fiestan kaasutin weber tldm

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
airbus
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Elo 2009 11:53
Paikkakunta: mäntsälä

fiestan kaasutin weber tldm

Viesti Kirjoittaja airbus »

Onko tietoa mikä tehtävä on kiihdytyspumpun alla olevalla tehoventtiilillä.
Avittaako tyhjäkäyntiä imusarjasta otettavalla alipaineella..
Mystinen vika ollut päällä ..välillä käy kuin kello n.950rpm ja välillä hyytyy kokonaan.
startatessa uudelleen niin voi taas käydä ihan normaalisti..,kun ilmiö on "päällä" niin kaasulla lipsuttamalla käy tai ryyppyä päälle vetäen niin ,että kiekat n.2000rpm
-lisätty sähköinen p-a pumppu mekaanisen rinnalle
-laitettu kaasarin korjaus-sarja ja p-a suodatin ja otettu pois kaasuttimen sisäinen suod.siitä sisäänmeno putkesta ja kohon korkeus tarkastettu.
vaihdettu alipaine letku kaasarilta siihen tyhjäkäynti boxille
-uusittu yläkuolokohdan tunnistin
-vaihdettu imusarjan tiiviste
-katottu jarrutehostin linjan tiiveys
-päästöt ok katsastuksessa
-imuilman tuloventtiilin toimintakin ok
-ilmanputsari,tulpat,johdot sekä puolayksikkö vaihdettu sekä se alipaineella toimiva tyhjäkäynnin säätäjä vaihdettu.
jospa kaasutin pitää vaihtaa...ei imuvuotoja .ilmiö päivittäin 1-3krt.
mukava pikkupirssi ja toi ärsyttävän pieni vika haittaa...

kiitos.
airbus
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Elo 2009 11:53
Paikkakunta: mäntsälä

Re: fiestan kaasutin weber tldm

Viesti Kirjoittaja airbus »

airbus kirjoitti:Onko tietoa mikä tehtävä on kiihdytyspumpun alla olevalla tehoventtiilillä.
Avittaako tyhjäkäyntiä imusarjasta otettavalla alipaineella..
Mystinen vika ollut päällä ..välillä käy kuin kello n.950rpm ja välillä hyytyy kokonaan.
startatessa uudelleen niin voi taas käydä ihan normaalisti..,kun ilmiö on "päällä" niin kaasulla lipsuttamalla käy tai ryyppyä päälle vetäen niin ,että kiekat n.2000rpm
-lisätty sähköinen p-a pumppu mekaanisen rinnalle
-laitettu kaasarin korjaus-sarja ja p-a suodatin ja otettu pois kaasuttimen sisäinen suod.siitä sisäänmeno putkesta ja kohon korkeus tarkastettu.
vaihdettu alipaine letku kaasarilta siihen tyhjäkäynti boxille
-uusittu yläkuolokohdan tunnistin
-vaihdettu imusarjan tiiviste
-katottu jarrutehostin linjan tiiveys
-päästöt ok katsastuksessa
-imuilman tuloventtiilin toimintakin ok
-ilmanputsari,tulpat,johdot sekä puolayksikkö vaihdettu sekä se alipaineella toimiva tyhjäkäynnin säätäjä vaihdettu.
jospa kaasutin pitää vaihtaa...ei imuvuotoja .ilmiö päivittäin 1-3krt.
mukava pikkupirssi ja toi ärsyttävän pieni vika haittaa...

kiitos.
Voipi olla ,että vika korjaantui ..ilmanputsarinkotelossa oleva kaasuttimen jalkaan menevä letku /kuminen venttiili putsattu mönjästä ja koko huohotusletku venttiilikopan kannesta puhdistettu..
Käy nytten"voimakkaammin"eli terveemmin ja ei hyydy käynti,kun ottaa polkimen kaasulta.
Linja tukossa...
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: fiestan kaasutin weber tldm

Viesti Kirjoittaja tursas »

Hyvä, minkä vuoden Fiesta hän on, mun mielestä toi ^ alipaineletku ilmanputsarille säätelee sitä imuilman esilämmitystä ainakin Sierrassa...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
fiestaaja
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Huhti 2009 17:19

Re: fiestan kaasutin weber tldm

Viesti Kirjoittaja fiestaaja »

korjaantuiko vika puhdistuksella lopullisesti?
Vastaa Viestiin