tekniikan vaihto sierra 1,6 > 2,0 kaasari doch
tekniikan vaihto sierra 1,6 > 2,0 kaasari doch
elikkä vaihdoin tossa koneen kaksi litraiseen kaasari dochiin niin nyt on kipinä hukassa :O onko noissa jotain eroa sytytys puolella kun autossa on 1,6 litrasen se pieni vissiin ^sytytys^ ohjaus boxi ja taas tuossa 2 litrasessa on paljon isompi boxi. ja nyt ei tule kipinää tuohon koneeseen vaikka ajosta kone otettu pois. niin pitääkö mun ottaa ne 2 litrasen kaikki sähköt tuohon ? vai pystyykö tekemään jotain jippoja nyt hyvät ja toimivat neuvot tarpeen kun nyt itellä ei riitä pää enää miettimään :O !! ????
Re: tekniikan vaihto sierra 1,6 > 2,0 kaasari doch
Tossa 2,0 dochissa on kampiakselinasentotunnistin. Jonka perusteella sytkän ohjaus boxi saa käyntinopeustiedon.
Jos se 1,6 on Ohc, niin sillon siinä on induktiivisella anturilla sytytys.
Jos haluut käyttää sitä, niin sun pitää jotenkin kikkailla se 1,6 virranjakaja dohckilaisen jakajan paikalle. Tai risteyttää ne jotenkin.
Jos se 1,6 on Ohc, niin sillon siinä on induktiivisella anturilla sytytys.
Jos haluut käyttää sitä, niin sun pitää jotenkin kikkailla se 1,6 virranjakaja dohckilaisen jakajan paikalle. Tai risteyttää ne jotenkin.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
juu sain toimimaan jo kun vähän aikaa pähkäili tunnistin on näköjään startin vieressä. siinä on vain ihme liitin ku siihen menee 2 ohutta piuhaa ja niiden ympärillä oli vielä johtoa niin mihinhän se menee kun itse liittimessä on vain kaksi napaa. voisiko se olla maadoitus?? muttä nyt vain yksi ongelma kone käy mutta tulee vissiin jotenki huono kipinä kun ei käy tasaisesti vaikka kaikilla käy ja ei ota kierroksia kunnolla??:O
Siis minkälainen kokoonpano sulla tällä hetkellä on?
siis vaihdoin 1,6 ohc:n tilalle 2,0 dohc kaasarin. ja nyt ongelmana on enää sen huono käynti vaikka kone pelasi hyvin kun otin toisesta sen irti. se on jännä homma kun se niinkun käy kaikilla mut 4 pytyn vaikutus kaikista pienin kun tulpanjohdon ottaa irti :O ja mites kun siinä kaasarissa on 2 bensa tuola niin onkohan se toinen paluu vai pitääkö kumpaankin tulla painetta? ensin epäilin että jos bensa paine ei riitä sen takia käy huonosti :O mites tuollaisesta säädetään sytytystä vai voiko edes säätää??? ps. ensimmäinen sierra mikä on niin ei ole oikein perehtynyt noihin !
Tarkotin moottorinohjauksen kokoonpanoa.
Eli dohc-sierroissa on sähkönen bensapumppu tankissa.
Oletko ottanut myös tankin pumppuineen tuosta dohc-sierrasta?
Vai mikä bensapumppu sulla nyt on käytössä?
Toinen kaasarin letkuliitännöistä menee sisään ja toinen on paluukierto. Joskus ne on merkattu nuolilla.
Eli dohc-sierroissa on sähkönen bensapumppu tankissa.
Oletko ottanut myös tankin pumppuineen tuosta dohc-sierrasta?
Vai mikä bensapumppu sulla nyt on käytössä?
Toinen kaasarin letkuliitännöistä menee sisään ja toinen on paluukierto. Joskus ne on merkattu nuolilla.
juu otin tankin siitä toisesta kun tiesin että sähkö pumppu. mutta vedin suoran virran pumpulle eihän se vissiin mitään haittaa siis napin kautta? juu tuossa ei ole nuolia mut eiköhän ne nyt oikein ole. mites tosta ei vissiin voi kääntää sytytystä vai?? kun jotenki ei mun mielestä kierrä kunnol ku ottaa vaa joku 5500rpm kierroksii et onks toi normaalia??
ja ihan orkkis moottori ohjaus on. voisikohan johtua ettei saa tarpeeksi ainetta et jos vaihtais toisen bensapumpun vähä järeemmän ?
Siis 1,6 vai Dohc;hin moottorin ohjaus?
Mä luulen että sitä Dochia ei kannata muutenkaan huudattaa paljon yli 5000rpm.
Niissä on ollu kansien halkeemis ongelmaa, jos ne pääsee ylikuumenemaan.
Onko sulla siinä dochin syyläri ja sähköflekti?
Voithan mittaa siitä bensan paineet, voi olla että paluukierto toimii jotenkin väärin. Onko sulla 1,6 bensalinjat, vai veditkö isommat?
Mä luulen että sitä Dochia ei kannata muutenkaan huudattaa paljon yli 5000rpm.
Niissä on ollu kansien halkeemis ongelmaa, jos ne pääsee ylikuumenemaan.
Onko sulla siinä dochin syyläri ja sähköflekti?
Voithan mittaa siitä bensan paineet, voi olla että paluukierto toimii jotenkin väärin. Onko sulla 1,6 bensalinjat, vai veditkö isommat?
siis ton 2 litrasen boxi on siin ku muuten ei pelaa. juu vedin isommat ja uudet bensa linjat,luulen ettei saa tarpeeks ainetta ku yhen kaverin saman lain doch kiertää paljon paremmin. niin se mittaus olis aika jees kuhan vaan tietää et paljon ne pitää olla? miten se paluu voi noissa väärin toimia? ku ihmeellisesti poksuu ihan sikana ku höllää kaasun niin metin sitä sytytystä? nyt menee sormi suuhun 

ja on doch syyläri ja isompi lefti napin kautta 

Jos se poksuu putkessa, kun hölläät kaasun, niin sillon sytkä voi olla myöhasellä. Jos sytkä on liika myöhäsellä, niin sillon sen on myös tehoton eikä ota kierroksia herkästi.
Dohc;hissa ei sytys ole perinteisin keinoin säädettävissä.
mutta ohjausyksikölle menee alipaineletku kaasarista/imusarjasta, niin kato onko se toiminnassa, ja oikein kytketty. Se tosin vaikuttaa vaan silloin, kun imusarjassa on alipainetta, eli pienillä kaasuläpän avautumilla.
Ja paluukierto voi olla sillä lain väärin, että se palauttaa liikaa bensaa tankille. Siinä on varmaan joku paineen säädin?
Dohc;hissa ei sytys ole perinteisin keinoin säädettävissä.
mutta ohjausyksikölle menee alipaineletku kaasarista/imusarjasta, niin kato onko se toiminnassa, ja oikein kytketty. Se tosin vaikuttaa vaan silloin, kun imusarjassa on alipainetta, eli pienillä kaasuläpän avautumilla.
Ja paluukierto voi olla sillä lain väärin, että se palauttaa liikaa bensaa tankille. Siinä on varmaan joku paineen säädin?
joo ihmettelinkin et miks siihen menee joku letku liitos mihin ei tullut mitään siis siin boxis no nyt pitää vetää letku siihen siis
ku ei ollut vanhassakaan autossa tuo letku kiinni missä kone oli
joo silloin poksuu juuri kun höllää kaasun. voiko jodtain säätää sytkää?? kyl bensaa nyt saa kun heitin 2 litrasen bemarin pumpun siihen kiinni
kiitos noista tiedoista jo !!

Joo laita se alipaine-letku siihen boxiin kiinni, niin jos sillä ois jotain vaikutusta.
joo nyt on kiinni ja vaikutti käyntiin ihan helvetisti. voiko jostain muualta sytkää säätää tai jotain jippoja tehdä? ja miten tuollainen kone kestää turbotuksen tai muun virityksen, neuvoja otetaan vastaan kieken suhtee.
Hyvä jos lähti toimii. En tiedä muita keinoja säätää sytkää noissa.
Toi on aika korkeepuristeinen kone 10,3:1
Se ei välttämättä ole hyvä turbotukseen.
Se on myös arka lämmölle, kansi halkee jos ylikuumenee.
ja turbohan nostaa palotilan painetta ja lämpötilaa.
Ehkä joku matalapaineturbo 0,3-0,5 bar ja tosi hyvä välijäähytin pitämään ahtoilman lämmöt kurissa. Kaasari pitää paineistaa, tai muuttaa ruiskuksi.
Dohc turbottamisesta oli paremmin juttua jossain linkissä.
Toi on aika korkeepuristeinen kone 10,3:1
Se ei välttämättä ole hyvä turbotukseen.
Se on myös arka lämmölle, kansi halkee jos ylikuumenee.
ja turbohan nostaa palotilan painetta ja lämpötilaa.
Ehkä joku matalapaineturbo 0,3-0,5 bar ja tosi hyvä välijäähytin pitämään ahtoilman lämmöt kurissa. Kaasari pitää paineistaa, tai muuttaa ruiskuksi.
Dohc turbottamisesta oli paremmin juttua jossain linkissä.
miten tosta koneesta voi sytkää säätää kun ei jakajasta pysty säätää???????
:D

Moottorin ohjaus boxia tarvii modata.
Mun jollain kaverilla oli kuulemma joku virilastu ruisku-dokissa se väitti että sillä sai 150hp.
Mutta ei ole omakohtaista kokemusta tommosesta. Olen itseasiassa omasta prokkiksesta heivaamassa kaasaridokkia pois 2,9i motin tieltä.
Mun jollain kaverilla oli kuulemma joku virilastu ruisku-dokissa se väitti että sillä sai 150hp.
Mutta ei ole omakohtaista kokemusta tommosesta. Olen itseasiassa omasta prokkiksesta heivaamassa kaasaridokkia pois 2,9i motin tieltä.