Fiesta sammuuuu.. #APUA#

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
henkkapp

Fiesta sammuuuu.. #APUA#

Viesti Kirjoittaja henkkapp »

Ostin lauantaina elämäni eka biilin. Kyseessä on -89 1.1 fiesta. :lol:
Auto lähtee käyntiin hyvin ja toimii lyhyillä matkoilla mainiosti.
Mutta aamul ajoin töihin (45km) niin 20 km kohalla auto alko nykimään eikä vastaa kaasuun.
Se kulki n.30km kohdalle niin että pumppasi kaasua koko ajan. Mutta sitten hyyty kokonaan. Noh, annoin auton olla n.5min ja sitten lähti käyntiin kaasu pohjassa.
Sen jälkeen toimi lopun ~10km normaalisti.
Ja kotiin tulo matkalla oli sama homma. Niin ja koko matkan on 80km/h.
Onko fordin ominaisuus vai missä ongelma. :roll:
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Re: Fiesta sammuuuu.. #APUA#

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

toi että toimii lyhyillä matkoilla vois olla joko tankissa oleva bensaputken sihti (tarpeeks ku tulee sihtiin roskia niin sammuu) ja ku sammuttaa ni roskat tippuu taas tankin pohjalle ja sihti puhdistuu. toinen vois olla että bensatankin huohotus on tukossa (ei saa korvausilmaa tankkiin) seuraavaks ku sammuu ni avaa tankin korkki. jos kuuluu sihahdus niin melko varmasti tankin huohotusletku tukossa. sen voi tarkistaa ajamalla tankin korkki hieman auki.
ja sit tuli mieleen et vaimon escort hyytyi tossa viikonloppuna. moottorin huohotusputki oli tukossa. se oli sellanen putki mikä menee venttiilikopalta ilmanputsarille ja välissä on sellainen pyöreä öljynerotin. irrotin ja putsasin koko letkuhässäkän bensalla. milläs koneella sun fiestas muuten on? onko kaasari vai ruisku? CVH kuitenkin?
nestori
Viestit: 493
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Fiesta sammuuuu.. #APUA#

Viesti Kirjoittaja nestori »

1.1, eli HCS vai mikä OHV se on. Veikkaan kans noita roskia, voisit myös kokeilla laittaa jäänestoa tankkiin, jos siellä sattuisi vaikka vettä hieman olemaan. Varmista myös että kaasariin tulee näin talvella lämmintä ilmaa, eli siellä jossain imuputkessa on varmaankin (en ole fiestan konehuonetta ihmetellyt ikinä, samanikäiset escortit on tuttuja) läppä, minkä kautta imetään yleensä pakosarjan lämmittämää ilmaa moottoriin. Lähinnä mietin, että jäätääkö kaasaria. Jos löytyy ko. läppä, niin vedä vaikka ruuvilla se juntturaan siihen asentoon, missä lämmin ilma pääsee kulkemaan. (olipas selvästi sanottu)

Mitäs koneen lämpömittari näyttää, nouseeko tarpeeksi tai nouseeko liian korkealle?
Kuga PHEV
Vastaa Viestiin