Siirryimpä sitten fordiin..

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Naq
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Huhti 2005 07:49
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Siirryimpä sitten fordiin..

Viesti Kirjoittaja Naq »

Menin ja ostin mondeo 2.5 V6 Ghia -95:sen..
Tässä teille heti hieman pähkinöitä purtavaksi. :wink:

Elikkäs:

1. Mitähän kannattaa tekniikasta tarkastella ja ottaa huomioon heti aluksi?
Tyyppiviat listan mukaan on aika hyvin hoidettu pois..
Alusta/moottori/voimansiirto/sähkölaitteet/apulaitteet?


2. Ajovalot on vielä heikkotehoiset, mutta saako niihin pelkkiä umpioiden
laseja ja auttaako niiden vaihto? Koko umpio "huono"?


3. Kaasu ei vastaa ihan odotusten mukaisesti ja tuntuu
hieman "tahmealta". Jotain tehtävissä? Vaijerin vaihto?


4. Vaikuttaako putkiston vaihto virtaavammaksi ja vapaavirtaus-
suodattimen vaihto merkittävästi tehoihin tässä koneessa?


5. Nokkaketju oli vaihdettu juuri, mutta kuinka tärkeää se tässä autossa
on? Joissainhan se on ikuinen..


6. Ja vielä viimeiseksi, saako suomenkielistä korjausopasta?


Siinä nyt jotain mitä tulee mieleen näin aluksi. Oishan näitä varmaan googlestakin löytänyt..
Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia -95
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Tervetuloa fordin omistakien joukkoon :D
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
raato
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Helmi 2005 23:58
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja raato »

Tertulemast voortistien maailmaan...kohtaan 2 voisin vast:Saa laseja,ne muovilinssit on varmaan kellastunu,niitäkin saa erikseen :wink:
Mondeo 1,8 GLX-96 (myyty aikoja sitten)
Chrysler LeBaron-90
Mondeo 1,8 Amb. sedan
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

1. Tekniikka OK!
2. Vaihda polttimet ja se muovi, siis syksyllä, kesällä näkee! :D
3. Vaihda ilmansuodatin ja voitele vaijeri jos se tosiaan tahmaa!
4. En ole kokeillut, kun vakiollakin on kerennyt! :shock:
5. Tärkeä se on kaikissa, ei missään ikuinen! :shock: Koskaan ei ole hihnaa mennyt, paitsi Uuppelista, kerran ketju, mutta ei Voortista! :D
6. Alfameriltä!
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

kohtaan neljä vois jotain kertoo.. no sillä putkistolla ja vapaavirtaus suodattimella ei oo mitään yhteistä tehon kasvun yhteydessä, jossei siihen ole tehty muutakin.. pakosarja, kannen "viilaus", nokat, lastu, jne.. no saahan niillä tietenkin ääntä ja auton kuulostamaan tehokkaalle.. mutta se siitäkin sitten..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
kuuppa
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Huhti 2005 18:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kuuppa »

Kohtaan 1: vetonivelet paukku faijan v6 monnista molemmat ennen 100k km. Ehkä vähän alimitoitetut v6 varten?
AnttiM
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

ZyaS kirjoitti:kohtaan neljä vois jotain kertoo.. no sillä putkistolla ja vapaavirtaus suodattimella ei oo mitään yhteistä tehon kasvun yhteydessä, jossei siihen ole tehty muutakin.. pakosarja, kannen "viilaus", nokat, lastu, jne.. no saahan niillä tietenkin ääntä ja auton kuulostamaan tehokkaalle.. mutta se siitäkin sitten..
Taannoin Performance Ford lehdessä mittasivat Pumasta putkiston +suodattimen vaihdon jälkeen dynossa n.10hv kasvun...mutta ne tehodynamometrithän voi näyttää ihan mitä sattuu kuten VM aikoinaan todisti...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä tuossa VIELÄ pitäisi vetonivelten kestää! :evil: Toista on uudemmat! :shock:
Vastaa Viestiin