jiivee666 kirjoitti:
Mut miks virranjakajan merkki näyttää et pitäis sytyttää 3 pytyssä sillonkun on merkit kohillaan vaikka kolmonen on sillon alhaalla?? Käänsin sen 2sen ja 1sen väliin niin alko käymään jo.
Miten tota strobosytkätsekkaus valoo käytetään? Laitetaanko se 1 tulpanjohtoo ja sit vilkutetaan sitä kampiakselin pyörää ja ne sytkämerkit pitäis näkyä siinä kohilla? Jos ei niin miten säädetään sytkää lennosta? Työharjottelussa kattelin kun ne vilkutti sillä kampuranpyörää ja kääntivirranjakajaa lennossa jostain volkkarista ja sääti sillei, onnistuuks tässäki kääntää tota ja miten?
Pyörijän pitäisi olla 1. pytyn tulpanjohdon paikalla silloin kun jakomerkit on kohdallaan. Siinä rungossa on se vähä niinku rautasahalla raapaastu lovi mikä pitäisi olla sillä kohtaa. Se leveä kolo ohjaa vaan kannen oikeaan kohtaan.
Strobon käytössä olet oikeassa. Stroboja vaan on kahdenlaisia, jos siinä on säätöruuvi ja näyttö niin moottorin käydessä siitä säätöruuvista säädetään kampuran ykk-merkki kohdalleen ja ennakko luetaan näytöstä, jos ei ole, niin sitten sillä vaan vilkutetaan sinne pyörälle ja ennakko luotaan niistä pyörän viivoista.
Jos sytty on ollu kohdallaan ennenkun on ottanut jakoremmin irti niin sen saa kohdalleen siitä apuakselin pyörää kääntelemällä. Jos ei niin virranjakaja kiristyy lohkoon sillä "haarukalla" mikä sielä virranjakajan alla näkyy. Löysäät sitä 13millin kantaista pulttia niin saat pyöriteltyä virranjakajaa, varot vaan vähän niitä tulpan- ja puolanjohtoja, ne voi joskus lyödä läpikin.