Sierran kytkimen säädön vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Sierran kytkimen säädön vaihto

Viesti Kirjoittaja tonis »

Mimmonen homma on vaihtaa kytkinpolkimeen säätöratas? Poljin irti ja mitäs sit muuta? Ratas on sitä keltaista mallia. Sit sellain että onko sierran kytkin vaijereissa missä lyhyt ja missä pitkä malli? mikä pitäs olla v6 type9 5v mallissa?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran kytkimen säädön vaihto

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Ota koko poljinpaketti irti, eli jos ei oo abseja, niin kahdella pultilla tuliseinään ja yhdellä poljinten yläpuolella olevaan "kattoon". Jarrupolkimesta sellainen peltisokka irti, ja kytkin vaijeri irti, niin on polkimet käsissä. Sitten pääset irrottamaan kytkinpolkimen ja vaihtamaan puolikuun. Vaijerin pituuteen en ota kantaa, muuten kuin veikkailemalla, että olis ihan yhtä pitkä vaijeri kuin ohc-koneisessakin typeysillä varustetussa.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Re: Sierran kytkimen säädön vaihto

Viesti Kirjoittaja tonis »

No just joo, kuulostaa vittumaiselta hommalta! Mä mitä nopee vilasin niin ei sitä silleen sais että kun siin on se polkimien akseli niin jos sitä vaan siirtäis sinne lämmitys laitteeseen päin että sais polkimen irti va eikö mahu menee?

Ongelma oli se alunperin että kun vaihdoin kytkinvaijerin niin sielt oli tippunut jossain vaiheessa automaatti säätimen jousi veks ja kun koitin sit tuskissani laittaa takas niin sain siit puolikuusta hajoamaan sen jousen paikan "korvan"! Kuuluuko sen jousen toisen pään tulla polkimen kylkeen?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran kytkimen säädön vaihto

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Voi kuulostaa veemäiseltä, mut itseltä meni vajaa puoli tuntia vaihdossa, eikä oo mitään nosturi tms. apuvälineitä.. Empäs nyt muista tuliko se jousi sitä poljinten runko-osaa, vaiko kytkinpoljinta vasten.
Muistaakseni sitä polkimen akselia ei pysty työntämään lämppäriä kohden, tai ainakaan mulla se ei liikkunut mihinkään, joten nappasin koko poljinpaketin. Mukavampi se lattialla irrallaan on vaihtaa joka tapauksessa..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Vastaa Viestiin