Vanha threadi, mutta oli pakko vastata, kun minua on etsitty. Ristokin olisi saattanut minut muistaa ja puhelinnumero olisi löytynyt Tampereen luettelosta.
Lehtimäen Timon kanssa ollaan hommattu Wisecoja suoraan tehtaalta. Yleensä tulevat omien mittojen mukaan ja raakalakisena, että saa itse sovitella puristukset tarpeen mukaan. Tähän Taunuksen lohkoon tuli Kuplan 92 mm Wisecot, joiden laesta sorvattiin vähän pois. Venttiilikoloja en muistanutkaan. Ja niille lukkorenkaille on nimi: Spirolock.
Nykäsen Janneen tutustuin aikoinaan katuautokisoissa ja häneltä ostin turbomussen kanget. Olivat pidemmät kuin OHC:n vakiokanget ja niillä sai kankikulman edullisemmaksi. Yläpää heloitettiin 22 mm tapille. Riittivät käyttöautoon, kun tehotavoite oli vaatimaton ja siniset suuttimet rajoittava tekijä. Ajelin tällä moottorilla 0,6 bar paineilla noin 300 Nm / 205+ hv säädöillä muistaakseni 80 000 km.
Moottorinohjaus tuli tehtyä Hestecillä (ruisku+suorasytytys), jonka ostin Harisen Sepolta ja välijäähdyttimen hankin Raatikaiselta. Turbona oli Lehtimäen tekemä T3/4 hybridi.
Auton (Sierra UVT-160) myin 2.10.2006 Sami Lievoselle Laukaan suunnalle. Vieläkin harmittaa, että luovuin Sierrasta. Vaimo oli sitä mieltä, ettei se ole perheauto ja luulin hänen aina viittaavan tehoihin. Vasta myöhemmin minulle selvisi, että perheauton pitää olla 4-ovinen. Turhaan siis myin. Sierra ehti olla minulla 17 vuotta. Vieläkin lapset muistavat Sierran karusellin - siis joskus talvella laitoin lapset takapenkille ja mentiin tyhjälle parkkipaikalle "karuselliin"
Tähän threadiin eksyin, kun etsin HV öljypumppua ja muistikuva oli, että Sierrassa taisi olla Mellingin M86BHV pumppu
