Uusi Focus 2008
Re: Uusi Focus 2008
Kyllä kannattaa itse tehdä mahdollisimman paljon etenkin kun takuu on voimassa. Jos moottoriin tulee vaurio niin kenestähän mahdetaan leipoa aiheuttaja. Laittakaa vain eristeitä ja ropeltakaa moottoritilassa niin itse vastaatte kaikesta.
Jos ratkaisut ovat niin helppoja että ongelmat poistuvat jokamiehen konstein, niin miksi Ford ei niitä käytä. Tämä ongelma ei poistu kokonaan sillä, että eristetään putkia ja asennetaan viimasuojia. Teeppä piruuttasi testi ja jätä autosi tyhjäkäynnille pihaan 30 minuutiksi. Emulgoitunutta öljyä on varmasti joka koneessa. Eri asia on se nouseeko se tikkuun asti mutta niin siinä käy.
Itsekin ajan pitkää työmatkaa n 150 km / vrk ja silloin selviää vähemmällä. Mutta vkon loppuisin en kauppareissulla ala hurua ajelemaan ostosten vuoksi. Eberin käyttö varmasti auttaa ongelmassa mutta kuluttaa myös polttoainetta. Itselläni on tallessa joka ainut tankkauskuitti ja niissä kilometrit, mistä voin selkeästi todeta eberin kuluttava polttoainetta yllättävän paljon.
Virhe on todettu ja siitä pitää valmistajan kantaa vastuu!
Jos ratkaisut ovat niin helppoja että ongelmat poistuvat jokamiehen konstein, niin miksi Ford ei niitä käytä. Tämä ongelma ei poistu kokonaan sillä, että eristetään putkia ja asennetaan viimasuojia. Teeppä piruuttasi testi ja jätä autosi tyhjäkäynnille pihaan 30 minuutiksi. Emulgoitunutta öljyä on varmasti joka koneessa. Eri asia on se nouseeko se tikkuun asti mutta niin siinä käy.
Itsekin ajan pitkää työmatkaa n 150 km / vrk ja silloin selviää vähemmällä. Mutta vkon loppuisin en kauppareissulla ala hurua ajelemaan ostosten vuoksi. Eberin käyttö varmasti auttaa ongelmassa mutta kuluttaa myös polttoainetta. Itselläni on tallessa joka ainut tankkauskuitti ja niissä kilometrit, mistä voin selkeästi todeta eberin kuluttava polttoainetta yllättävän paljon.
Virhe on todettu ja siitä pitää valmistajan kantaa vastuu!
Re: Uusi Focus 2008
Onko nyt niin, että tämä Focuksen huohottimen jäätymiongelma on ainoastaan uusissa 1,8 tdi moottoreissa, eikä koske lainkaan 1,6 tdi moottoreita. Tämä huolestuttaa, kun käytössä on auto, jossa on tuo 1,6 tdi moottori (Citroen). Ainakaan vanhassa diesel Focuksessa (vm. 1999 . 2002) ei ole ollut tietääkseni ongelmia huohottimen jäätymisessä talvella.
-Matti-
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Re: Uusi Focus 2008
Tämä 1.8 Tdci (jonka myynti on ilmeisesti hiljattain lopetettu Focukseen) on ihan eri suvun moottori kuin nuo 1.6 -litraiset.
Hommasin huvikseen joku kuukausi sitten Amazonista Haynesin huolto- ja korjausoppaan Focus dieseleille, joka siis kattaa myös nää ihan viimeiset versiot ja faceliftin kans.
Sen perusteella 1.6 -moottoreissa huohotus on toteutettu aivan toisella tavalla - jos käsitin kuvista oikein, niin letkut on moottorin takapuolella isolta osalta. Eli tuskin jäätyvät, enkä ole kyllä mistään löytänyt valituksia, että huohotin ois noissa hyytynyt.
Kun tuota 1.8:a kattoo, niin kyllähän siinä on ne letkut ihan täsmällään kaikkein typerimmässä paikassa jäätymistä ajatellen.
Mutta eipä mittään, edelleen ongelmat on pysyneet poissa. (Tehtaan eristeräpellykset + lämmitetty alaputki)
Varmaan pitää vaihdella mielenrauhan takia öljyjä vähän tiheämmin. Eihän tuo originaali Ford-öljypönikkä (5L) maksa motonetissa kuin 27 euroa ja vaihdellessa saa pientä jumppaa...
Hommasin huvikseen joku kuukausi sitten Amazonista Haynesin huolto- ja korjausoppaan Focus dieseleille, joka siis kattaa myös nää ihan viimeiset versiot ja faceliftin kans.
Sen perusteella 1.6 -moottoreissa huohotus on toteutettu aivan toisella tavalla - jos käsitin kuvista oikein, niin letkut on moottorin takapuolella isolta osalta. Eli tuskin jäätyvät, enkä ole kyllä mistään löytänyt valituksia, että huohotin ois noissa hyytynyt.
Kun tuota 1.8:a kattoo, niin kyllähän siinä on ne letkut ihan täsmällään kaikkein typerimmässä paikassa jäätymistä ajatellen.
Mutta eipä mittään, edelleen ongelmat on pysyneet poissa. (Tehtaan eristeräpellykset + lämmitetty alaputki)
Varmaan pitää vaihdella mielenrauhan takia öljyjä vähän tiheämmin. Eihän tuo originaali Ford-öljypönikkä (5L) maksa motonetissa kuin 27 euroa ja vaihdellessa saa pientä jumppaa...

Re: Uusi Focus 2008
Ai?ville1511 kirjoitti: Itselläni on tallessa joka ainut tankkauskuitti ja niissä kilometrit, mistä voin selkeästi todeta eberin kuluttava polttoainetta yllättävän paljon.
Omat kokemukseni ovat päinvastaiset.
Linkistä...
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=25177
...löytyy tankkaustiedot
toki ei koko talvelta, mutta minusta taas eberin vaikutus on kovin vähäinen, kylmyys aiheuttaa kulutuksen nousu 0.2-0.3l/100km.
Sama havainto parilla edellisellkin dieselillä, 307 HDi ja VAG 1.9 TDI joissa eberiä ei ollut, molemmissa kyllä moottorilämmittimet ja samanlainen kulutuksen nousu niilläkin havaittu pakkasten saavuttua.
Re: Uusi Focus 2008
isännän focus muutetut huohotin putket.. ei vaikuta mitään eilen kävi taas pajalla laittovat jäähdytysnesteen kiertämään alemman huohotin letkun kanssa ja eristivät ne yhteen saa nähdä mitä nyt vaikuttaa... 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus 2008
Soitin ja kyselin, että miksei alahuohotinputkea ollut laitettu. Pyysivät tulemaan näyttämään autoa... Siinä huomasivat, että alaputki todellakin oli laittamatta ja ottivat auton heti huoltoon.
Nyt pitäisi olla alaputkikin sitten parin tunnin päästä laitettuna.
Nyt pitäisi olla alaputkikin sitten parin tunnin päästä laitettuna.

HUOHOTINPUTKIONGELMAISILLE
Hei. Olen mielenkiinnolla seurannut tämän merkin alla käytävää keskustelua huohotinputken jäätymisestä. Perheessämme odotellaan parhaillaan erään toisen merkin vastausta kun huohotinputken jäätyminen rikkoi lähes uuden auton moottorin ja turbon ilman mitään ennakkovaroitusta. Huollot oli hoidettu kuten pitää, takuu umpeutunut puoli vuotta sitten, mutta se ei ole tässä tapuksssa ratkaiseva. Tilanne on käsittääkseni se (ja tämän mukaan sitten mennään vaikka oikeuteen), että huohotinputken jäätyminen on aina maahamme tuoduissa autoissa virhe (tuotevastuu). Kuluttajariitalautakunnan ennakkopäätös 1410/33/08 sanoo sen selvästi. Otin selvää ko. lautakunnan arkistosta, että tätä suositusta on myös noudatettu. Tapaus koski 2002 rekisteröityä autoa ja ennakkopäätös on annettu vuoden 2009 kesäkuussa. Yksityinen kuluttaja voi siis viedä tämän päätöksen nojalla tapauksen käräjille melko huolettomasti. Jos sinulla on autossasi kasko ja siinä oikeusturvavakuutus niin aikankin jonkun vakuutusyhtiön oikeusturva ei kata kuluja mikäli kuluttajariitalautakuntaan verratava toimja on tehnyt hakijaa ajatellen myönteisen päätöksen. Eli toisin sanoen, riita ratkeaa hakijan eduksi tod.näk. jo tuolla ennakkopäätöksellä.
Jos kyseessä on yrittäjä, vastaavat pykälät löytyvät kauppalaista - eli virhe on aina virhe. Yrittäjän auton kasko puolestaan hoitaa oikeudenkäyntikulut - tämän hetkisen näkemykseni mukaan, kirjalllista päätöstä ei vielä ole koska auton myyjä ei ole ilmoittanut lopullista päätöstään korjata tai jättää korjaamatta.
Olen kuitenkin ymmärtänyt, että Ford on fiksuna valmistajan ryhtynyt kutsumaan uusimmat autonsa tämän ongeman suhteen korjaushuoltoihin. Hienoa Ford. Taidamme vaihtaa merkkiä meidänkin perheessä.
Mutta - meillä siis vielä odotellaan, että maahantuoja keskustelee tehtaan kanssa. Uskon vakasti että tässä asiassa me autonomistajat olemme vahvoilla. Lopultakin!
Jos kyseessä on yrittäjä, vastaavat pykälät löytyvät kauppalaista - eli virhe on aina virhe. Yrittäjän auton kasko puolestaan hoitaa oikeudenkäyntikulut - tämän hetkisen näkemykseni mukaan, kirjalllista päätöstä ei vielä ole koska auton myyjä ei ole ilmoittanut lopullista päätöstään korjata tai jättää korjaamatta.
Olen kuitenkin ymmärtänyt, että Ford on fiksuna valmistajan ryhtynyt kutsumaan uusimmat autonsa tämän ongeman suhteen korjaushuoltoihin. Hienoa Ford. Taidamme vaihtaa merkkiä meidänkin perheessä.
Mutta - meillä siis vielä odotellaan, että maahantuoja keskustelee tehtaan kanssa. Uskon vakasti että tässä asiassa me autonomistajat olemme vahvoilla. Lopultakin!
Viimeksi muokannut biilisti, 27 Tammi 2010 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus 2008
Paljon hyvää tekstiä heimoveljeltä, mutta tietenkin pari kohtaa uupuu...biilisti kirjoitti:Hei. Olen mielenkiinnolla seurannut tämän merkin alla käytävää keskustelua huohotinputken jäätymisestä. Perheessämme odotellaan parhaillaan erään toisen merkin vastausta kun huohotinputken jäätyminen rikkoi lähes uuden auton moottorin ja turbon ilman mitään ennakkovaroitusta. Huollot oli hoidettu kuten pitää, takuu umpeutunut puoli vuotta sitten, mutta se ei ole tässä tapuksssa ratkaiseva. Tilanne on käsittääkseni se (ja tämän mukaan sitten mennään vaikka oikeuteen), että huohotinputken jäätyminen on aina maahamme tuoduissa autoissa virhe (tuotevastuu). Kuluttajariitalautakunnan ennakkopäätös 1410/33/08 sanoo sen selvästi. Otin selvää ko. lautakunnan arkistosta, että tätä suositusta on myös noudatettu. Tapaus koski 2002 rekisteröityä autoa ja ennakkopäätös on annettu vuoden 2009 kesäkuussa. Yksityinen kuluttaja voi siis viedä tämän päätöksen nojalla tapauksen käräjille melko huolettomasti. Jos sinulla on autossasi kasko ja siinä oikeusturvavakuutus niin aikankin jonkun vakuutusyhtiön oikeusturva ei kata kuluja mikäli kuluttajariitalautakuntaan verratava toimja on tehnyt hakijaa ajatellen myönteisen päätöksen. Eli toisin sanoen, riita ratkeaa hakijan eduksi tod.näk. jo tuolla ennakkopäätöksellä.
Jos kyseessä on yrittäjä, vastaavat pykälät löytyvät kauppalaista - eli virhe on aina virhe. Yrittäjän auton kasko puolestaan hoitaa oikeudenkäyntikulut - tämän hetkisen näkemykseni mukaan, kirjalllista päätöstä ei vielä ole koska auton myyjä ei ole ilmoittanut lopullista päätöstään korjata tai jättää korjaamatta.
Olen kuitenkin ymmärtänyt, että Ford on fiksuna valmistajan ryhtynyt kutsumaan uusimmat autonsa tämän ongeman suhteen korjaushuoltoihin. Hienoa Ford. Taidamme vaihtaa merkkiä meidänkin perheessä.
Mutta - meillä siis vielä odotellaan, että maahantuoja keskustelee tehtaan kanssa. Uskon vakasti että tässä asiassa me autonomistajat olemme vahvoilla. Lopultakin!
