No joo, remmiremppa valmis ja auto käy, vaan ei aivan ongelmitta..
Vaikka toimin täysin Autodatan ja mukana tulleen ohjeen mukaisesti, "Käännä moottori hetkeä ennen 1. yläkuolokohtaa, aseta ajoitustyökalu reikään ja käännä moottoria myötäpäivään kunnes se pysähtyy työkaluun, tämän jälkeen lukitse vauhtipyörältä alakerta lukkoon ja aseta nokka-akselin takapäähän erikoistyökalu..." moottori kyllä pysähtyi erikoistyökalun kohtaan mutta sen pystyi kääntämään vastapäivään ilman mitään estettä, mutta ohjeessa puhuttiinkin että käännä myötäpäivään kunnes pysähtyy.. lukitsin vauhtipyörän kuten ohjeessa, huomasin nokan olevan kelloasteikolla noin 5min jäljessä. Ajattelin että kai se on vain vähän väärässä kohdassa, säädin ohjeen mukaan kohdalleen, kasasin remmin kiinni, pyörittelin räikällä moottoria ja KOPS - eipäs pyörikään ympäri asti! pari puhelinsoittoa ja järkeilyä hetki, alakerta takaisin jumituksiin ja käänsin nokan "korvakuulolta" samaan misäs oli vanhallakin remmillä, kasasin ja johan pyörii.
lähti heti nätisti käyntiin eikä mitään normaalista poikkeavaa. ajamassa en vielä käynyt kun on muitakin huoltohommia vielä tekemättä.
summa summarum: ensi kerralla en edes tarjoa sitä ajoitustyökalua reikäänsä, ei tarvii purkaa ilmastoinnin kompuraa eikä laturin kardaania pois, käännän vain nokan kohdalleen, lukitsen sen 6mm latalla ja jumitan alakerran startin reiästä paikalleen, vaihdan remmin ja olen tyytyväinen..
