Kyllä siihe luultavasti menee RS 2000 Escortin kansi, siinä on huhujen mukaan sama alakerta. Pako- ja imusarjat ei luonnollisesti sovi, koska Escortissa kone poikittain, Sierrassa pitkittäin. Tehoa Escortin ruiskun kanssa 150hv. Voi olla aika iso homma laittaa kuitenkin, kun en ole kuullut että kukaan olisi saanut tehtyä..fast-man kirjoitti:käykös joku 16 venttiilinen kansi suoraa sierran alakertaan (DOHC) entä ruiskun ja pakosarjan kans? paljoko tulis lisää tehoa?
sierran viritys
Re: sierran viritys
Re: sierran viritys
Eikö Scorpion 2.0/2.3 16V DOHC menisi helpommin ja suoraan (no ainakin kun vertaa RS2K).jucca kirjoitti: Kyllä siihe luultavasti menee RS 2000 Escortin kansi, siinä on huhujen mukaan sama alakerta. Pako- ja imusarjat ei luonnollisesti sovi, koska Escortissa kone poikittain, Sierrassa pitkittäin. Tehoa Escortin ruiskun kanssa 150hv. Voi olla aika iso homma laittaa kuitenkin, kun en ole kuullut että kukaan olisi saanut tehtyä..
Re: sierran viritys
Myös semmonen komplikaatio on mahdollinen kuten scorpion 2.3 kone ja siihen 8 tappisen dohcin kansi, ei tartte edes muutoskatsastaa koska niitä ei erota toisistaan pahemmin.
Lisää juttua täällä: http://www.crustworld.co.uk/sierra/index.html
Lisää juttua täällä: http://www.crustworld.co.uk/sierra/index.html
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: sierran viritys
Mä en vaan keksi, mitä helkutin hyötyä tuosta on.. Ei varmaan paljoa tehot/vääntö nouse pelkällä 0,3 litraa isommalla alakerralla. Noitten enkkujen jjuttuja kun lueskelee, niin kannattaa suhtautua pienellä varauksella kaikkeen mitä ne tekee, niillä on aika iso bullshit-kerroin..Foordson kirjoitti:Myös semmonen komplikaatio on mahdollinen kuten scorpion 2.3 kone ja siihen 8 tappisen dohcin kansi, ei tartte edes muutoskatsastaa koska niitä ei erota toisistaan pahemmin.
Lisää juttua täällä: http://www.crustworld.co.uk/sierra/index.html
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: sierran viritys
Siihen en ota kantaa millään tavalla kun ei ole kokemusta, mutta ainakin dynolappunen näytti 168hp ja 231nm vääntöä. Olihan tuohon muistaakseni jotain muutakin tilperhööriä vaihdettu.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: sierran viritys
Joo, olihan siihen "vähän" vaihdettu muitakin osia, mm 285 asteiset nokat, megasquirtti, peltisarja, isommat suuttimet ym.
kas kun ei oltu penkitetty alakerran vaihdon jälkeen, että olis nähnyt mitä pelkkä alakerta oikeesti vaikuttaa. Ja toisekseen, olisin halunnut nähdä paljonko samalla penkillä mitattuna olis irronnut ihan vakiosta dokkilaisesta..
kas kun ei oltu penkitetty alakerran vaihdon jälkeen, että olis nähnyt mitä pelkkä alakerta oikeesti vaikuttaa. Ja toisekseen, olisin halunnut nähdä paljonko samalla penkillä mitattuna olis irronnut ihan vakiosta dokkilaisesta..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: sierran viritys
No joo ehkä tuo oli vähä huono vaihtoehto 
Edit: Kuinkas muuten tuo scorpion 16 tappinen kansi kestää, onko samanlaista paskaa kuin 8 tappisen dohcin kannet ?

Edit: Kuinkas muuten tuo scorpion 16 tappinen kansi kestää, onko samanlaista paskaa kuin 8 tappisen dohcin kannet ?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: sierran viritys
Pitäis olla ihan hyvälaatuista kamaa tuo 16-v kansi, ainakaan en ole kuullut vielä mitään negatiivistä. Yhden kannen tiedän, mistä on lähtenyt vissiin ohjurit liikkeelle, mutta sillä oli ajettu 400tkm, ja käytetty paljon tyhjäkäyntiä, jolloin lämmöt voi paikallisesti olla kannessa aika mielenkiintoisia.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: sierran viritys
Tohon edellisen sivun virittelyihin liittyen, saako noita T5 vaihteistoja uutena mistään? Katellut parit varaosa sivut läpi ja googlet ni ei oo montaa löytyny :/
BMW 535i -89 (Tuleva rata/siviililelu, tunnetaan myös nimellä ikuisuusprojekti)
BMW 740iA -94 "Alpina" (Kesäpeli)
Volvo 740 -89
Ford Sierra -88 2.0 ohc
BMW 740iA -94 "Alpina" (Kesäpeli)
Volvo 740 -89
Ford Sierra -88 2.0 ohc
Re: sierran viritys
käykö cosworthin kansin dohc alakertaan?kuinka ruisku?toimiiko hyvin ilman turboa?tehon lisä?
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: sierran viritys
Ei käy. Sierran dohc kone kuuluu foordin dohc I4 moottorisarjaan. Cossun kansi sopii ohcee lohkon päälle suoraa
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra DOHC -91
Re: sierran viritys
Kannattaa vähän sovitella ja tutkia ettei ota venttiilit mäntiin jos dohciin meinaa 16v kantta. Ne männät kun ei oo 16venaasen vaikka niis 4 lovea onkin, vaan ne on sen takia koska dohcin kannes on palotilat ja venttiilien paikat peilikuvina pyttyjen kesken, imu pako / pako imu /jne.
Mitään tyhjentävää vastausta en ole kuullut että sopis suoraan.
Mitään tyhjentävää vastausta en ole kuullut että sopis suoraan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: sierran viritys
Olisin turbottamassa 2.0l ohc sierraa ja eikä ole aijemmin kokemusta noista. Minkälainen väännönkesto sierran voimansiirrossa? (laatikko, perä, vetarit...), ja kyseessä on ruiskukone joten ymmärtääkö tuo vakio-ecu mitenkään ahtoja vai kannattaako vaihtaa megaan? käyttöpaine varmaa n.0,7Bar. Miten tuo vakio-sytkä toimii noiten paineiden kanssa? teho/vääntö tavoite näin alkuun n.200-250hv ja n.300-350nm. Ja riittääkö että sorvaa männän päältä ja mikä on kankien tehokesto?
Re: sierran viritys
Mikä on kannen ja imusarjan virtaus 2.0iS koneessa?
Re: sierran viritys
itsellä kesti 4kk 4wd cossun 7" perä 285hv/490Nm penkitetty 1,2bar ja ajelin 1,7piikki-> laski 1,4 (ei se hajonnut mutta alkoi ääntä pitää) ja laatikkona T-9 (yhdestä hävisi 3:n mutta sekin täysvedolla ja nopean vaihdon yhteydessä)tipatin kirjoitti:Olisin turbottamassa 2.0l ohc sierraa ja eikä ole aijemmin kokemusta noista. Minkälainen väännönkesto sierran voimansiirrossa? (laatikko, perä, vetarit)
+350hv/440Nm ollut vakio laatikolla ja 7" perällä ilman ongelmia.
Kaikki saa hajalle kun ei ajattele (myydystä 350/440 autosta jo 3 murikka hajotettu mun jälkeen).
gti golo palloilija
Re: sierran viritys
noniin nyt ajattelin sitten kuitenkin ryhtyä tähän sierran viritykseen... eli on 2.0l is sierra ohc moottilla ja nyt ajattelin että vaihtasin kireemmän nokan. myynnissä olisi uusi 300 asteinen nokka ja seuraajat tulisivat mukaan... hintaa tällä olisi 150€ tarvitseeeko jotain muuta vaihtaa/ tehdä kun nämä vaihtaa? ajattelin myös peltipakosarjaa ja vapari putsaria niin mikähän pakosarja olisi hyvä ja mitä sellaiset yleensä maksaa? pitääkö samalla vaihtaa jokin laippa pako puolelle kun pistää tälläisen kiiinni? niin ja paljonko tälläisellä saisi tehoja lisää?
Re: sierran viritys
Venttiilinjouset on syytä vaihtaa.. Mikä nokka? Tuo is:n vakio ruisku ei varmaan kovin pitkälle riitä, säädettävä moottorinohjaus järjestelmä ois hyvä.. Vai onko muilla kokemuksia vakio ruiskusta? Itellä on DHLA 45 tuplat, bensa riittää ja hyvin pystyy säätelemään.
4-2-1 pakosarja vääntöjen kannalta parempi, 4-1 huipputehon. Vakio koneeseen pelkällä peltisarjalla ei juuri mtn lisä tehoja mut ainahan se kertaantuu jos muitakin viriosia laitat. Isot venttiilit, kannen avarrus ja palotilojen muotoilu rupeaa helpottamaan ja vielä muutamat lisä hevoset imu- ja pakosarjan kohdistuksella..
4-2-1 pakosarja vääntöjen kannalta parempi, 4-1 huipputehon. Vakio koneeseen pelkällä peltisarjalla ei juuri mtn lisä tehoja mut ainahan se kertaantuu jos muitakin viriosia laitat. Isot venttiilit, kannen avarrus ja palotilojen muotoilu rupeaa helpottamaan ja vielä muutamat lisä hevoset imu- ja pakosarjan kohdistuksella..

