Joo jos faktoihin tullaan, niin kaasari oharille tehdaskin lupaa huippuja (siis uutena) 187km/h, ja ruiskulle 190km/h, mittarit nyt näyttää mitä näyttää..
Onhan näitä nopeusarviointeja tullu kuultua jo mopoiästä saakka. "Skootterista variaattorin rikka poes ja kulukee 80, kun vakionakin kulki 60..." Ja tuolla matikalla kyseiset mopot kulki sitten helposti 90 kilsaa kun niihin vaihtaa teharin...
Ja autoikään tultaessa ne arvínoinnit vaan nousee pilviin ja yli. Luokka kaverin 1.5 civic kulki kuulemma 190 ja "vielä ois ottanu!", ja kaikista paras oli Honda Accord joka otti 240

Jos porukka osaisi laskea tai tietäisi auton joka kulkee oikeasti kahtasataa niin noihin arviointeihin tulisi jotain rajaa. Esimerkki:
1. Escort RS Turbo painoa vajaa tonni, tehoa 130 hp, tämä siis jo muutenkin vääntävästä turbokoneesta

207 km/h
2 Sierra RS Cosworth 204hp, turbokone

240km/h
Itsekukin voi laskea esimerkkien pohjalta kuinka hyvin 105 heppainen civic "ottaa" tai kulkeeko Accord todellakin yli kahta sataa.
Ei ihme jos nykynuoret ovat tapaturma-alttiita liikenteessa, vaikka ajavatkin
oikeasti hiljaa

Kuviteltujahan ne suurin osa sivuluisustakin, paitsi ne jotka päätyy puuhun

Munkin vuosikurssilta kaikki lupas ennen liukkaita, että sitten se revittely alkaa, en tiedä revittelystä mutta kaikkien nimeltä mainitsemattomien tyyppien puskurit kyllä kolisi, ei vaan tullut tietoa mitä se mittari silloin näytti...
Beornegar kirjoitti: En nyt muista oliko täällä vai GTI:n foorumeilla keskustelua Sierrojen huippunopeuksista. Kyllähän siellä kaikenlaisia tarinoita tuli 250 rikkovista ohari Sierroista...
Varmaan getarin, suomi24:n tms. esson foorumilla tuollaista puitu

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER