Tuliskohan täältä ehdotelmia seuraavasta aiheesta... niin tosin sen verran epäilen nyt tuon korjaamon diagnoosia että taidan käyttää ajokkia dieselkorjaamolla, eli tarkistuttaa voisko vika piillä muualla(?) (mm. mites jos ilmamäärämittari toimii satunnaisotannalla tai jos kiskoo jostain ilmaa systeemiin):
Olenpa käyttänyt Ford Focusta (vm. 2002 TDCi 85 kW ajettu 204000) nyt kolme kertaa autohuollossa ihmeteltävänä. Kun ei lähde käyntiin yli 20 asteen pakkasella vaikka olisi yön yli piuhassa. Boosteri tai kaapelit eivät juuri ole auttaneet. Ikävimmillään ei meinää käynnistyä -17 pakkasella edes kaapeleilla. Joskus on kiukutellut 0 - kelilläkin. No, korjaamolla kytkettiin Focus piuhoihin ja testeri ei antanut nollata mikä aiheutti korjaajissa pattitilanteen, vikakoodi siis tuli ruiskuista. Nyt sitten testasivat tarkemmin: "kolmonen laskee läpi takas" ... ja hinta kuulemma 300 e/kpl ja kyselivät uusitaanko kaikki (siis 4?) vai mitä tehdään ... mikä noissa yleensä on hintataso, kuulostaa aika hulppealta? Kun oma tietotaito noiden ruiskusysteemien suhteen on melko rajallinen niin siksi kyselen etten maksaisi epähuomiossa turhista.
Niin joo, akku vaihdettiin varoiksi heti eka kerralla, hehkut vuosi sitten... silloinkin jo oli käyntiinlähtö vaikeaa. Hehkuissa oli kyllä paljonkin vikaa... vai meneekö ne piloille helpommin jos kone ruiskii miten sattuu...
Onkohan muut samanlaiset autot semmoisia, että kakkosella meinaa sammua väkisin, pitää vedättää vauhtia ykkösellä enempi kuin muilla autoilla (varsinkin varoa risteyksiä), siis sitkeys puuttuu liki kokonaan? Vai saman ongelman ilmenemismuoto? Taloudessa on myös kaksi muuta dieselverrokkia (mm. Transit 2.4 ja Vito) ja aiemin oli Audi 80 D sekä joskus Volkkarin 1.6 D.
Lisäksi tässä Focuksessa moottorin lämmöt seilaavat oudosti, meinaa välillä lämmöt yht'äkkiä tipahtaa liian alas. Vois olla termostaattivika...?
Hitsi, auto oli varmaa viallinen ostohetkellä pari vuotta sitten, mutta kun tuo vika ei kosta lämpimillä keleillä...
Kommentteja, ehdotelmia, dataa, omia kokemuksia samoista vioista?
Ps. tutkin jo aiempaa viestikejua, pitää ottaa selvää noista firmoista jos siltä sitten näyttää.
Focus 1.8 TDCi ruiskuista ja käyntiinlähdöstä ja muustakin
Re: Focus 1.8 TDCi ruiskuista ja käyntiinlähdöstä ja muustakin
[quote="gis2"]
Olenpa käyttänyt Ford Focusta (vm. 2002 TDCi 85 kW ajettu 204000) nyt kolme kertaa autohuollossa ihmeteltävänä. Kun ei lähde käyntiin yli 20 asteen pakkasella vaikka olisi yön yli piuhassa. Boosteri tai kaapelit eivät juuri ole auttaneet. Ikävimmillään ei meinää käynnistyä -17 pakkasella edes kaapeleilla. Joskus on kiukutellut 0 - kelilläkin. No, korjaamolla kytkettiin Focus piuhoihin ja testeri ei antanut nollata mikä aiheutti korjaajissa pattitilanteen, vikakoodi siis tuli ruiskuista. Nyt sitten testasivat tarkemmin: "kolmonen laskee läpi takas" ... ja hinta kuulemma 300 e/kpl ja kyselivät uusitaanko kaikki (siis 4?) vai mitä tehdään ... mikä noissa yleensä on hintataso, kuulostaa aika hulppealta? Kun oma tietotaito noiden ruiskusysteemien suhteen on melko rajallinen niin siksi kyselen etten maksaisi epähuomiossa turhista.
Niin joo, akku vaihdettiin varoiksi heti eka kerralla, hehkut vuosi sitten... silloinkin jo oli käyntiinlähtö vaikeaa. Hehkuissa oli kyllä paljonkin vikaa... vai meneekö ne piloille helpommin jos kone ruiskii miten sattuu...
Onkohan muut samanlaiset autot semmoisia, että kakkosella meinaa sammua väkisin, pitää vedättää vauhtia ykkösellä enempi kuin muilla autoilla (varsinkin varoa risteyksiä), siis sitkeys puuttuu liki kokonaan? Vai saman ongelman ilmenemismuoto? Taloudessa on myös kaksi muuta dieselverrokkia (mm. Transit 2.4 ja Vito) ja aiemin oli Audi 80 D sekä joskus Volkkarin 1.6 D.
quote]
Valitettavasti en osaa itse vikoihin sanoa mitään mutta senverran pitää mainita että meidän entinen 115-heppainen tdci ei myöskään väntänyt alhaalta lainkaan, 1.8t Passatin jälkeen stumppasin sen varmasti 50 kertaa ennenkuin opin ajamaan sammuttamatta ja uskoin että ei vedä alhaalta ei. Tuo nykyinen Mondeo antaa kyllä ryömittää.
