Kilinää kannessa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Flake
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Helmi 2005 16:26

Kilinää kannessa

Viesti Kirjoittaja Flake »

Elikäs aina tietyllä kierrosalueella (2100-2500) kannesta kuuluu kilinää. Outoa tässä on se että millään muilla kierroksilla sitä ei kuulu. :shock: Ääni kuuluu sekä ajettaessa että paikallaan kaasuteltaessa. Kiihdyttäessä sekä kaasua löysätessä ja moottorijarrutuksissa jne... Mikähän siellä maksaa? Niin ja koneenahan on tuo riesan DOHC. :?
Taivaspaikka varattuna
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Kilinää kannessa

Viesti Kirjoittaja henu »

Flake kirjoitti:Elikäs aina tietyllä kierrosalueella (2100-2500) kannesta kuuluu kilinää. Outoa tässä on se että millään muilla kierroksilla sitä ei kuulu. :shock: Ääni kuuluu sekä ajettaessa että paikallaan kaasuteltaessa. Kiihdyttäessä sekä kaasua löysätessä ja moottorijarrutuksissa jne... Mikähän siellä maksaa? Niin ja koneenahan on tuo riesan DOHC. :?
oisko nostimet :roll:
Flake
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Helmi 2005 16:26

Viesti Kirjoittaja Flake »

Niin vois ollaki. Ihmetyttää vaan tuo tietyillä kierroksilla ääntäminen...
Taivaspaikka varattuna
Rebo
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Helmi 2005 18:28
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Rebo »

Flake kirjoitti:Niin vois ollaki. Ihmetyttää vaan tuo tietyillä kierroksilla ääntäminen...
Nokkaketjun kiristin??
Nsa
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2005 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nsa »

Kaukaa haettua mutta entäs jos joku resonoi moottorin kanssa juuri tuolla kyseisellä kierrosalueella? Ei ainakaan maksa mitään tarkistaa nokkapyörien suojan kiinnitys ja muut hilpeet. Niin tai sitten joku edellä mainituista ja moottorin ääni vain peittää korkeemmilla kierroksilla kilinän...
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä

Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

Kuuntelehan laturisi ensin kunnolla, voi olla laturinlaakeri...
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Flake
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Helmi 2005 16:26

Viesti Kirjoittaja Flake »

Kyllä se vaan kannesta kuuluu ja pelkästään em kierroksilla. Ääni on suhteellisen voimakas jopa. Pitääpä joku päivä käyttää venttiilikoppa irti ja tsekata tilanne.
Taivaspaikka varattuna
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

lapazu kirjoitti:
Ei kai sierrassa ole nokassa ketjua vaan hihna?

Alkup. kyssäriin: Olisko joku nostajista "valmis"?
DOHC niinkuin ekassa viestissä kerrottiin.
tuntuis siltä et ketju raappii kiinni johonkin.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Toi ketju/kiristin on kyllä todennäköisin vaihtoehto, jos on vielä alkuperäinen...
Flake
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Helmi 2005 16:26

Viesti Kirjoittaja Flake »

Ei oo tietoa onko ikinä ketjua tai kiristintä vaihettu. Nostajien ääneltä kyllä kovasti kuulostaa. Ei voi tietää...
Taivaspaikka varattuna
Flake
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Helmi 2005 16:26

Viesti Kirjoittaja Flake »

Joo vika selvisi. Jakoketjun muovinen ohjuri oli palasina ja ketju osui kanteen välillä. Lisäksi ohjurin palasia pyöri ketjun välissä.
Taivaspaikka varattuna
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Joo, ei ketjukaan ikuinen ole vaikka porukka luulee niin! Mulla ei tosiaan ole koskaan hihnaa mennyt, mitä nyt uuppelista, mutta sitähän ei kait lasketa, ketju on kerran mennyt, tai oikeastaan hyppäs muutaman hampaan yli! :shock:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Kyllä se ketju on tarkoitettu kestämään auton käyttöikä, eli 200tkm.
Kiitos suomen autoilija ystävällisen verotuksen, että täällä joudutaan ajelemaan vanhoilla romuilla 200-500tkm*.



*=Vanha romu = 10-25 vuotta vanha
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tähän voisi melkeen sanoa että kaikki ALLE 25-vuotiaat autot paaliin 8)
Vastaa Viestiin