A. Vaivan palkka
B. Fordin tekemä "korjaus" ei kovin kummonen räpellys ole.

Re: Uusi Focus 2008
Vaivan palkka - 5000- 10 000 e. Kyllä sen eteen kannattaa taistella. Ja voihan olla, että tieto leviää...
Re: Uusi Focus 2008
No joo. Mutta jos lähtökohtaisesti verrataan toimivaan autoon...biilisti kirjoitti:Vaivan palkka - 5000- 10 000 e. Kyllä sen eteen kannattaa taistella. Ja voihan olla, että tieto leviää...


Toisaalta tiedon leviämisellä on vaikutusta myös auton jälleenmyyntihintaan... Joten siinäsuhteessa voi pitää kuluttajankin hiljaisena?
Viimeksi muokannut Ristovee, 27 Tammi 2010 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Uusi Focus 2008
Tuo tieto muuten ei pidä paikkaansa, viimeksi tänä aamuna kysyin asiasta Iisalmen E. Hartikaisen autotalopäälliköltä tästä asiasta. Uskoisin hänen olevan asiasta perillä, kun hän itse myy pääasiassa Fordeja...kuikka79 kirjoitti:Tämä 1.8 Tdci (jonka myynti on ilmeisesti hiljattain lopetettu Focukseen) on ihan eri suvun moottori kuin nuo 1.6 -litraiset.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
Re: Uusi Focus 2008
Onko jollain ollut ongelmia sähkötoimisten etuikkunoiden kanssa? Itselläni nyt kuukauden päivät ollut -08 Farmari focus ajossa ja etuikkunat ei nouse automaattisesti. Ikkunoiden aukaiseminen kyllä onnistuu yhdellä painalluksella, mutta ylös ne menee pelkästään kun nappulaa pitää pohjassa.
Vinkkejä ongelmaa, vai eikai tämä ole ominaisuus näissä focuksissa?
Vinkkejä ongelmaa, vai eikai tämä ole ominaisuus näissä focuksissa?
Re: Uusi Focus 2008
ohjekirjasta löydät kohdan jossa ikkunat "opetetaan" autom, toiminnalle. jos esim akun kaapelin käyttää irti tai virta loppuu akusta, niin nollautuu autom toiminta. olikohan se niin että pidetään katkaisin pohjassa kokoajan ja alhaalla ollessa vielä 2sek. ja sama ylöspäin..
Re: Uusi Focus 2008
Olisin kysynyt Timpalta Savosta, että onko 1,8 TDCi moottori mondeossa sama kuin Focuksessa ja C-Maxissa? Ja toisena kysymyksenä se, että tarkoititko sitä että edelleen myydään tuota 1,8 TDCi moottoria, joissa on huohotinjärjestelmässä virhe? Kerrotaanko tästä riskistä asiakkaalle ja annetaanko mitään ajo tai käyttöohjeita? Ja edelleen onko nyt myytävissä tehty nuo tilapäiskorjaukset jo valmiiksi?
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Uusi Focus 2008
Jusulle voin kertoa, että minä en tiedä noihin sinun kysymyksiin sanoa mitään muuta kuin sen, että tätä 1.8 TDCi-konetta edelleen myydään. Minä näitä en myy, vaan minä olen hieman toisella alalla myyntitöissä. Noista muutoksista ja asiakkaille kertomisista kannattaa kysellä omalta Ford-edustajalta.
Itse olen erittäin tyytyväinen ko. moottoriin, tähän mennessä kaikki diesel-Fordini ovat sillä olleet (6 kpl). Ja mikäli se on minusta kiinni, näin tulee olemaan jatkossakin! Ellen sitten vaihda Mondeota Transitiin jossakin vaiheessa.
Itse olen erittäin tyytyväinen ko. moottoriin, tähän mennessä kaikki diesel-Fordini ovat sillä olleet (6 kpl). Ja mikäli se on minusta kiinni, näin tulee olemaan jatkossakin! Ellen sitten vaihda Mondeota Transitiin jossakin vaiheessa.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
Re: Uusi Focus 2008
telekkä kirjoitti:ohjekirjasta löydät kohdan jossa ikkunat "opetetaan" autom, toiminnalle. jos esim akun kaapelin käyttää irti tai virta loppuu akusta, niin nollautuu autom toiminta. olikohan se niin että pidetään katkaisin pohjassa kokoajan ja alhaalla ollessa vielä 2sek. ja sama ylöspäin..