Re: sierran viritys
Scorpion 2.0 16V kansi on sama kuin RS 2000..koskar kirjoitti: Eikö Scorpion 2.0/2.3 16V DOHC menisi helpommin ja suoraan (no ainakin kun vertaa RS2K).
2.3 kansi menee kyllä kait myös. (Sillä ainakin puolan pojat ovat laittaneen 2.0 kansia 2.3:een joten miksi ei toisin päin myös?)
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: sierran viritys
mistähän sais tuohon sierraan jäykempiä venttiilin jousia ja mitä sellaset yleensäkkin maksavat?
Re: sierran viritys
Niitä saat vaikka lautamäki motorsportilta tai rally racelta.. Lautamäeltä 90-150 €
Esim. nuo 415 sinkku jouset käy Burton BF63 kans, 310 astetta ja 12,95 nostoo.. Soita sinne ja sano mikä nokka sul on nii tulee sopivat..
Esim. nuo 415 sinkku jouset käy Burton BF63 kans, 310 astetta ja 12,95 nostoo.. Soita sinne ja sano mikä nokka sul on nii tulee sopivat..

Re: sierran viritys
Niin, mutta Skorpparissa kone on pitkittäin kuten SierrassaTekno kirjoitti:Scorpion 2.0 16V kansi on sama kuin RS 2000..

http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: sierran viritys
Is:n ruisku ei tykkää enään edes bp285 nokasta(tai päästöt ei mene läpi tuolla).
Vakio sierran 2L kestää ahtoja ihan näppärästi 1,1bar mutta vanha väsynyt kytkin ei kestä enään moisia. Kohta kk päivät kiusannut tuota vanhaa kaasari konetta johon pulttailin ruiskun ja puhaltimen kylkeen tekemättä mitään muutoksia(paitsi ahtimen ö-paluu ö-pohjaan). Ennakoita ei ole tullut laitettua kuin 13 ast. kilon kohdalle koko kierrosalueelle.
Rupesi mietityttämään pitäisikö tuo projekti kone viellä kerran kaivaa auki ja nostaa puristukset tuonne 9 tuntumaan. Harmi kun kytkin ei kestä niin ei saa tietää mitä sieltä oikein tehoja löytyisi lisää.
Hieno ajella Ahvenistolla kun ei tarvitse kuin 3:sta ja 4:sta käyttää koko radan aikana.
Vakio sierran 2L kestää ahtoja ihan näppärästi 1,1bar mutta vanha väsynyt kytkin ei kestä enään moisia. Kohta kk päivät kiusannut tuota vanhaa kaasari konetta johon pulttailin ruiskun ja puhaltimen kylkeen tekemättä mitään muutoksia(paitsi ahtimen ö-paluu ö-pohjaan). Ennakoita ei ole tullut laitettua kuin 13 ast. kilon kohdalle koko kierrosalueelle.
Rupesi mietityttämään pitäisikö tuo projekti kone viellä kerran kaivaa auki ja nostaa puristukset tuonne 9 tuntumaan. Harmi kun kytkin ei kestä niin ei saa tietää mitä sieltä oikein tehoja löytyisi lisää.
Hieno ajella Ahvenistolla kun ei tarvitse kuin 3:sta ja 4:sta käyttää koko radan aikana.

gti golo palloilija
Re: sierran viritys
paljoko dohc kantta uskaltaa laskea?
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 29 Heinä 2009 08:15
Re: sierran viritys
Hetkinen.......siis virinokka+kannen lasku???? eikös tuo virinokan tarkoitus ole tiemmä lisätä sylinteriin saatavan seoksen määrää??eli vena aukee enemmän,jos oikein ymmärsin?ja eikös tuo kannen lasku pienennä vähän tuota tilavuutta?siis kumoo toisensa.....eikös jos turbottaa ja pistää virinokkaa,niin silloin pistetä takomäntää jossa palotila,et saatas enempi tilavuutta eli voimaa
...en mää näist mitää tiedä,mut tuolta äkkiseltään tuntus....ja tuo säädettävä nokkapyörä on jos sit utopiaa,jolla ei oikeen tehä mitään allle 200hp lukemis...siihen saakka pärjää norminokkapyöräl-----ja kannen ropaaminen....jos itse ropaat,metsään menee....kestänee korkeintaan sen 10000km ja halki....haloo,se on tehty normikäytöön,jos kisaa ajat,niin lämmöt nousee ja sit herkempi halkeen=lämpölaajeneminen


Rotta-Racing kirjoitti:Ensin perussettiä eli
-Peltisarjaa ja putkistoo 2"-2.5"
-Vapaavirtaussuodatinta
Sit vähän haastavempaa
-Virinokkaa
-Säädettävää nokkapyörää
-Kannen ropaamista(Avarrusta,Laskua ym ym)
-Isompaa/Tehokkaampaa bensapumppua
-Isommat Suuttimet
-Turbo
ym ym