Eberspächer?
-
österbotten
Eberspächer?
Voisko joku laittaa kuvia missä se sijaitsee Mondeo TDdi -03:n moottoritilassa?
kiitoksia
kiitoksia
Re: Eberspächer?
Kuvaa minulla ei siitä ole, mutta muistelisin, että se olisi auton alla. Siis auton pohjassa josain kuljettajan penkin kohdalla.. En ole aivan varma, mutta näin luulisin..
Mondeo 2.0 ´01
-
österbotten
Olit melkein oikeassa, se sijaitsee polkimien kohdalla. Täytyy kai viedä huoltoon, en tiedä noista mitään itse. Yhden sulakkeen löysin, mutta se oli ehjä. Olisko muitakin? Se ei siis tuota lämpöä, vaikka kellokytkimestä näyttää toimivan.
Itsellä on tuossa bensa mondeossa eberspächer ja siinä on kolme sulaketta ja rele. Epäilisin kumminkin, että oiskohan menny hehkutulppa, joka sytyttää polttoaineen?? Ja sit toimiiko sen eberin polttoainepumppu, eli kuuluuku nakutus, kun pistää kytkimestä päälle?österbotten kirjoitti:Olit melkein oikeassa, se sijaitsee polkimien kohdalla. Täytyy kai viedä huoltoon, en tiedä noista mitään itse. Yhden sulakkeen löysin, mutta se oli ehjä. Olisko muitakin? Se ei siis tuota lämpöä, vaikka kellokytkimestä näyttää toimivan.
Mondeo 2.0 ´01
-
österbotten
mondeman,Löysin netistä eberin kaava, siitä näin ne sulakkeet, mutta mistään ei löydy tietoa missä ne sijaitsee mun autossa. Missä ne on bensa-Mondeossa? Mitään nakutusta ei kuulu, vaimeata surinaa vaan,olisiko kiertovesipumppu? Myös lämppärin flekti menee päälle kellokytkimestä, joka muutenkin näyttää toimivan. Näyttöön tulee silloin pieni symboli, jonka luulen kuvailevan lämpöaaltoja. mutta siihen pitäisi(?) myös tulla "ON"-teksti, sitä ei näy.
Mulla on jälkiasennuksena laitettu tuo Eber, joten sulakkeiden paikka ei varmaankaan ole sama. Mulla sulakkeet konepellin alla, ilmanpuhdistajan vieressä, otettiin runkoon se Eberin sulakerasia kiinni. Se surina joka kuuluu on se Eberin kiertovesipumppu. Voi olla, että on palanut polttoainepumpun sulake, tai sitten polttoainepumppu vetässyt ilmat (polttoainetankki ollut melko tyhjä ja Eber päällä?). Tai pumpun sähköjohto poikki.. Mahdollisuuksia on monia.. Kysy wetterin huollosta niiden sulakkeiden sijaintia ja tarkasta ne ensiksi. Ja mulla tuossa kellokytkimessä näkee ne lämpöaaltojen kuvat ja jäljellä oleva käyntiaika, kun Eber on päällä, eli mul ei näy ON-tekstiä.österbotten kirjoitti:mondeman,Löysin netistä eberin kaava, siitä näin ne sulakkeet, mutta mistään ei löydy tietoa missä ne sijaitsee mun autossa. Missä ne on bensa-Mondeossa? Mitään nakutusta ei kuulu, vaimeata surinaa vaan,olisiko kiertovesipumppu? Myös lämppärin flekti menee päälle kellokytkimestä, joka muutenkin näyttää toimivan. Näyttöön tulee silloin pieni symboli, jonka luulen kuvailevan lämpöaaltoja. mutta siihen pitäisi(?) myös tulla "ON"-teksti, sitä ei näy.
Mondeo 2.0 ´01
Saitko toimimaan sen Eberin? Ja mikä oli vikana, nii tietää sit itsekin, jos rupeaa tolleen temppuilemaan 8)
Mondeo 2.0 ´01
-
österbotten
Tilasin aikaa huoltoon, toivottavasti opin samalla jotain. Voin laittaa raportin tammikuussa.
-
österbotten
Kävin huollossa, missä laitettiin uusi hehkutulppa ja pieni suodatin. Nyt pelaa hyvin.