Perustietoa Ford Escort 1.8 Doch:sta ja 1.6i 16v?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Perustietoa Ford Escort 1.8 Doch:sta ja 1.6i 16v?

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Kevään tullessa on iskenyt mieletön autokuume ja silmät kiiluisi jompaankumpaan ekkeriin. ja nyt olisi tarve tietää kaikkea pientä mukavaa kyseisistä autoista. Esim. Tehot, hyvät ja huonot puolet ym. ja mitä niistä kannattaa ylipäätään maksaa (riippuen vuosmallista)?

jos jollain vielä sattuu olemaan omakohtaisia kokemuksia autoista, kerro omakohtaisia kokemuksia..

Kiitos ja kumarrus!
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo 1.8 on ihan käypänen peli, 1.6 on liian tehoton. Oli tuollainen 1.8 -92 4v, ei mitään ihmeellistä, tukivarsien puslat oli aika heikot, ainakin tarvikkeena, hinta kyllä vain 6-8€/kpl. Oli mulla 150tkm -> 250tkm, ei mitään ihmeellistä, kertaakaan ei välille jättänyt mua, kertaakaan ei tarvinnut korjaamolla käyttää. Kerran vaimo jäi välille, mutta syy ei ollut "Eskossa"! :D Vaimolla on farkku 1.8 -96, ajettu n. 220tkm, ei mitään ihmeellistä, käynnistyshäiriöitä joskus, mutta ne on paljastunut huollon puutteesta ja vääristä tulpista johtuviksi! :shock: Syyllinen on ollut "peilissä"! :oops:
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

1.8:ia tässä itekkin meinaan.

Ja sitten vaan infoa tänne, että mitä tuosta koneesta pitäisi tutkia ennen ostoa, tietty öljyvuodot ja hihnojen vaihdot sun muut perusasiat on tiedossa. Kenelläkään tietoa näistä toleranssivikaisista 1.8 zeteceistä? Ollut joskus puhetta näistä, kolisee kylmänä tms, mutta onko jotain varmaa tapaa erottaa tämä vika.. Muistaakseni mäntä/sylinteri koot ei täysin vastaa.
Kuga PHEV
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo -92 "kolisi" kylmänä aina, siinä oli niin lyhyet männät, että kilkatteli kylmänä, ei lämpimänä, mutta siihen tottui! :D Kestihän tuo sen 250tkm, ei öljyäkään tarvinnut lisätä vaihtovälillä, ja vieläkin näkyy olevan liikenteessä! :shock:
Vastaa Viestiin