Sierran lämpöongelmat

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ford-son
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Marras 2009 16:27

Sierran lämpöongelmat

Viesti Kirjoittaja Ford-son »

Eli 2,0i DOHC Sierra ei lämpiä talven pakkasilla tai edes nyt, kun on lämmön puolella. Siihen lämpömittarin norm-kohdan alalaitaan jää.. Kovilla pakkasilla ei jaksanut edes lämmintä puhaltaa sisälle. Termari on vaihdettu ja viime talvena tulpat, sekä pahvi puskurissa peittämässä sen reiän. Mikähän vois ton aiheuttaa? Eikä ole mitään vaikutusta, vaikka ajaisi pitkää matkaa ja jättäisi tyhjäkäynnille pitkäksi aikaa.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Sierran lämpöongelmat

Viesti Kirjoittaja Tekno »

tarvike 88c termari? Itellä 2.0 dohci aikoina taisin pistää motorcraftin 92c:n ja sillä ei tarvinnut palella eikä myöskään tarvinnut pahveja.
jos kuitenki lämmintä tulee sisälle mukavasti, niin ei se kovin kylmänä voi käydä. Eli lämpömittarin anturin liitin kannattaa tarkistaa, tai vaihtaa koko anturi, se on aika halpa ja muistaakseni motonetistakin löytyy.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierran lämpöongelmat

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Juu ja jos meinaat vaihtaa kyseisen anturin niin kannattaa tarkastaa minkä värinen "kaulus" siinä on. Nimittäin kun kävin tuota itse kyselemässä niin niitä löytyy sekä mustalla, että vihreällä "kauluksella".

Ei kylläkään mitään tietoa mitä eroa noilla on, mutta kannattaa pistää samanlainen tilalle.
Ford-son
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Marras 2009 16:27

Re: Sierran lämpöongelmat

Viesti Kirjoittaja Ford-son »

Kyllä se nyt työntää lämmintä suht hyvin, mutta -20c, niin kyllä sai lapaset olla kädessä.. Ja muistaakseni just tuo "kuumempi" malli termarista. En usko, että anturissa vikaa, jos sisälle ei lämmintä tuu.. Mut ei se mittari kyl nouse ku siihe min. alalaitaa. Mietin vaan, että onko mitään muuta vaihtoehtoa, kuin termari..? Sierra on joskus saksasta uitettu, mutta kun tulpat ja termari on vaihdettu, niin onko muuta jälellä? Onkos nuissa sit lämppärin kenno jonku postimerkin kokone? Jos oliski anturi sökö ja pien kenno..?
igor78
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Loka 2007 16:15

Re: Sierran lämpöongelmat

Viesti Kirjoittaja igor78 »

Ford-son kirjoitti:Kyllä se nyt työntää lämmintä suht hyvin, mutta -20c, niin kyllä sai lapaset olla kädessä.. Ja muistaakseni just tuo "kuumempi" malli termarista. En usko, että anturissa vikaa, jos sisälle ei lämmintä tuu.. Mut ei se mittari kyl nouse ku siihe min. alalaitaa. Mietin vaan, että onko mitään muuta vaihtoehtoa, kuin termari..? Sierra on joskus saksasta uitettu, mutta kun tulpat ja termari on vaihdettu, niin onko muuta jälellä? Onkos nuissa sit lämppärin kenno jonku postimerkin kokone? Jos oliski anturi sökö ja pien kenno..?
kenno on iha normi kokonen luulisin verrattuna muihin? itellä oli samoja ongelmii, termarin vaihdon jälkeen ( 92 - asteisen ) rupes lämmöt nouseen yli puolen mittaris pakkasella ilman pahvia, mut sisällä oli kylmempi ku pihalla. ite vaihroin lämppärin kennon ja rupes tarkeneen, alkuperänen oli saksalaisen "insinöörityön taidonnäyte" mallia muovia päädyt ja tais olla alumiiniä tai jotaki foliopaperia toi loppu ja kyllä siinä jopa fordin logo ja teksti oli jopa ensimmäinen kerta ku kyseinen osa vaihdettiin. tilasin motonetistä tuli tilalle kuparinen kenno, voi olla sattumaa, mutta hyvin toimii ja tarkenee. tosin voipi olla kanneski vikaa kun lukee asiaan perehtyneitten juttuja.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Sierran lämpöongelmat

Viesti Kirjoittaja Tekno »

itellä on Scorpiossa tuo motonetin Sierran kenno. Hyvin tarkenee kovallaki pakkasel kunhan vaan koneen saa lämpenemään, eli peitettävä vähintään puolet syyläristä.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Vastaa Viestiin