DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
1Tietääkö kukaan että voiko öljypohjan ottaa ilman että
moottoria eli DOCH 2.0 EFI kyseessä auto on Scorpio vm 92 farmari.
Yleensä öljypohjaa ei sovi irroittamaan että kone on paikoillaan.
2Onko kellä tietoa saman moottorin imuventtiilien hinnasta?
Eipä nyt tainnut olla muuta.
moottoria eli DOCH 2.0 EFI kyseessä auto on Scorpio vm 92 farmari.
Yleensä öljypohjaa ei sovi irroittamaan että kone on paikoillaan.
2Onko kellä tietoa saman moottorin imuventtiilien hinnasta?
Eipä nyt tainnut olla muuta.
Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
venttiilit on motonetissä 11e kappale
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
Kiitos tiedosta.Hinnastossa ei muistaakseni mainittu kuin
OHC:n venttiilien hinnat.
Sierran korjauskirjan mukaan öljypohjaa ei saa irroitettua jos
ei ota vaihteistoa ja nosta konetta tai laske kiinnitys palkkia alas.
Onko automaattilaatikon irroituksessa mitään sen ihmeellisempää kuin tavan laatikonkaan irroituksessa?
OHC:n venttiilien hinnat.
Sierran korjauskirjan mukaan öljypohjaa ei saa irroitettua jos
ei ota vaihteistoa ja nosta konetta tai laske kiinnitys palkkia alas.
Onko automaattilaatikon irroituksessa mitään sen ihmeellisempää kuin tavan laatikonkaan irroituksessa?
Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
Öljyt tulee laatikosta pihalle, paitsi jos öljyletkut antaa tarpeeksi myöden ettei niitä tarvi irrottaa ja turbiinin saa jätettyä lootaan kiinni.ramones kirjoitti:Kiitos tiedosta.Hinnastossa ei muistaakseni mainittu kuin
OHC:n venttiilien hinnat.
Sierran korjauskirjan mukaan öljypohjaa ei saa irroitettua jos
ei ota vaihteistoa ja nosta konetta tai laske kiinnitys palkkia alas.
Onko automaattilaatikon irroituksessa mitään sen ihmeellisempää kuin tavan laatikonkaan irroituksessa?
Meinaakko rengastaa vai miksi öljypohja pois?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
Kiitos laatikkoon liittyvästä vastauksesta.
Ostin viime syksynä farmari Scorpion vm92 otsikossa mainitulla
koneella ja tässä on manuaalilaatikko.
Tämän Scorpion moottorin pitempi ja alempi ketjuohjuri oli pettänyt
ja näyttää siltä että kaikki imuventtiilit olisi vääntyneet kun kupit
ei noise nokka-akseliin kiinni niin kuin pakopuolella nousevat.
ajoitus merkit ovat ainaskin nokka-akseleissa kohdakkain ja kampiakselin merkki on ylös hihnapyörässä (hammasrattaassa alas päin).4KPL ohjurin kappaletta on saatu pois ja loput ovatkin pudonneet öljypohjaan ja siksi olisi öljypohja poistettava
että saa ne loputkin palat pois.Moottorissa eivät ole neste ja öljy menneet sekaisin eli kansi näyttäsi noiden merkkien mukaan olevan ehjä.
Toisessa farmari Scorpiossa vm 92 on toi automaattilaatikko leveällä kepillä ja se näyttäsi vuotavan ei ole tullut sen tarkemmin katsottua vuotako stefat vai muu siksi kysymys laatikon irroitusesta.
Ja jos kellä on lisättävää niin eikun kirjoittamaan.
Ostin viime syksynä farmari Scorpion vm92 otsikossa mainitulla
koneella ja tässä on manuaalilaatikko.
Tämän Scorpion moottorin pitempi ja alempi ketjuohjuri oli pettänyt
ja näyttää siltä että kaikki imuventtiilit olisi vääntyneet kun kupit
ei noise nokka-akseliin kiinni niin kuin pakopuolella nousevat.
ajoitus merkit ovat ainaskin nokka-akseleissa kohdakkain ja kampiakselin merkki on ylös hihnapyörässä (hammasrattaassa alas päin).4KPL ohjurin kappaletta on saatu pois ja loput ovatkin pudonneet öljypohjaan ja siksi olisi öljypohja poistettava
että saa ne loputkin palat pois.Moottorissa eivät ole neste ja öljy menneet sekaisin eli kansi näyttäsi noiden merkkien mukaan olevan ehjä.
Toisessa farmari Scorpiossa vm 92 on toi automaattilaatikko leveällä kepillä ja se näyttäsi vuotavan ei ole tullut sen tarkemmin katsottua vuotako stefat vai muu siksi kysymys laatikon irroitusesta.
Ja jos kellä on lisättävää niin eikun kirjoittamaan.
Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
Jos hydraulit ei nouse nokkaan kiinni niin silloin on tietysti jotain pahaa tapahtunut.ramones kirjoitti:Kiitos laatikkoon liittyvästä vastauksesta.
Ostin viime syksynä farmari Scorpion vm92 otsikossa mainitulla
koneella ja tässä on manuaalilaatikko.
Tämän Scorpion moottorin pitempi ja alempi ketjuohjuri oli pettänyt
ja näyttää siltä että kaikki imuventtiilit olisi vääntyneet kun kupit
ei noise nokka-akseliin kiinni niin kuin pakopuolella nousevat.
ajoitus merkit ovat ainaskin nokka-akseleissa kohdakkain ja kampiakselin merkki on ylös hihnapyörässä (hammasrattaassa alas päin).4KPL ohjurin kappaletta on saatu pois ja loput ovatkin pudonneet öljypohjaan ja siksi olisi öljypohja poistettava
että saa ne loputkin palat pois.Moottorissa eivät ole neste ja öljy menneet sekaisin eli kansi näyttäsi noiden merkkien mukaan olevan ehjä.
Toisessa farmari Scorpiossa vm 92 on toi automaattilaatikko leveällä kepillä ja se näyttäsi vuotavan ei ole tullut sen tarkemmin katsottua vuotako stefat vai muu siksi kysymys laatikon irroitusesta.
Ja jos kellä on lisättävää niin eikun kirjoittamaan.
Ikinä ei oo mulla dohcis tullu viä vastaan että olis ohjurit hajonnu ylhäältä, koska sieltähän sen pitää hajota että ne palat öljypohjaan pääsee, ne ohjurit on vain yleensä valuneet niin alas että ei edes kummi pysy kiinni ja hajonneet lopuksi kanavan kautta pyttyyn tai pakoputkeen, mutta kerta se on tietysti ensimmäinenkin ja
Noin yleensä automaagisis vuotaa vaan joku lauhduttimen liitoksista, öljypohja, mittatikunputken liitos, proppu, tai kardaanin stefa. En kyllä ole foottin automaagia nähnykkää joten joku viisaampi voi kertoa jos löytyy joku "tyyppivika" tms.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
Kiitos edelleen vastauksesta.4 kpl pitemmän ja alemman ketjuohjurin
kappaletta on saatu pois kun avasi sen kampiakselin luukun.
Tietoa ei vielä tässä vaiheessa ole venttiilin ohjaimista tai niiden kunnosta mutta kansi on otettava pois niin eiköhän sit ole tarkempaa tietoa.Monta vuotokohtaahan sinä mainitsitkin.
Vielä että se pitempi ketjuohjuri on ainakin mennyt puolesta välistä poikki ja sit irronnut yläpää pienemmiksi palasiksi.
Tämä rikkoutuminen oli sattunut kuulemma tyhjäkäynnillä.
kappaletta on saatu pois kun avasi sen kampiakselin luukun.
Tietoa ei vielä tässä vaiheessa ole venttiilin ohjaimista tai niiden kunnosta mutta kansi on otettava pois niin eiköhän sit ole tarkempaa tietoa.Monta vuotokohtaahan sinä mainitsitkin.
Vielä että se pitempi ketjuohjuri on ainakin mennyt puolesta välistä poikki ja sit irronnut yläpää pienemmiksi palasiksi.
Tämä rikkoutuminen oli sattunut kuulemma tyhjäkäynnillä.
Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
Laatikon pohjatiiviste on helposti sellainen joka vuotaa.
Itselläni on aikomus vaihtaa tuo. Öljyt, tiiviste ja suodatin odottelee jo
Itselläni on aikomus vaihtaa tuo. Öljyt, tiiviste ja suodatin odottelee jo
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
Kiitos vinkistä.
Nyt on toi moottori purettu.
Kaikki imuventtiilit vääntyneet.
Kaikki imupuolen hydrauliset venttiilinsäätimet sökönä tämä ilmenee
kun sitä mäntä nastaa painaa sormella niin se menee pohjaan eikä siinä
ole sellaista niin kuin ehjässä säätimessä on että jousi painaisi mäntää
takaisin tuntua.Pitempi alempi ketjuohjuri kappaleina 6osaa siitä löytynyt.Ketjunkiristin hammaspyörästä 2 hammastapoikki.Ainaskin 1 venttiilin ohjuri päästään murtunut.Että tällaista voi sattua kun se pitempi alempi ketjuohjuri pettää.Kannattaa sitä välillä tutkia.
Saanut nähdä kannattaako konetta korjata kun voi osien hinnalla saada jo
koko auton.
Nyt on toi moottori purettu.
Kaikki imuventtiilit vääntyneet.
Kaikki imupuolen hydrauliset venttiilinsäätimet sökönä tämä ilmenee
kun sitä mäntä nastaa painaa sormella niin se menee pohjaan eikä siinä
ole sellaista niin kuin ehjässä säätimessä on että jousi painaisi mäntää
takaisin tuntua.Pitempi alempi ketjuohjuri kappaleina 6osaa siitä löytynyt.Ketjunkiristin hammaspyörästä 2 hammastapoikki.Ainaskin 1 venttiilin ohjuri päästään murtunut.Että tällaista voi sattua kun se pitempi alempi ketjuohjuri pettää.Kannattaa sitä välillä tutkia.
Saanut nähdä kannattaako konetta korjata kun voi osien hinnalla saada jo
koko auton.
Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
Multa saisit varaosia kanteen jos kiinnostaa, ei ole pahan hintaisia. Vaikka koko kone
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Re: DOCH 2.0 EFI Monipisteruiskukoneesta
Maantiedon opinnoista on sen verran aikaa että ei nyt ole karttaa
katsoa missäpäin on kalvola suomen maassa?
Oisko kone ihan liikenne käyttöön soveltuva?
Missäs hinta luokassa kone ja osat ovat?
katsoa missäpäin on kalvola suomen maassa?
Oisko kone ihan liikenne käyttöön soveltuva?
Missäs hinta luokassa kone ja osat ovat?