Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikäs aina tietyllä kierrosalueella (2100-2500) kannesta kuuluu kilinää. Outoa tässä on se että millään muilla kierroksilla sitä ei kuulu. Ääni kuuluu sekä ajettaessa että paikallaan kaasuteltaessa. Kiihdyttäessä sekä kaasua löysätessä ja moottorijarrutuksissa jne... Mikähän siellä maksaa? Niin ja koneenahan on tuo riesan DOHC.
Flake kirjoitti:Elikäs aina tietyllä kierrosalueella (2100-2500) kannesta kuuluu kilinää. Outoa tässä on se että millään muilla kierroksilla sitä ei kuulu. Ääni kuuluu sekä ajettaessa että paikallaan kaasuteltaessa. Kiihdyttäessä sekä kaasua löysätessä ja moottorijarrutuksissa jne... Mikähän siellä maksaa? Niin ja koneenahan on tuo riesan DOHC.
Kaukaa haettua mutta entäs jos joku resonoi moottorin kanssa juuri tuolla kyseisellä kierrosalueella? Ei ainakaan maksa mitään tarkistaa nokkapyörien suojan kiinnitys ja muut hilpeet. Niin tai sitten joku edellä mainituista ja moottorin ääni vain peittää korkeemmilla kierroksilla kilinän...
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Kyllä se vaan kannesta kuuluu ja pelkästään em kierroksilla. Ääni on suhteellisen voimakas jopa. Pitääpä joku päivä käyttää venttiilikoppa irti ja tsekata tilanne.
Joo, ei ketjukaan ikuinen ole vaikka porukka luulee niin! Mulla ei tosiaan ole koskaan hihnaa mennyt, mitä nyt uuppelista, mutta sitähän ei kait lasketa, ketju on kerran mennyt, tai oikeastaan hyppäs muutaman hampaan yli!
Kyllä se ketju on tarkoitettu kestämään auton käyttöikä, eli 200tkm.
Kiitos suomen autoilija ystävällisen verotuksen, että täällä joudutaan ajelemaan vanhoilla romuilla 200-500tkm*.