Noh...Milläs mallilla mulkosilmä on?NiceMan kirjoitti:No, huomenna varmaan näkee... katsotaan sitten mitä tapahtuu...
Lähteeköhän ensiavun jäljiltä enää edes käyntiin?
Nimimerkillä tokorin mulkkari tuli testilenkiltä narun jatkona takas pilttuuseen

Noh...Milläs mallilla mulkosilmä on?NiceMan kirjoitti:No, huomenna varmaan näkee... katsotaan sitten mitä tapahtuu...
Me tehtiin kahteen nippuun, koneen etupuolen liittimille oma läjä ja loput oikeestaan yhteen josta sit haaraantuu tarvittaessa..isompi läjä menee akun vierestä imusarjan taakse josta helppo nakata laatikolle oma läjä!Niceman kirjoitti:Hetken sai tapella että sai kaapelisarjan irroitettua, samalla päätin tehdä kokonaan uusiksi ja niputan pariin eri nippuun niin että laatikon kaapelit omassa etc...
Nyt ei herra taida tietää mikä se kiristin onNiceMan kirjoitti:ok, pitää kysellä hintoja... Jossain vaiheessa olin lukevinaan että tähän bob koneen kiristäjiä ei enään saisi uusina...
hahahaha...No vinkkinä vaan ettei niillä tunnu olevan niin merkitystä mihin järjestykseen tuleeNiceMan kirjoitti:Suutinjärjestys oli varmaan 1 4 2 5 3 6 edestä taaksepäin.
Löytyy tilauksesta ja hinta oli about 150e/kpl, halpaaNiceMan kirjoitti:ok, pitää kysellä hintoja... Jossain vaiheessa olin lukevinaan että tähän bob koneen kiristäjiä ei enään saisi uusina...
Kuulostaa hyvälle mut hel... kalliille, pelkät jakopään osat/tiivisteet n.1300eNiceMan kirjoitti:nostaa scorparin kone pois ja peruskunnostaa/tarkistaa se
Kerrottakoon kaikille jotka ei tiedä...hydraulinen jossa jousella esikiristys ja kun jousi kuoleentuu alkaa ongelmat joista suattaa tulla aikas iso lasku!!Hoopee kirjoitti:Nyt ei herra taida tietää mikä se kiristin on
Ajattelin vain varmistaa että oliko noin =) siis suutinjärjestys, otin kyllä kuvia mutta 2 vikaa jäi näkymättä kun sattu pari letkua eteen.hoopee kirjoitti: hahahaha...No vinkkinä vaan ettei niillä tunnu olevan niin merkitystä mihin järjestykseen tulee![]()
Pakoputkistosta tulee varmaan paras ku hitsaa itte uuden. Tai sitten teettää jossain...maksaa tietty jonkin verran.
Niin sulla vissiin oli vaihdelaatikko jumppaa jo harrastettuna että tiesit millasia sähköliittimiä siellä lootan päässä on.
Muistatko Tommi kauanko kesti ite johtosarjan uusiksi tekeminen? Toki kaikki pelit ja pensselit oli aseteltuna valmiiksi toimintaa varten.
tsemppiä
Sammutuspeitteestä leikkaa sopivan suikaleen ja kiertää siitä eristeen, kestää sitten hiukan lämpöäkin..eikä ole hirveän kalliskaan!NiceMan kirjoitti:Mikäköhän olisi hyvä eristä... traselia tai jotain kangasta kiertää kaapelinipun ympäri ennen kun laittaa suojaputkeen... ?
Ois ne voinu laittaa ihan juuresta astikin...mitä vähemmän sinne vanhaa tavaraa jättää sen parempi!NiceMan kirjoitti:Jeps, liittimille jätin 2-4cm johtoa johon juotin uuden johdon kiinni ja sitten sukka päälle niin että peittää kokonaan vanhan johdon.
Sähkökuvista selviää mitä mikäkin johto ja mihin menee ja kuinka paksua johtoa jne.NiceMan kirjoitti:Hyppy langat, tarkoitatko noita 2... orginaalisestikkin siel, virran syöttö tai jotain kun haarautuu moneen paikkaan.
okNiceMan kirjoitti:yhtenäpätkönä laitan laatikon johdot menemään kunhan nyt niputtelin eri nippuihin
Mää jo luulin että taantuma vieny kutistesukatkin kaupoistaNiceMan kirjoitti:Kaikki liitokset suojattu kutistesukalla, jotain nippuja vedin nippuun erkalla, siis niputin vain =)Hah vai polttoleikkaukseen =) 80w korvi se vaan on... 70 luvulta.
Vai vielä värit... oiskohan ollut about 10-12 ... ei kaikkea vedetty eri väreillä koska luotan että seuraavaan 10-15v ei tarvitse uusiksi parsia![]()
Niin se kannattaa kunnolla tehdä.NiceMan kirjoitti:Juu, puhdistan maadoitus pisteet... orginaali maadoitus punokset aika ohkasia, arviolta 16mm2 ... no laatikolla tulee uusi 16mm2 mutta koneesta koriin laitan isomman 35mm2 maadoitus kaapelin, en tuolaista punos mallia.
Kyllä ne kannattaa puhdistaa. Ja varmaan joku rasva on hyvä. Voi vähän pakopaine nousta jos koeajolla häipyy kampiakselintunnistimelta signaali...sitten etitään vikaa kissojen ja koirien kanssa...ja vähän papukaijojen ja undulaattienki.NiceMan kirjoitti:Su alan lykkii nippua paikalle... menee varmaan hetken... kannattaako liittimiä voidella? hapettumisen estämiseksi?
Tää tulee varmaan vähä myöhässä mutta kerronpa vaan että en oo työpaikalla viä ruuvimensseliä, pulloharjaa ja wurthin rost offia (crc ajanee saman asian) parempaa löytäny. Rost offia saattaa kyllä mennä parikin purkkia varsinkin dieseleissä jo pelkkiin kannen kanaviin. Tinnerit, carbon stripperit, jarrucleanerit, oksaalihapot yms. ei oo auttanu.NiceMan kirjoitti:Millä myrkyllä kannattaa pestä imusarjan osat siitä mustasta tökötistä, ajattelin jos lauantaina pesis ja tavoitteena sunnuntaina saada auto nippuun.
Keskiviikkona teen sähkösarjan loppuun ja 99% laitan laatikon johtosarjan eri kautta, en koneen läpi.