4*4 doch sierra
4*4 doch sierra
Tuli hankittua ensimmäinen fordin valmistama nelikko. Kyselisin semmoista et onko jakolaatikko kiinteästi vaihdelaatikossa kii? Laatikko mt-75, 2-vaihteen syncro vittuilee (vaihde ei mene kunnolla silmään) Ajattelin semmoista et jos se ei ole kiinteästi kii ni vaihtaisin ehjän mt-75 tilalle takavetoisesta. Ja sit semmonen et saako noita laatikon laakereita sun muita kulutusosia fordilta? ja onkohan kuin kalliita? Eikös takapotku doch kone käy nelikkoon, ku vaihtaa öljypohjan? mites ku startit on eri puolella?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 4*4 doch sierra
Muistelisin lohkoissa olevan jotain eroa.. Ja tosiaan startit eripuolilla. Takavetosen laatikko ei käy, jakolaatikko on pultattu laatikon häntään kiinni, ja tosiaan se startin pahka eri puolella..
Osia varmaan saa vielä voortilta, jonkinlainen nelikko-lisä niissä varmaan on..
Osia varmaan saa vielä voortilta, jonkinlainen nelikko-lisä niissä varmaan on..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 4*4 doch sierra
Jeps, mites käykö 2.9 efi kone mille sierran etupalkille? pitääkö olla kutvosesta... se on nelikosta peräisin ja ajattelin heittää sen tuonne ohc:n tilalle.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 4*4 doch sierra
etupalkit taitaa olla nelikoissa kaikissa sama alumiininen, koneen koosta riippumatta.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 4*4 doch sierra
Se on totta et kaikissa nelikoissa alumiinia ja koneen koolla ei merkitystä. Mutta hain takaa et käykö nelikosta peräisin oleva 2.9 efi kone esim: takapotku doch:in etupalkkiin? joka on rautoo. vai pitääkö tässä tapauksessa hankkia kutosen kannatinpalkki? luulis käyvän.... ja sit semmonen et onko takapotku kutosen etunavat isommat ku normi ohc/doch navat? jarrut on ainakin isommat 260mm...
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 4*4 doch sierra
Joo, ei ollut kauhean helppo ymmärtää sitä tosta sun viestistä..
Mutta joo, siihenhän se sopii, navat on samat, eli ne isommat levyt vaan tilalle ja satulat, menee ihan bolt on.

Mutta joo, siihenhän se sopii, navat on samat, eli ne isommat levyt vaan tilalle ja satulat, menee ihan bolt on.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 4*4 doch sierra
Kiitän, ei tuu aina selitettyä helpoimman kautta 

Re: 4*4 doch sierra
Ainakin tarvikkeena näyttää saavan kohtuu hintaan. Tai onhan tuo lähes tuplasti kalliimpaa kuin BC/IB5 laatikon vastaava setti missä on vielä enemmänkin rojua mukana.pynski-89 kirjoitti:Ja sit semmonen et saako noita laatikon laakereita sun muita kulutusosia fordilta?
Re: 4*4 doch sierra
Nyt olis semmonen juttu, et saako 1.6 luvilla olevaan sierraan tuon 2.9 efin leimalle. tiedän mitä pitää tehdä leimalle. mut onko toi muuten mahdollista? ja sit semmonen ku tuon kutosen perässä on nelikon laatikko et saako sen pelaamaan takavetosessa? vai pitääkö hankkia takapotkuisen laatikko? Ei muuta tällä kertaa.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 4*4 doch sierra
No järkevintähän se olis suoraan takavedon laatikolla tehdä. JA miksei sitä leimattua 2.9 sais, kunhan kaikki muutokset vaan on tehty, onhan sierraa muutenkin sillä tekniikalla tehty. Sun täytyy vaan huomioida, että jos se 1.6:nen on vähäpäästöinen, sen 2.9 koneen tulee täyttää vähintään se sama päästövaatimus..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 4*4 doch sierra
Itellä ei ole varmuutta koskaan noista leima hommista. Molemmat koneet on ei vähäpäästöisiä. Olis aika kova ku junttais koko nelikon tekniikan tuohon 1.6 koppaan kii, taitaa vaan prosentit paukkua yli.. vai? tekniikka sattuu lojumaan nurkissa.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 4*4 doch sierra
Ei pauku prosentit yli, peltikori luukkuinen ja laseineen on tänä päivänä muistaaksen 59 prossaa. Kanta-auto tarkistusta ei enää oo. Kato Aken sivuilta, sieltä selviää osien prosenttiosuudet...
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 4*4 doch sierra
Johan on pilkun nussimista...
Re: 4*4 doch sierra
Toki se on doch saksassa.HELLbound kirjoitti:HMMM...SE ON DOHC...EI DOCH...
Re: 4*4 doch sierra
Vielä semmonen et käykö 2.3 v6 öljypohja 2.9 v6..? ja diesel sierran laatikko käy kutvosen perään ku vaihtaa kytkinkopan..?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 4*4 doch sierra
Nyt en kyllä mää ainakaan tiedä tuon öljypohjan sopivuudesta.. Jotenkin mututuntumalla veikkaisin että vaan 2.9:n tai 2.4:n öp kävis, mutta en ole varma.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 4*4 doch sierra
Taitaa olla kutosen öljypohja alumiinia... voihan ne vetareiden reiät hitsata umpeen vaikka. en ole paljoa kerinny tutkimaan tuota kutosta ensimmäinen talossa. mietityttää enemmän et passaako tuo nelikon loota takavetosena ajoon...