Pariin kertaan on tullut nyt ohjekirjanmukaisesti kokeiltua tätä toimenpidettä. Repsikan ikkuna ei mene edes alas ilman napin jatkuvaa painamista. Oisko jollain vielä ideoita tähän ongelmaan?
Re: Uusi Focus 2008
Timppa, minä perustin tuon väitteen 1.8:n myynnin lopetuksesta siihen, ettei sitä löydy yhtään mistään nyt voimassa olevista uusista Focus-hinnastoista.
Toki voi olla, että sitä saa vielä tehtaalta tai jo maahantuotujen autojen tarhoista, mutta olis aika outoa että myydään tavaraa tavallaan kattavan hinnaston "ulkopuolelta".
Lienee aika harvinaista tällaisten perusautojen maahantuojien piirissä.
Toki voi olla, että sitä saa vielä tehtaalta tai jo maahantuotujen autojen tarhoista, mutta olis aika outoa että myydään tavaraa tavallaan kattavan hinnaston "ulkopuolelta".
Lienee aika harvinaista tällaisten perusautojen maahantuojien piirissä.
Re: Uusi Focus 2008
Kalvi kirjoitti:
Pariin kertaan on tullut nyt ohjekirjanmukaisesti kokeiltua tätä toimenpidettä. Repsikan ikkuna ei mene edes alas ilman napin jatkuvaa painamista. Oisko jollain vielä ideoita tähän ongelmaan?
Jos sulla on siinä focuksessasi ainoastaan sähkötoimiset etusivuikkunat ja takalasit siis veivillä niin silloin etuikkunoissa ei ole automatiikkaa muutakuin kuskin puolella ja siinäkin pelkästään lasin avaamiseen. Näin ainakin vuosimallissa -07 oli.
Sitten toinen juttu:
Onko muilla esiintynyt seuraavanlaista käynnistymis ongelmaa 1.8 TDCi focuksen kanssa? tänään kaupan pihasta lähtiessäni auto ei lähtenytkään käyntiin vaan pelkästään pyöritti kun yritti startata ja ajotietokoneen näyttöön ilmestyi teksi: Engine Malfunction. Sitten otin kokonaan virrat pois ja koitin uudestaan niin johan lähti tulille ja lähtenyt senkin jälkeen viisi kertaa. Mistähän mahtoi moinen häiriö johtua. Soitin kyllä paikkalliseen merkkikorjaamoon mutta eivät osanneet noin yhtäkkiä mitään sanoa. Sanoivat vaan että tuu käymään joku päivä niin luetaan vikakoodit taas kerran.
Re: Uusi Focus 2008
svart kirjoitti:tänään tuli "KIIREELLINEN HUOLTOKAMPANJA" kutsu huohottimien osalta "LUKEKAA VÄLITTÖMÄSTI"![]()
Tännekin samainen lappu tipahti tänään.
Re: Uusi Focus 2008
Itsellä ei ole moista sattunut, kun on Fordin käynnistysnappijärjestelmä.pegee kirjoitti:Onko muilla esiintynyt seuraavanlaista käynnistymis ongelmaa 1.8 TDCi focuksen kanssa? tänään kaupan pihasta lähtiessäni auto ei lähtenytkään käyntiin vaan pelkästään pyöritti kun yritti startata ja ajotietokoneen näyttöön ilmestyi teksi: Engine Malfunction. Sitten otin kokonaan virrat pois ja koitin uudestaan niin johan lähti tulille ja lähtenyt senkin jälkeen viisi kertaa. Mistähän mahtoi moinen häiriö johtua. Soitin kyllä paikkalliseen merkkikorjaamoon mutta eivät osanneet noin yhtäkkiä mitään sanoa. Sanoivat vaan että tuu käymään joku päivä niin luetaan vikakoodit taas kerran.
Mutta huollon laina autolla on tullut kahteen kertaan. Kuulemma jos väännät avainta ja käynnistät auton liian nopeasti niin voi tuo varoitus tulla. Liittyisiköhän hehkuun tms? En tiedä. Eivät antaneet tarkempaa syytä.
Re: Uusi Focus 2008
Ristovee kirjoitti: Itsellä ei ole moista sattunut, kun on Fordin käynnistysnappijärjestelmä.
Mutta huollon laina autolla on tullut kahteen kertaan. Kuulemma jos väännät avainta ja käynnistät auton liian nopeasti niin voi tuo varoitus tulla. Liittyisiköhän hehkuun tms? En tiedä. Eivät antaneet tarkempaa syytä.
Sen verran tuohon vielä lisäystä että minullakin on nappikäynnistys ja avaimetonkeskuslukitus. Auto oli juuri korjaamolla viikko sitten siitä syystä että se nappikäynnistys ei aina toimi. Mutta ei vät siitä mitään vikaa löytäneet kun ei auto antanut vikakoodia...
Re: Uusi Focus 2008
Ei perkele. On sitten sinun syysi/asiasi kärsiä kyseisestä ongelmasta? Tää on juurikin tätä kun menee keskustelemaan huollon kanssa.pegee kirjoitti:Sen verran tuohon vielä lisäystä että minullakin on nappikäynnistys ja avaimetonkeskuslukitus. Auto oli juuri korjaamolla viikko sitten siitä syystä että se nappikäynnistys ei aina toimi. Mutta ei vät siitä mitään vikaa löytäneet kun ei auto antanut vikakoodia...
Nyt meet vaatimaan sinne, että kuntoon toi laite!


Ps.
Varasin ensihuollon (20000km) ja oli kyllä huoltohinnoissa eroja... 175€, 203€ ja kallein 250€. Voitte varmaan arvata mihin päädyin omalta osaltani. Tosin Öljynvaihdosta ja valohoidosta tuo 175€ on mielestäni jo pöyristyttävä. Sais EU tms instanssi määrätä noi huoltopaikat takuun kannalta vapaan kilpailun piiriin...
Re: Uusi Focus 2008
eikös toi huolto-olekkin vapaan kilpailun piirissä jo? Tietääkseni huollot voi teettää muuallakin ilman vaikutusta takuuseen, mutta huolto pitää olla tehty Fordin vaatimusten, ohjeiden ja ohjelmien mukaan, missä voikin taas olla mahdollinen riidan aihe ja toteen näyttöjen paikka epäselvissä tapauksissa.
Saa korjata jos varmaa tietoa jollain. Näin olen käsittänyt tämän joskus jostain.
Saa korjata jos varmaa tietoa jollain. Näin olen käsittänyt tämän joskus jostain.
Ford #11
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 20 Tammi 2009 13:54
Re: Uusi Focus 2008
Hei!
Pohjoismaihin on ainostaan Suomeen myyty Focus 1.8 tdi mallia. Ruotsissa ja muissa p-maissa on ollut 1.6 tdi ja 2.0tdi myynnissä, eikä ollenkaan 1.8tdi:tä. Ilmeisesti tässä 1.8 tdi:ssä on nyt tämä huohotinputkiongelma.
Näin olen kuullut kerrottavan. Johtuisikohan korjaustoiminnan hitaus kenties siitä, että näitä autoja on kuitenkin määrälisesti aika vähän.
Pohjoismaihin on ainostaan Suomeen myyty Focus 1.8 tdi mallia. Ruotsissa ja muissa p-maissa on ollut 1.6 tdi ja 2.0tdi myynnissä, eikä ollenkaan 1.8tdi:tä. Ilmeisesti tässä 1.8 tdi:ssä on nyt tämä huohotinputkiongelma.
Näin olen kuullut kerrottavan. Johtuisikohan korjaustoiminnan hitaus kenties siitä, että näitä autoja on kuitenkin määrälisesti aika vähän.
Re: Uusi Focus 2008
Noh. Jos oletetaan, että moottoriremppa maksaisi noin 5000€ ja huohotinkorjaus/eristeet 5€...foccustelija kirjoitti:Hei!
Pohjoismaihin on ainostaan Suomeen myyty Focus 1.8 tdi mallia. Ruotsissa ja muissa p-maissa on ollut 1.6 tdi ja 2.0tdi myynnissä, eikä ollenkaan 1.8tdi:tä. Ilmeisesti tässä 1.8 tdi:ssä on nyt tämä huohotinputkiongelma.
Näin olen kuullut kerrottavan. Johtuisikohan korjaustoiminnan hitaus kenties siitä, että näitä autoja on kuitenkin määrälisesti aika vähän.
Niin yhdellä moottorirempalla käytännössä olisi saanut kaikkiin suomen 1.8TDCI moottoreihin eristeet.
Mutta ei, niin ei.
