2.0ohc -89 kaasari sierra
Ei meinaa lähteä kylmänä millään käyntiin, mutta aina kumminkin lopulta lähtee
pitkä lämmittämisen jälkeen auto alkaa käydä tyhjäkäyntiä mutta todella epätasaista.
Auto toimii muuten hyvin. Voisiko imuventtiilit olla säädetty liiän tiukalle
-Tyhjäkäynti moottorin jos laittaa päälle ei auto toimi yhtään ja vetää seokset todella laihalle.
-Ryyppy läppä koko ajan auki, koska johto ei paikallaan( ei vaikutusta onko paikallaan)
-Imuvuotoja ei ole
-Moottorijarrutuksessa nykii
-Tulpat vaalean ruskeat(sais olla tummemmat)
-Pieni jälkikäynti.
Juuri tehty kansiremontti(kaikki uudet osat) ja laskettu 1,2mm+Ford käytetty nokka
Epätasainen käynti sierrassa+jälkikäynti
Re: Epätasainen käynti sierrassa+jälkikäynti
paljonko on venttiilin välykset? paljonko ennakot? ajatko 95:llä vai 98:lla? suosittelen ysikasia+oktaaniboosteria tai sitten 99:ä onko nokka oikein ajotettu? ja jos siinä on joku vakio sähkösekamelska kaasari, niin heitä sillä vesilintua ja vaihda tilalle vaikka weber 32/36.



-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:52
Re: Epätasainen käynti sierrassa+jälkikäynti
Kaikki motorcraf tulpat oli halki, nyt uudet boch tulpat.
Käyntiin lähtee paremmin mutta tyhjäkäynti huono röpöttävä.
Tyhjäkäynti moottori on nyt paikallaan mutta "tappi" liikkuu edes takaisin koko ajan! ja "hakee käyntiä!
Jos otan tyhjäkäynti moottorin pois ja säädän siitä pultista käymään niin matalilla kierroksilla tärisee koko kone ja auto ja käynti on todella epätasaista. jos säätää korkealle käymään niin hyvin käy
1 pytyn venttiilit oli liika tiukalla ja mittari näytti puristukset 2,3,4 pytyile 13,5bar ja 1pytylle 12,5bar
Nyt säädetty ja kaikki 13,5bar.
Jos ei nyt uudella ohjainboxilla toimi niin viskaan helvettiin tuon kaasarin.
Semmonen kysymys että tyhjäkäynti moottori jää inisemään vähäks aikaa kun sammuttaa ja työntää tapin ulos. Onko normaalia?
JA vielä semmonen huomio että männän laet tulpan reijistä katsottuna on aivan öljyssä. mistähän se johtuu. Tuntuu että auto käy todella rikkalla. vaikka putken päästä ei tule yhtään mitään kylmänä eikä kuumana!
Käyntiin lähtee paremmin mutta tyhjäkäynti huono röpöttävä.
Tyhjäkäynti moottori on nyt paikallaan mutta "tappi" liikkuu edes takaisin koko ajan! ja "hakee käyntiä!
Jos otan tyhjäkäynti moottorin pois ja säädän siitä pultista käymään niin matalilla kierroksilla tärisee koko kone ja auto ja käynti on todella epätasaista. jos säätää korkealle käymään niin hyvin käy

1 pytyn venttiilit oli liika tiukalla ja mittari näytti puristukset 2,3,4 pytyile 13,5bar ja 1pytylle 12,5bar
Nyt säädetty ja kaikki 13,5bar.
Jos ei nyt uudella ohjainboxilla toimi niin viskaan helvettiin tuon kaasarin.
Semmonen kysymys että tyhjäkäynti moottori jää inisemään vähäks aikaa kun sammuttaa ja työntää tapin ulos. Onko normaalia?
JA vielä semmonen huomio että männän laet tulpan reijistä katsottuna on aivan öljyssä. mistähän se johtuu. Tuntuu että auto käy todella rikkalla. vaikka putken päästä ei tule yhtään mitään kylmänä eikä kuumana!
Re: Epätasainen käynti sierrassa+jälkikäynti
Se ininä kuuluu asiaan, tarkoituksena on että se tuulettaa imusarjan sammuttamisen jälkeen pitämällä kaasuläppää hieman auki. Niin pistä pultista sä sitä kaasuläppää säätelit? Muistaakseni tuossa kaasuttimessa ei sellaista edes ole, ainoastaan tyhjäkäynnin seosruuvi.
Jos kone käy todella rikkaalla, pakoputkesta tulee mustaa savua kun annat kaasua.
Jos kone käy todella rikkaalla, pakoputkesta tulee mustaa savua kun annat kaasua.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen