Oppaan kaavion mukaan numerot ovat järjestyksessä 30, 24, 23, 5, 17, 48, 22... ja viimeisenä 60. ECUssahan noita nastoja on enemmän kuin opas väittää, joten hahmottaminen alkaa olla vaikeaa. Jos jollakin on tietoa edellä mainitun kytkentäriman numeroinnista, niin ei muuta kuin infoa..
ECUn pinnien numerot
ECUn pinnien numerot
Kyseessä tällä kertaa vakio efi OHC:n EEC-IV ohjausboxi. Nyt kiinnostaisi tietää pinnien numerot. Itseltä löytyy kyllä piirikaavio, joka selittää mikä ja minne menevä johto kunkin pinnin takana on, mutta boxissa ei äkkiseltään näy numerointia. Testerillä kokeilin piirilevystä komponenttien juurelta (joissa oli C ja kaksi numeroa), ja kaikki olivat yhteydessä ainoastaan yhteen nastaan, joka on edestä katsottuna alimpana oikealla...
Oppaan kaavion mukaan numerot ovat järjestyksessä 30, 24, 23, 5, 17, 48, 22... ja viimeisenä 60. ECUssahan noita nastoja on enemmän kuin opas väittää, joten hahmottaminen alkaa olla vaikeaa. Jos jollakin on tietoa edellä mainitun kytkentäriman numeroinnista, niin ei muuta kuin infoa..
Oppaan kaavion mukaan numerot ovat järjestyksessä 30, 24, 23, 5, 17, 48, 22... ja viimeisenä 60. ECUssahan noita nastoja on enemmän kuin opas väittää, joten hahmottaminen alkaa olla vaikeaa. Jos jollakin on tietoa edellä mainitun kytkentäriman numeroinnista, niin ei muuta kuin infoa..
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ECUn pinnien numerot
Kato sieltä pistokkeesta joka jää johtonippuun kiinni kun otat ecun irti. Muistelisin, että numerointi on siellä päässä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: ECUn pinnien numerot
Tuotako numerointia kaipasit?




Viimeksi muokannut jiipee62, 04 Joulu 2009 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Re: ECUn pinnien numerot
Jees, juurikin tuota
Saatko pistettyä kuvan suurempana, linkki vaikka photobuckettiin 
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ECUn pinnien numerot
Linkki samaan kuvaan minkä editoin tuohon ylemmäs, yhtä pienenä se on siellä photobucketissakin, tämä forumi näemmä leikkaa leveydestä jos on liian iso kuva.
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Re: ECUn pinnien numerot
Mitenkäs tuo homma virranjakajan kohdalla, kun kaavion mukaan jakajassa tulisi olla hall- yksikön pinnit -> hall +, effect 0 ja trigger -, sekä jossain itse sytytysmoduuli. Käytännössä kuitenkin jakajassa on vain kuuden nastan liitin (sytkämoduulin?), joten onko tuo hall- yksikkö johdotuksineen jakajan sisässä? Se olisi sinänsä outoa, koska kaavion mukaan trigger- pinnistä lähtee johto suoraan ECUlle...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ECUn pinnien numerot
Nyt tuo aiemman postauksen kysymys osaltaan ratkaistu, mutta seuraava kysymys koskee sinipunaistajohtoa, joka (kaavion mukaan) tulee sytkämoduulin viidenteen pinniin, ja jatkuu sieltä ECUn pinniin 36. Mikä siis tämän johdon merkitys sytyksen ohjaamisessa? Ja ennen kaikkea mihinkä pinniin Megasquirtin ohjauksessa tuo johto tulee kytkeä, jos itse tieto Hall- anturilta tulee Megan 30 pinniin..?
PS. Löysin taulukon jossa tuon pinnin osalta lukee ignition amplifier = sytkä vahvistin, mutta mitenkäs sitten Megan kanssa?
PS. Löysin taulukon jossa tuon pinnin osalta lukee ignition amplifier = sytkä vahvistin, mutta mitenkäs sitten Megan kanssa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ECUn pinnien numerot
Niin, onko tuolla johdolla/nastalla merkitystä Megan yhteydessä??duckworth kirjoitti:Nyt tuo aiemman postauksen kysymys osaltaan ratkaistu, mutta seuraava kysymys koskee sinipunaistajohtoa, joka (kaavion mukaan) tulee sytkämoduulin viidenteen pinniin, ja jatkuu sieltä ECUn pinniin 36. Mikä siis tämän johdon merkitys sytyksen ohjaamisessa? Ja ennen kaikkea mihinkä pinniin Megasquirtin ohjauksessa tuo johto tulee kytkeä, jos itse tieto Hall- anturilta tulee Megan 30 pinniin..?
PS. Löysin taulukon jossa tuon pinnin osalta lukee ignition amplifier = sytkä vahvistin, mutta mitenkäs sitten Megan kanssa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ECUn pinnien numerot
Nostetaanpa vanha aihe ylös... Noihin aiempiin juttuihin olen jo saanut vastauksen, mutta kysyn tässä samassa topicissa Megaa koskien erästä asiaa, kun en siihe tunnu saavan vastausta edes finsquirtin puolelta... Mun Megasquirt V2.2 boksin rakentajan mukaan EDIS sytkän Spark A lähtee pinnistä 25, tarkoittaako tämä ettei pinnistä 30 voikaan ottaa SPOUT-tietoa kun käytetään TFI-jakajaa? Vai liittyykö tuo Spark A vain EDIS- johdotuksiin..?
Varmaan tuttu juttu jollekin foorumilaiselle
Varmaan tuttu juttu jollekin foorumilaiselle
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER