Mondeo MK1 Duratec V6 moniurahihna

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
swetters

Mondeo MK1 Duratec V6 moniurahihna

Viesti Kirjoittaja swetters »

Mitäs kautta täällä on väki vaihtanut tuota koneen päähihnaa, tuo siis joka pyörittää kaikkia muita apulaitteita paitsi vesipumppua.

Korjausopas antoi vinkin tehdä tuo irrottamalla oikea eturengas ja lokasuoja. Homma toimi niin pitkälle, kunnes sieltä tuli sen muovirimpulan jälkeen vastaan pelti, joka ei lähdekään irti. Sen pellin alareunan kohdalta oli esillä juuri ja juuri kampiakselin ja ilmastoinnin rullat, loput jäi sitten juuri tämän pellin taakse.

Yläkautta taas ei ainakaan allekirjoittaneen käpälät taivu sinne väliin mitenkään. Ei kai tuo voi olla niin, että joutuu puoli konetta purkamaan irti ennenkun pääsee käsiksi.

-Sami
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: Mondeo MK1 Duratec V6 moniurahihna

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Ehkei kuitenkaan neuvo irrottamaan lokasuojaa ;) Vänkärin puolelta vetarin ympärillä olevan sisälokasuojan palasen kyllä. Siitä pääset laturille käsiksi ja kampiakselillekin. Sehän riittää.
Remmin saa ihan yläkautta pois. Siinä kiristimessä on 10x10mm reikä josta voi työkalulla keventää kiristintä. Itellä 10x10x20mm palikka jota voi pitää kiinni jakoavaimella. Väli on ahdas niin sinne kummoista työkalua mahdu.

Löysää siis kiristystä, ottaa remmin pois ja laita uusi tilalle ;)

Ihan helppo homma.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Mondeo MK1 Duratec V6 moniurahihna

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

väli on ahdas mutta kyllä se sinne livahtaa, paranoidina vaan kattoo lopuksi että asettuu oikein joka rullalle.. Muuten kiva kone mutta piruvie että kaikki pitää olla ahtaalla :|
Vastaa Viestiin