Pöläyttelee käynnistettäessä
Pöläyttelee käynnistettäessä
Mistä tuo pöläyttely johtuu? Voisiko olla venttiilivarren kumit (vai millä nimellä ne nyt onkaan) ja onko noiden kumien vaihtaminen työlästä? Pitääkö irrottaa kansi?
Re: Pöläyttelee käynnistettäessä
90% varmuudella venttiilin varren kumit... korjaamolla ne ei ainakaan kantta irroita... paine ilmaa sylintereihin nii venat pysyy ylhäällä ja saa painettua jouset irti... koti oloista en tiedä.. kait joku pelle peloton on keinon kehitelly itellä oli kansi valmiiksi irti niin tuli samalla vaihdettua
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Pöläyttelee käynnistettäessä
Yks keino tunkea tulpan reiästä narua sinne kun mäntä ei ole ylhäällä ja sitten pyörittää sen pytyn mäntä ylös. Tuo oikeastaan turvallisempi vaihtoehto kuin paineilma, pysyy varmasti venat paikallansa.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: Pöläyttelee käynnistettäessä
Dohcissa on vaan ne tulpan reijät aika syvällä että vaikee työntää sieltä narua mutta hyvä keino on tuo naru sillä saa venttiilit pysymään tai moottorin teljettyä jumiin jos pitää jokin pultti kampiakselilta avata esim moposta.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra DOHC -91
Re: Pöläyttelee käynnistettäessä
Miten aikaavievä (=kallis) homma tuo on korjaamolla noin suunnilleen?Jogiin kirjoitti:90% varmuudella venttiilin varren kumit... korjaamolla ne ei ainakaan kantta irroita... paine ilmaa sylintereihin nii venat pysyy ylhäällä ja saa painettua jouset irti...
Lisäys...
Tuo korjaamo mitä mie normaalisti käytän ei tee tuota, koska ei ole riittäviä välineitä. Fordin korjaamo taas ei lähde tekemään sitä paineilmakonstilla vaan kansi irti. Kannen jos joutuisi irrottamaan niin silloinhan tuo menisi ominkin neuvoin. Pöläyttelyn takia ei kuitenkaan viitsi moiseen ryhtyä.
Auttaako tuohon joku öljyn sekaan lisättävä mömmö?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Pöläyttelee käynnistettäessä
No niin, lähes lempiaiheeni.. Joo, kuten muutkin on sanoneet, venttilivarren kumithan ne siellä syylliset pölläyttelyyn ovat, dokki jos on kyseessä. Mutta se itse kumien vaihto ei vaan valitettavasti auta asiaan mitään. Joka ikisessä dokkimoottorissa minkä olen purkanut, on pakoventtiilien ohjurit lähteneet valumaan alaspäin, näkyy hyvin pakokanavan kautta kun ottaa pakosarja irti.. Kumit voi vaihtaa, mutta pölläyttely jatkuu, koska kumihan tulee ohjuriin kiinni, ja jos ohjuri on lähtenyt laskeutumaan, ei kumi pysy paikallaan.
Tämä nyt taas tiedä monennenko kerran kerrottuna, mutta ihan vaan sen takia, ettet suotta teetä venttiilivarrenkumien vaihtoa jossain korjaamolla, maksa itsees siitä kipeeks ja pölläyttely vaan jatkuu..
Tämä nyt taas tiedä monennenko kerran kerrottuna, mutta ihan vaan sen takia, ettet suotta teetä venttiilivarrenkumien vaihtoa jossain korjaamolla, maksa itsees siitä kipeeks ja pölläyttely vaan jatkuu..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Pöläyttelee käynnistettäessä
Oukei... onko noille ohjureille tehtävissä mitä vai onko se nyt vaan hyväksyttävä että pöläyttelee?Sierra2.3-16v kirjoitti:Joka ikisessä dokkimoottorissa minkä olen purkanut, on pakoventtiilien ohjurit lähteneet valumaan alaspäin, näkyy hyvin pakokanavan kautta kun ottaa pakosarja irti.. Kumit voi vaihtaa, mutta pölläyttely jatkuu, koska kumihan tulee ohjuriin kiinni, ja jos ohjuri on lähtenyt laskeutumaan, ei kumi pysy paikallaan.
Ilmeisesti myöskään nuo mömmöt joiden luvataan pehmentävän noita kumeja eivät tällöin auta?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Pöläyttelee käynnistettäessä
Ohjureita ei saa korjattua kansi paikallaan, eli kansi irti, venttiilit pois ja kansi koneistamoon, tai sitten kokonaisena koneistamoon, jossa laittavat uudet ohjurit, koneistamolla saattaa olla myös muita vaihtoehtoja asiaan.. lukitussysteemiä tms. Mutta tosiaan, jos haluaa pelata varman päälle, niin raapasee pakosarjan irti ja katsoo onko ne lähteneet valahtamaan, jos näkyy muuta kuin venttiilin varsi, se on ohjuria..
Ja aivan oikein, ei auta litkut.
Ja aivan oikein, ei auta litkut.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer