Turbo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
veksi
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Maalis 2010 10:00

Turbo

Viesti Kirjoittaja veksi »

Turbo ei ole mukana. Onko niissä joku vakio vika? Välijäähdyttimen otin irti letkuineen ja koeponnistin; ei vuotoja. Liittyykö ongelma moottorin ohjausjärjestelmään? Laakerit eivät ole pitäneet ääntä. Focus 1.8 td -99 500tkm
Riipe
Viestit: 68
Liittynyt: 13 Touko 2009 12:05
Paikkakunta: Pori

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja Riipe »

hukkaportti toimiiko?
veksi
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Maalis 2010 10:00

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja veksi »

Miten sen saa tsekattua?
Riipe
Viestit: 68
Liittynyt: 13 Touko 2009 12:05
Paikkakunta: Pori

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja Riipe »

Paineilmakompuralla laitat painetta hukkaportin kelloon. Katot missä paineessa hukkaportti alkaa aueta. Jos noin äkkiseltään tuumailis niin 1bar kohdalla aukeaa. näkee ainakin toimiiko tuo kello
ja liikkuuko hukkaportti.

onko mitään tietoa ahtopaineista?
veksi
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Maalis 2010 10:00

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja veksi »

Paineilmaa on kyllä käytössä. Täytyy etsiä se kello. Ahdas paikka, mutta se lienee turbossa kiinni? Onko se kumiletku heti turbon jälkeen sinne kelloon? Ahtopaineita ei ole koskaan tarvinnut mitata. Ei tietoa.
Riipe
Viestit: 68
Liittynyt: 13 Touko 2009 12:05
Paikkakunta: Pori

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja Riipe »

eli en ihan tarkaan tiedä fordin turbosta mutta
periaate on

kun imusarjassa paine kasvaa tarpeeksi kellosta pääsee paine eteenpäin eli hukkaportiin
joka sitten avautuu.

eli tuo paine kello on joko imusrjassa kiinni tai imusarjasta lähtee kumiletku kellolle
ja kellolta hukkaportiin.

kanttaisi ostaa ahtopaine mittari ja laitta kiinni niin näkis ajossa nuo ahtopaineet.

motonetistä taitaa saada 20eurolla mittarin.
veksi
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Maalis 2010 10:00

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja veksi »

Tossa on ko turbon kuva;
http://www.autopurkaamot.com/imgpart.ph ... e=original
Siinä ei näy kun turbon jälkeinen kumiletky kellolle. Sekö ohjaa kelloa?
Missä hukkaportti sitten lienee?
Riipe
Viestit: 68
Liittynyt: 13 Touko 2009 12:05
Paikkakunta: Pori

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja Riipe »

juu tuo letku ohjaa kelloa ja kellosta menee se tanko hukkaportille.

ja kun laittaa paineilmaa niin kanttaa laittaa rengaspainemittarilla
niin näkee paljonko kerää painetta ennen kun hukkaportti avautuu
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Onko se puhallin yleensä toimintakunnossa? Ilmanputsarin letku irti ja reiästä pällistelemään pyöriikö siipi, tyhjäkäynnillä ei saa paljain sormin akselista pysäytettyä.
On varmaan noilla kilsoilla jo kertaalleen remontoitu, nyt vois olla seuraavan remontin aika...
veksi
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Maalis 2010 10:00

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja veksi »

Täytyy varmistaa sekin. Alkuperäinen turbo se on.
veksi
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Maalis 2010 10:00

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja veksi »

Vaikuttaa siltä että hukkaportin ja kellon välinen tanko on jumissa. Kummassa päässä sitten vika lienee? Minkähänlainen hukkaportin rakenne on? Romuttamot myy pakosarja-turboyhdistelmiä kohtuu hintaan. Onko hukkaportti mukana ko. limpussa?
Riipe
Viestit: 68
Liittynyt: 13 Touko 2009 12:05
Paikkakunta: Pori

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja Riipe »

jos mahdollista niin kannattaa purkaa se tanko irti niin voi
sitten kokeilla kumpi jumittaa.

yleensä myydään koko paketti mutta voi sen hukkaportin erikseenkin saada.
Vastaa Viestiin