Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli mitäs tohon tarvii et homma toimis kunnol... cossun alakerta tulos,koneen johto sarja,loota,täydellinen ruisku,pakosarja,turbo,välijäähytin,ohc yläkerta!
Mitä muuta tarvii et sen saa kerralla kasaan/käyntiin.. ettei tartte sitte miettiä ja kirota mitä puuttuu.. .
Takanahan on jo levyt kiinni... pitäskö eteekii vaihtaa isommat levyt ku taitaa olla ihan is riesan vakiot siellä..???
mul on cossun imusarja ohc:ssa(is) kiinni,enkä oo ainoo jolla tollanen on,laippa ja pätkät putkee is:n sarjasta ja loput cosan imusarjasta,sit vaan hitsailee yhteen ja jotkut on käyttäny hitsauksen sijasta silikoniletkuja.
juu is:n imusarjan tarvii(jonka rikkoo) ja jos kerran kaasaripeli.
ja joko kaivertaa suuttimien lovet kanteen tai is:n kansi.
sitten täytyy laittaa myös jakopään hihnapyörät kampiakselin päähän ja apuakseliin ohc:sta>itellä juuri ihmeteltävää oli noiden kanssa sit pakosarjaksi joko stoccaturbolainen ae:n sarja tai joku peltisarja tai jotkut on tehny tavallisen ohc:n sarjaan jatkeen jossa laippa turbolle,mut en semmosta suosittele.
lisää tulee myöhemmin jos tulee mieleen.
ja sitkään ei oo kovin hyvä tuo ae:n sarja,siks ite hommasin peltisarjan et kaasut todellakin poistuu,vaikka turbokäytössä ei olekkaan niin tärkeetä pakosarjan virtaavuus kuin vaparissa mut kuitenkin
turbiiniriesa kirjoitti:ja sitkään ei oo kovin hyvä tuo ae:n sarja,siks ite hommasin peltisarjan et kaasut todellakin poistuu,vaikka turbokäytössä ei olekkaan niin tärkeetä pakosarjan virtaavuus kuin vaparissa mut kuitenkin
Bootsi kirjoitti:
Pakosarjan hyvä virtaus ON tärkeämpää vaparissa.
Ahdetuissa vasta turbon jäkeen on syytä olla rännit kunnossa.
en ole edelleenkään samaa mieltä.toimivuus ja kestävyys paranee aika olennaisesti kunnon pakosarjalla olkoon vapari tai turbo.ja turbossa se korostuu enemmän kannentiivisteen kestona ja pienempinä lämpörasitteina.mut kyllä sen sitten uskoo kun kärsii hajoovista kansipahveista tai sulaneista osista joko ahtaan pakopesän tai ahdistavan pakosarjan takia.
voicecoil kirjoitti:en ole edelleenkään samaa mieltä.toimivuus ja kestävyys paranee aika olennaisesti kunnon pakosarjalla olkoon vapari tai turbo.ja turbossa se korostuu enemmän kannentiivisteen kestona ja pienempinä lämpörasitteina.mut kyllä sen sitten uskoo kun kärsii hajoovista kansipahveista tai sulaneista osista joko ahtaan pakopesän tai ahdistavan pakosarjan takia.
toki jos pakopesä ja pakosarja on mitotettu tosi paljo pienemäksi haettavaan tehoon ja ahdot vielä taivaissa niin kyllähän silloin on vaara esim. kansipahvi alkaa kärsiä,mutta jos pysytään maltillisissa 200-300hp tehoissa niin ei mielestäni vielä ole kovin suuri ongelma pakosarja. toi downpipe ja putki on on tärkeempi olla riittävän virtaava turbokäytössä.
esim.cossuja on 500+hp tehoilla liikenteessä omalla sarjalla(ei mikään virtaushirmu tuokaan) ja suht.hyvin nekin nipussa pysynyt(eikä useinkaan tuon takia oo prakannu),en väitä etteikö voicecoilin väite pidä periaatteessa paikkaansa,jos tuollaseen laitetaan hx1:sen tai pienemmän pakopesän niin voi laittaessaan odottaa ongelmia.
eli alkujaan tarkotin sitä että ei sillä pakosarjalla ole niin suuri merkitys,mutta järki oltava kaikessa mukana.oikein tehty peltisarja on parempi ku ae:n sarja,mutta pitkälle ae:llaki pärjää...
Vakio Sierran valusarjalla on ajettu matalia 13sek varttimaili aikoja Sierran kopassa. Kyllä sillä alkuun pääsee mutta tuubisarjalla vasta tehot löytyy.
Onnistuuks sillee et sovittaa is:imusarjaan Cossun suuttimet ettei tarttis käydä pilkkoo imusarjaa!?!?
Ja jos onnistuu ni meneekö heittämällä paikoilleen!?
Ja tietyst Cossun ruiskun sähköt kiinni!
turbiiniriesa kirjoitti:
toki jos pakopesä ja pakosarja on mitotettu tosi paljo pienemäksi haettavaan tehoon ja ahdot vielä taivaissa niin kyllähän silloin on vaara esim. kansipahvi alkaa kärsiä,mutta jos pysytään maltillisissa 200-300hp tehoissa niin ei mielestäni vielä ole kovin suuri ongelma pakosarja. toi downpipe ja putki on on tärkeempi olla riittävän virtaava turbokäytössä.
esim.cossuja on 500+hp tehoilla liikenteessä omalla sarjalla(ei mikään virtaushirmu tuokaan) ja suht.hyvin nekin nipussa pysynyt(eikä useinkaan tuon takia oo prakannu),en väitä etteikö voicecoilin väite pidä periaatteessa paikkaansa,jos tuollaseen laitetaan hx1:sen tai pienemmän pakopesän niin voi laittaessaan odottaa ongelmia.
eli alkujaan tarkotin sitä että ei sillä pakosarjalla ole niin suuri merkitys,mutta järki oltava kaikessa mukana.oikein tehty peltisarja on parempi ku ae:n sarja,mutta pitkälle ae:llaki pärjää...
Nimen omaan..
Kyllähän se turbo vehkeissä on yleensä itse ahdin joka "ahdistaa" eikä niinkään pakosarja.
Pajavasara kirjoitti:Onnistuuks sillee et sovittaa is:imusarjaan Cossun suuttimet ettei tarttis käydä pilkkoo imusarjaa!?!?
Ja jos onnistuu ni meneekö heittämällä paikoilleen!?
Ja tietyst Cossun ruiskun sähköt kiinni!
kyllä cossun suuttimet is:n imusarjaan sopii kikkailematta.
eli onko sulle tulossa cosan boxi ja johtosarja is:n imusarjaan muistaakseni kaasuläpän asentoanturin liitin olis erilainen,mut en oo ihan varma muistanko oikein.
pistä se cosan imusarjaki sinne jos sulla semmonen on>laippa+pätkät putkee is:stä ja loput cosan sarjasta hitsaamalla yhteen.
turbiiniriesa kirjoitti:
kyllä cossun suuttimet is:n imusarjaan sopii kikkailematta.
eli onko sulle tulossa cosan boxi ja johtosarja is:n imusarjaan muistaakseni kaasuläpän asentoanturin liitin olis erilainen,mut en oo ihan varma muistanko oikein.
pistä se cosan imusarjaki sinne jos sulla semmonen on>laippa+pätkät putkee is:stä ja loput cosan sarjasta hitsaamalla yhteen.
En oo viel homman mitää ku pitää ekaan tietää mitä kannattaa hommaa ja mikä ois paras vaihtoehto!
Eka turbotus projekti ni oon "pikkasen" hukas näis asiois viel toistaseks!