Ongelmana vuotava vesipumppu Mondeo 2.0Tddi:ssä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
essapant
Viestit: 80
Liittynyt: 08 Maalis 2006 17:36
Paikkakunta: Nivala

Ongelmana vuotava vesipumppu Mondeo 2.0Tddi:ssä

Viesti Kirjoittaja essapant »

Vaihdoin otsikossa mainittuun -01 Mondeoon vesipumpun, kun entinen vuoti pumpun ja ohjaustehostimen saumasta. Uuden pumpun vaihtaminen ei kuitenkaan poistanut ongelmaa, vaan uusi pumppu alkoi vuotamaan moottorin ja pumpun välisestä saumasta. Arvelin tämän johtuvan siitä, että tarvikepumpun mukana ei tullut tiivistettä ja laitoin tiivisteeksi vain moottorin tiivistys silikoonia ilman tiivistettä. Hommasin pumppuun uuden tiivisteen ja vaihdettuani sen paikalleen tällä kertaa ilman silikoonia, pumppu näkyy vuotavan edelleen. Vuotokohta ilmeisestikin sama, eli jostakin koneen ja pumpun saumasta kuseksii. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Millainen tökötti tuolla saumassa oikein pysyisi parhaiten tuon tiivisteen kanssa?
essapant
Viestit: 80
Liittynyt: 08 Maalis 2006 17:36
Paikkakunta: Nivala

Re: Ongelmana vuotava vesipumppu Mondeo 2.0Tddi:ssä

Viesti Kirjoittaja essapant »

Jatkampa vielä pohdiskeluja yksikseni, eli onkohan tuo punainen jäähdytysneste erityisen herkkä vuotamaan, kun olen sellaista kuullut?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Re: Ongelmana vuotava vesipumppu Mondeo 2.0Tddi:ssä

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Poistitko vanhan tiivisteen huolella? :roll:
Minulla oli ainakin lujassa poistaa! :twisted:
essapant
Viestit: 80
Liittynyt: 08 Maalis 2006 17:36
Paikkakunta: Nivala

Re: Ongelmana vuotava vesipumppu Mondeo 2.0Tddi:ssä

Viesti Kirjoittaja essapant »

Puhdistin kyllä. Apuna puhdistuksessa oli tiivisteen poistoaine, jolla vanhat tiivisteenjäämät sai helposti irti.
essapant
Viestit: 80
Liittynyt: 08 Maalis 2006 17:36
Paikkakunta: Nivala

Re: Ongelmana vuotava vesipumppu Mondeo 2.0Tddi:ssä

Viesti Kirjoittaja essapant »

Itse itselleni vastaten. Vesipun kaulalla olevan moottorin lämmönsäätöjärjestelmän termostaatin tiiviste oli hapristunut ja tämän uusimisen, sekä pumpun asentamisen Permatex moottorisilikoonilla jälkeen vuodot loppuivat. :D
Vastaa Viestiin