäksi takapäästä tuleva 50Hz humina. Tilasin uudet tukivarret (6kpl) takapäähän ja jossei ne auta, niin sitten vaihdan apurungon helat powerflexeista alkuperäisiin. Jos tämän jälkeen humisee, niin kai se tuossa alustassa on vika...
Sinun tapauksessa vaihdattaisin kyllä ne takapään apurungon helat, koska ne ovat joka tapauksessa vaihtokunnossa. Onkos ohjaus ja alapallot todettu välyksettömiksi ?
Koiranluiden vaikutuksesta ajotuntumaan väittäisin että jos joku huomaa eron kolisevien ja uusien välillä ajotuntumassa, niin sitten vaan paperit vetämään ralli- ja formulapiireihin

Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
On todettu ja moneen kertaan koska ajettavuusongelmia on tosiaan ollut viimeiset 80tkm.palehti kirjoitti:Onkos ohjaus ja alapallot todettu välyksettömiksi ?
OK, täytyy vielä selvittää tuo puslatilanne farmari-Mondeon osalta. Jos niitä erikseen saa ja hinta on kohdillaan niin ehkäpä voisin ne vaihtaa. Korjausoppaassa ei tosiaan ole mitään juttua kyseisten puslien vaihdosta mutta eiköhän ne ilman ohjeitakin saa vaihdetuksi (jos niitä erikseen myydään).palehti kirjoitti:Sinun tapauksessa vaihdattaisin kyllä ne takapään apurungon helat, koska ne ovat joka tapauksessa vaihtokunnossa.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Tuli mieleeni yksi ajoon vaikuttava ongelma, mikä tuossa meidän mondeossa oli n. 270tkm:n kohdalla, eli hammastanko alkoi jumittelemaan keskialueella, ja teki ajosta todella mutkittelevaa. Mutta sen kyllä huomasi mistä johtui, kun keskialue ohjauksesta oli sellainen tahmea, ja jos piti kääntää vaan vähän, niin käänsi väkisinkin liikaa kun ohjaus jumitti. Ja oli tosiaan hammastanko mikä oli jumissa, rattiakselin ristinivelet oli ihan kunnossa. Oli muuten kallis osa se tanko, n.1000e. Eikä vaihto olisi oikein itseltä onnistunut, piti moottori/laatikko paketti irrottaa apurungosta, ja jättää konehuoneeseen killumaan, ja laskea apurunko hammastangon kanssa alas, sitten uus tanko ja apurunko takas ylös.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Ei saa puslia erikseen farmari-Mondeoon, ja toisaalta mitä nyt tein netissä tutkimusta niin toi puslaongelma liittyy vain hatchbackiin ja sedaniin, ei wagoniin. (Tämä siitäkin päätellen, että farmarin taka-apurungon toimitusajaksi ilmoitettiin 2 viikkoa -> ei siis ole ainakaan mikään tyyppivika)
Hammastangosta. Jos hammastangossa olisi isompaa vikaa niin autolla tuskin olisi pystytty edes ajamaan tuota 80tkm:ä(?) Ja muutenkin tuo ajettavuusongelma aiheutuu mielestäni enemmänkin sellaisesta yleisestä löysyydestä/"nuljuudesta".
Hammastangosta. Jos hammastangossa olisi isompaa vikaa niin autolla tuskin olisi pystytty edes ajamaan tuota 80tkm:ä(?) Ja muutenkin tuo ajettavuusongelma aiheutuu mielestäni enemmänkin sellaisesta yleisestä löysyydestä/"nuljuudesta".
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Juu, siis farkun ja sedanin/viistoperän taka-apurunko on varmaan erilainen, mutta farkussakin on kahta apurunkoa kuulemma, uudempaa ja vanhempaa.
Eilen juuri ajoin n. 100km maantielenkin mondeolla, ja oikein keskityin etsimään vikoja auton ajettavuudessa, mutta ei vaan ole, suoraan ja vakaasti menee.. Hyvä niin.
Eilen juuri ajoin n. 100km maantielenkin mondeolla, ja oikein keskityin etsimään vikoja auton ajettavuudessa, mutta ei vaan ole, suoraan ja vakaasti menee.. Hyvä niin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Tuo Jeremiaksen autohan on jo aikas iäkäs. 9v ja varmaan muutama kilometrikin takana?
Koska vetelyä ja rauhattomuutta on loskaisella ja varmaan myös polanteisella tiellä, niin lähtisin itse haeskelemaan ensin syytä renkaista. Onko kuinka kuluneet? Mitä jos loskassa ei vaan ota rengas tiehen kiinni vetely on ajoittaista loskaliirtoa?
Noista alustan ongelmista on ollut juttua vaikka hurumykke viime vuosina. Tässa vaiheessa vuotta suosittelisin odottamaan kesärenkaiden vaihtoon ja samalla kun vaihtaa renkaat tutkisin päällisin puolin tukivarsien ja apurungon puslien kunnon. Menee samalla äheltämisellä ja lisäksi saa heti referenssin ajokäytöksestä toisilla renkailla. Samalla kannattaa tarkistaa jarrujen kunto ja erityisesti se etteivät laahaa.
Jos levottomuus ei lopu, niin osia irti ja tarkempi tutkimus pulien kunnosta. Mikäli osat on ok, niin sitten vasta nelipyöräsuuntaukseen, missä katsotaan aurauksen lisäksi myös camber ja caster. Rikkinäisellä alustalla nelipyöräsuuntauksesta ei ole mitään hyötyä.
Koska vetelyä ja rauhattomuutta on loskaisella ja varmaan myös polanteisella tiellä, niin lähtisin itse haeskelemaan ensin syytä renkaista. Onko kuinka kuluneet? Mitä jos loskassa ei vaan ota rengas tiehen kiinni vetely on ajoittaista loskaliirtoa?
Noista alustan ongelmista on ollut juttua vaikka hurumykke viime vuosina. Tässa vaiheessa vuotta suosittelisin odottamaan kesärenkaiden vaihtoon ja samalla kun vaihtaa renkaat tutkisin päällisin puolin tukivarsien ja apurungon puslien kunnon. Menee samalla äheltämisellä ja lisäksi saa heti referenssin ajokäytöksestä toisilla renkailla. Samalla kannattaa tarkistaa jarrujen kunto ja erityisesti se etteivät laahaa.
Jos levottomuus ei lopu, niin osia irti ja tarkempi tutkimus pulien kunnosta. Mikäli osat on ok, niin sitten vasta nelipyöräsuuntaukseen, missä katsotaan aurauksen lisäksi myös camber ja caster. Rikkinäisellä alustalla nelipyöräsuuntauksesta ei ole mitään hyötyä.

