No ei kun tutkimaan uusi kierros. Aloitin jälleen akusta, tällä kertaa ominaispainomittarin kanssa ja katos vain

No ajattelin et viikonloppu seisoo nyt auto siinä. Muistin kuitenkin tallin perällä olevan vanhan Motorcraftin kuuskymppisen akun. Vanhus oli vuodelta 99. Alkuperäinen mötikkä. Otin ominaispainomittarin ja katos pirua, siinähän on vielä eloa! Oli seissyt siellä hyllyssä lataamatta vuoden verran. No eikun kokeilemaan latausta. Kennot alkoivat pulputtaan iloisesti ja akku oli valmis käyttöön Sunnuntaina. No ajelin sillä pakolliset ajot ja eilen ostin zap silver akun 75 A:n. Myyjä sanoi että autoon vain kiinni ja menoksi.Haettiin se sukulaisen autolla ja pistin koslaan kiinni. Ohimennen otin mittarin ja kokeilin paljonko zapissa "ostovirtaa"? 12.3V No ajelin autolla sitten ajoni ja pakkohan se oli laittaa oikein verkkolaturiin kuitenkin.
Tuo aiempi akku oli myös zap 72A. Kesti viisi vuotta hyvin ja varmaan olisi kestänyt pitempäänkin jos kenno ei olisi pimahtanut. Uudessa vaan on kennokorkit punaiset ei avattavat. Sen verran täytyy sanoa että ainoa oire, mikä ennen akun pimahtamista oli, oli keskuslukituksen takkuileminen ajoittain paria pv ennen. Tää uusi zap maksoi 68 Eur.