Käynnistäessä auton puhallin toimii normaalisti, mutta korkeintaan puol minuuttia ja sitten alkaa pyöriminen hidastua ja loppuu kokonaan. On pari minuuttia mykkä ja sit taas lähtee vaivalloisesti käyntiin, nakuttelee ja pyörii korkeintaan minuutin kunnes sammuu taas..
Onko kokemuksia? Voisko olla moottorivika?
Ärsyttävää kun on sisältä auto ihan huurussa ja tämmösellä kelillä!
Focuksen sisäilmanpuhaltimen "hiipuminen"
Re: Focuksen sisäilmanpuhaltimen "hiipuminen"
Veikkaisin että hiilet loppu... ollut itsellä joskus samallaista oiretta. Lähti uudelleen pyörimään kun löi napakasti kojelaudanpohjaan...
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27 Syys 2008 09:12
Re: Focuksen sisäilmanpuhaltimen "hiipuminen"
itsellä on juuri tullut sellainen vika td 00 focus. että aluksi välillä vinkui puhallin 1-3 tehoilla..sitten lakkasi toimimasta kokonaan, ainoastaan 4 teholla puhaltaa eikä vingu, paitsi että tänään alkoi viheltämään välillä 4 tehollakin. missähän se vika vois olla? vähä jännittää kans kun alkaa olemaan kylmiä aamujakin. eka ajattelin sitä tehonsäädin nappulaa. kun toimi isolla teholla ilman rohinoita vaikka 3 pientä tehoa ei enää pelittäny.
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Focuksen sisäilmanpuhaltimen "hiipuminen"
Taitaa olla puhaltimen moottorissa ongelma - epäilen myös hiiliä.
On toki mahdollista sekin, että kytkimen/vastuspaketin kontakteissa on häikkää.
Tuo suurin puhallusteho ohittaa vastuspaketin. Siksi suurimmalla teholla voi toimia, vaikka
pienemmillä ei. Ei kytkimen hajoaminenkaan, tietty, ihan poissuljettua ole.
Sen kytkimen voi tarkistaa kohtuullisella vaivalla, kun irroittaa vain sen lämppärin säätimien
paneeliosan. Se lähtee niin, että niillä "radion ulosvetimillä" otetaan ensin radio irti.
Radion alta löytyy 4 ruuvia, joilla paneelin osa on kiinni.
Kävin pari vuotta sitten ostamassa ne "radion ulosvetäjät" Fordin merkkihuollosta ja
ne taisivat maksaa peräti 2 euroa. Suosittelen. Halvin merkkityökalu mitä minä
olen nähnyt.
On toki mahdollista sekin, että kytkimen/vastuspaketin kontakteissa on häikkää.
Tuo suurin puhallusteho ohittaa vastuspaketin. Siksi suurimmalla teholla voi toimia, vaikka
pienemmillä ei. Ei kytkimen hajoaminenkaan, tietty, ihan poissuljettua ole.
Sen kytkimen voi tarkistaa kohtuullisella vaivalla, kun irroittaa vain sen lämppärin säätimien
paneeliosan. Se lähtee niin, että niillä "radion ulosvetimillä" otetaan ensin radio irti.
Radion alta löytyy 4 ruuvia, joilla paneelin osa on kiinni.
Kävin pari vuotta sitten ostamassa ne "radion ulosvetäjät" Fordin merkkihuollosta ja
ne taisivat maksaa peräti 2 euroa. Suosittelen. Halvin merkkityökalu mitä minä
olen nähnyt.
Re: Focuksen sisäilmanpuhaltimen "hiipuminen"
radion ulosvetäjistä tuli mieleen, pitäjänmäen Veholta kun niitä kyselin niin happaman oloinen myyjä totesi ettei niitä myydä tavallisille tallaajille..
virkkuukoukku ja pikkuinen ruuvari ajoi saman asian..

Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Focuksen sisäilmanpuhaltimen "hiipuminen"
Kummallista. Minä ainakin olen aivan tavallinen tallaaja enkä ollut edes myyjille
mitenkään tuttu - olisinko kerran aiemmin paikassa (Kivitila, Tampere) käynyt vuosi tai pari
aiemmin. Kun kyselin koukkuja, myyjä kävi hakemassa jostain kyselemättä mitään.
mitenkään tuttu - olisinko kerran aiemmin paikassa (Kivitila, Tampere) käynyt vuosi tai pari
aiemmin. Kun kyselin koukkuja, myyjä kävi hakemassa jostain kyselemättä mitään.
Re: Focuksen sisäilmanpuhaltimen "hiipuminen"
No nyt toimii puhallin.
Ostettiin uusi moottori ja vanha olikin aika hyvin käytetty: hiilet loppu ja laakerit puhkikuluneet jne... Maksoi 250 prkl.
Ostettiin uusi moottori ja vanha olikin aika hyvin käytetty: hiilet loppu ja laakerit puhkikuluneet jne... Maksoi 250 prkl.