Käyntiinlähdöstä senverran että meilläkin oli kovemmilla pakkasilla suuria vaikeuksia käyntiinlähdön kanssa, hinaushommiinkin jouduttiiin. Uudella akulla ja hehkuilla ja muutaman tunnin lämmityksellä lähti kyllä mutta vaivaisesti. Lisäksi kovilla pakkasilla oli välillä rajuakin nykimistä. Kesät toimi aina ilman nykäyksen nykäystä..
Jostain paineanturista oli vikakoodi jota ei koskaan vaihdettu. Yli 100000km kuitenkin autolla ajettiin ja myydessä oli jo 330tkm mittarissa. Voihan se olla että vuotava suutin ruikkii pyttyyn tms eikä halua lähteä käyntiin sentakia??
Suuttimien hinta taitaa olla jopa melko kohtuullinen, joihinkin autoihin maksaa paljon enemmänkin.. Ehkä veisin itse hyväksi todettuun asiantuntevaan dieselkorjaamoon ja kertoisin mitä se tekee ja jätttää tekemättä.
Olenpa käyttänyt Ford Focusta (vm. 2002 TDCi 85 kW ajettu 204000) nyt kolme kertaa autohuollossa ihmeteltävänä. Kun ei lähde käyntiin yli 20 asteen pakkasella vaikka olisi yön yli piuhassa. Boosteri tai kaapelit eivät juuri ole auttaneet. Ikävimmillään ei meinää käynnistyä -17 pakkasella edes kaapeleilla. Joskus on kiukutellut 0 - kelilläkin. No, korjaamolla kytkettiin Focus piuhoihin ja testeri ei antanut nollata mikä aiheutti korjaajissa pattitilanteen, vikakoodi siis tuli ruiskuista. Nyt sitten testasivat tarkemmin: "kolmonen laskee läpi takas" ... ja hinta kuulemma 300 e/kpl ja kyselivät uusitaanko kaikki (siis 4?) vai mitä tehdään ... mikä noissa yleensä on hintataso, kuulostaa aika hulppealta? Kun oma tietotaito noiden ruiskusysteemien suhteen on melko rajallinen niin siksi kyselen etten maksaisi epähuomiossa turhista.
Niin joo, akku vaihdettiin varoiksi heti eka kerralla, hehkut vuosi sitten... silloinkin jo oli käyntiinlähtö vaikeaa. Hehkuissa oli kyllä paljonkin vikaa... vai meneekö ne piloille helpommin jos kone ruiskii miten sattuu...
Onkohan muut samanlaiset autot semmoisia, että kakkosella meinaa sammua väkisin, pitää vedättää vauhtia ykkösellä enempi kuin muilla autoilla (varsinkin varoa risteyksiä), siis sitkeys puuttuu liki kokonaan? Vai saman ongelman ilmenemismuoto? Taloudessa on myös kaksi muuta dieselverrokkia (mm. Transit 2.4 ja Vito) ja aiemin oli Audi 80 D sekä joskus Volkkarin 1.6 D.
quote]
Valitettavasti en osaa itse vikoihin sanoa mitään mutta senverran pitää mainita että meidän entinen 115-heppainen tdci ei myöskään väntänyt alhaalta lainkaan, 1.8t Passatin jälkeen stumppasin sen varmasti 50 kertaa ennenkuin opin ajamaan sammuttamatta ja uskoin että ei vedä alhaalta ei. Tuo nykyinen Mondeo antaa kyllä ryömittää.
Käyntiinlähdöstä senverran että meilläkin oli kovemmilla pakkasilla suuria vaikeuksia käyntiinlähdön kanssa, hinaushommiinkin jouduttiiin. Uudella akulla ja hehkuilla ja muutaman tunnin lämmityksellä lähti kyllä mutta vaivaisesti. Lisäksi kovilla pakkasilla oli välillä rajuakin nykimistä. Kesät toimi aina ilman nykäyksen nykäystä..

Suuttimien hinta taitaa olla jopa melko kohtuullinen, joihinkin autoihin maksaa paljon enemmänkin.. Ehkä veisin itse hyväksi todettuun asiantuntevaan dieselkorjaamoon ja kertoisin mitä se tekee ja jätttää tekemättä.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Re: Focus 1.8 TDCi ruiskuista ja käyntiinlähdöstä ja muustakin
Jahas, tuo oli joka tapauksessa hyvä kuulla. Oudohko kone siis, itsekin sammuttelen ko. ajokin risteyksiin vieläkin kun joskus harvakseltaan joudun sillä ajelemaan, emäntä lie tottunut paremmin sen ominaisuuksiin. Ikävää, jos käyntiinlähtö on näille hyvin vaikeaa. Vai onko jollakulla erilaisia kokemuksia tästä koneesta (siis 85 kW TDCi)?