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Jep, juuri tällainen on suunnitelma. Kesikset alle ja testaamaan. Alla on nyt uudet talvirenkaat (Semperit). Nämä oli alla jo autoa ostettaessa.
Lisäksi eteen asennan jo hommaamani koiranluut koska alusta kolisee.
Hiljeneekö se, sittenpä nähdään.
Autolla on ajettu 185tkm ja se on juuri katsastettu ja mitään outoa ei alustasta löytynyt vaikka varta vasten inssin kanssa haettiin, okei, se ei silti tarkoita etteikö joku voisi olla pielessä.
Autoon vaihdettiin ennen kauppoja kummatkin vetoakselit. Onko sen jälkeet auraus- ja muut kulmat säädettävä?
Muuten auto on ihan ookoo, ei ole ruostetta ja muutenkin timmissä kunnossa.
Ottaa vaan kupoliin kun vaihdossa antamani -97 farkku Escort oli niin paljon parempi ajettava.
Lisäksi eteen asennan jo hommaamani koiranluut koska alusta kolisee.
Hiljeneekö se, sittenpä nähdään.
Autolla on ajettu 185tkm ja se on juuri katsastettu ja mitään outoa ei alustasta löytynyt vaikka varta vasten inssin kanssa haettiin, okei, se ei silti tarkoita etteikö joku voisi olla pielessä.
Autoon vaihdettiin ennen kauppoja kummatkin vetoakselit. Onko sen jälkeet auraus- ja muut kulmat säädettävä?
Muuten auto on ihan ookoo, ei ole ruostetta ja muutenkin timmissä kunnossa.
Ottaa vaan kupoliin kun vaihdossa antamani -97 farkku Escort oli niin paljon parempi ajettava.
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
mitenkä vetarin vaihto muka muuttasi säätöjä?
mielestä ei sitten mitenkään koska renkaan tuenta on allapallolla ja iskarilla sekä raidetankolla.
mielestä ei sitten mitenkään koska renkaan tuenta on allapallolla ja iskarilla sekä raidetankolla.
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Todettu jo opelixillä, että vaikka kuinka menis katsastuksesta lävitte niin ne takaiskarit voivat silti olla loppu. Niiltä on hyvä kysyä arvioita, mutta siihenkään kannata sokeasti luottaa.
Vetarin vaihto muuttaa säätöjä, jos etuapurunkoa on laskettu ja sitä ei saada prikulleen samaan kohtaan takaisin kiinni. Mulla tuli parin millin heitto ja nyt puoltaa pikkasen oikealle.
Oisko jollakin linkkiä heittää taka-apurungon puslien vaihto-ohjeeseen?
Vetarin vaihto muuttaa säätöjä, jos etuapurunkoa on laskettu ja sitä ei saada prikulleen samaan kohtaan takaisin kiinni. Mulla tuli parin millin heitto ja nyt puoltaa pikkasen oikealle.
Oisko jollakin linkkiä heittää taka-apurungon puslien vaihto-ohjeeseen?
----------------------------------------------------------------
Koettu maanpäällinen h*lvetti ooppelilla.
Seuraava auto olikin foortti, vain taivaspaikan vuoksi.
Koettu maanpäällinen h*lvetti ooppelilla.
Seuraava auto olikin foortti, vain taivaspaikan vuoksi.

Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
No niin, nyt tuli asenneltua uudet koiranluut eteen ja kesikset (Barum) alle.
Auto muuttui täysin, nyt on todella hyvä ajaa ja kolinat alustasta hävisivät.
Eipä olisi uskonut että renkaat voivat vaikuttaa noin paljon.
Toki varmaan koiranluillakin oli joku vaikutus asiaan, ehkä.
Väljää löytyi vain toiselta puolelta yhdestä pallonivelestä.
Auto muuttui täysin, nyt on todella hyvä ajaa ja kolinat alustasta hävisivät.
Eipä olisi uskonut että renkaat voivat vaikuttaa noin paljon.
Toki varmaan koiranluillakin oli joku vaikutus asiaan, ehkä.
Väljää löytyi vain toiselta puolelta yhdestä pallonivelestä.
Re: MKIII Ford Mondeo -01 1.8 huono ajettavuus
Ja mikä olisi ajo-ominaisuus,
jos alla olisivat oikeasti hyvät renkaat....
jos alla olisivat oikeasti hyvät renkaat....
