Elikkäs kyseessä on tilanne, jossa 135hp tdci:stä optimoitiin 155hp ja ongelmana kaupanpäälle sai kovissa kiihdytyksissä isommilla vaihteilla hehkulampun vilkkumaan ja tehot katoamaan / auton sammumaan...
Korjaamolla lukivat vikakoodit, ensin sanoi ettei ole mitään ongelmaa, mutta sanoin että käyvät ajamassa ja vasta hehkulampun vilkkuessa saivat vikakoodiksi; suutinvian, polttoainepumppuvian, polttoainetukos tms. onglema, ettei saa tarpeeksi polttoainetta...
Samankaltainen onglema käsittääkseni muillakin diesel optimoinnin ottaneilla on ollut muissakin merkeissä...
Jos kuitenkin kiihdyttää painamalla kaasua pikkuhiljaa, saa kiihdytettyä kuitenkin ihan hyvin, mutta kaasupohjassa tämä ilmenee heti. Kone toimii kuitenkin normaalisti, kun vaan käynnistää uudestaan.
...Mitään ehdotuksia, että millä saisi vian kitkettyä?

Mondeo TDCI 2002 + optimointi onglema...
Re: Mondeo TDCI 2002 + optimointi onglema...
Mulla on itsellä tuo palikka, mikä nostaa ruiskutuspainetta, eli ns. tuning-boxi  Alkuun oli samat ongelmat kuin sulla, heti kaasu pohjassa rupes hehkun valo vilkkumaan. Kaksi suutinta vaihtoon, ja ongelma loppui...
 Alkuun oli samat ongelmat kuin sulla, heti kaasu pohjassa rupes hehkun valo vilkkumaan. Kaksi suutinta vaihtoon, ja ongelma loppui...

Alkuun oli samat ongelmat kuin sulla, heti kaasu pohjassa rupes hehkun valo vilkkumaan. Kaksi suutinta vaihtoon, ja ongelma loppui...
 Alkuun oli samat ongelmat kuin sulla, heti kaasu pohjassa rupes hehkun valo vilkkumaan. Kaksi suutinta vaihtoon, ja ongelma loppui...Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91

Sierra cosworth -91
Kiitoksia!
Missäs kävit vaihdattamassa ja millaisiksi? Ja mitä maksoi?

Missäs kävit vaihdattamassa ja millaisiksi? Ja mitä maksoi?
Eli siis ihan vakiot, ja ehjät uudet suuttimet... Mutta luulen kyllä, että suuttimen vaihtoon joudut itsekkin. Vanhoilla suuttimilla pystyi ajamaan vielä normaalisti ilman tuota boxia...
 Mutta luulen kyllä, että suuttimen vaihtoon joudut itsekkin. Vanhoilla suuttimilla pystyi ajamaan vielä normaalisti ilman tuota boxia...

Mutta luulen kyllä, että suuttimen vaihtoon joudut itsekkin. Vanhoilla suuttimilla pystyi ajamaan vielä normaalisti ilman tuota boxia...
 Mutta luulen kyllä, että suuttimen vaihtoon joudut itsekkin. Vanhoilla suuttimilla pystyi ajamaan vielä normaalisti ilman tuota boxia...Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91

Sierra cosworth -91
Aika hintava näemmä vaan tuo suuttimien vaihto, kun ~600€ / kpl + vaihto antoivat hinnaksi...?!

Kysyppä tero anttilalta. On varmasti halvempi, ja diesel pajalla käyt vaihattamassa. Kaksi suutinta olen ostanut tuolta, ja kaksi eräältä toiselta diesel pajalta, niin hinta oli jotain 260e/suutin

Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91

Sierra cosworth -91