Mondeo mkII takaiskareiden vaihto

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
jokke89
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Syys 2008 17:56

Mondeo mkII takaiskareiden vaihto

Viesti Kirjoittaja jokke89 »

mulla olis mondeo -98 farkku mihin olen vaihtamassa alustaa. etutolpat vaihtui ongelmitta mutta ihmettelen takapää iskareiden kiinnitystä. jouset vaihtuu ongelmitta klemmareitten kanssa mutta iskareiden yläpään kiinnitys on ongelmaallinen. onko pakko tiputta koko takapään ripustus että sen sais vaihdettua? siin on niin paljon hommaa että ajattelin kysyä ensin miten oikeesti toimitaan. Yläpään kiinnityshän on kiinni siinä poikittaisessa palkissa missä alatukivarretkin ovat kiinni. vuosikatsastus on lähestymässä ja olis pakko saada ne kuntoon ennen sitä.
kiitos etukäteen!
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: Mondeo mkII takaiskareiden vaihto

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Miksi kaikki pitää tehdä niin vaikeesti?
Iskarin yläpää lähtee ihan hyvin irti apurunko paikoillaankin. Vastamutterin pitämisessä kaverista on iso apu mutta jopa minäkin sain ihan itse vaihdettua! Räikkään vähän jatkovarttaa ja nivel niin onnistuu. Vastamutteriin pääsee käsiksi ihan normaali lista-avaimella.

Mun mielestä etupään vaihtaminen oli suurempi homma. Voi jostua st:s erilaisista tukivarsista ja siitä että koko paska pitää purkaa.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: Mondeo mkII takaiskareiden vaihto

Viesti Kirjoittaja hoopee »

lapazu kirjoitti:...kaverin ihan hyvin varustetussa pajassa ei ollut ensimmäistäkään työkalua joka siihen väliin olisi sopinut, ei voi mitään...
Kuulostaapa erikoiselta. Mulla käytössä kamasan sarja mistä löytyy perustyökalut. Se malli missä ei ole kannessa asti työkaluja. Voorti kaiken lisäksi levillään vanhassa paskassa tallissa. Auto oli alustapukkien nokassa eli liian matalalla. Ja jos vielä yksin värkkää niin en lähtis jarruputkia irrotteleen. Yksin ilmaaminen on vähän hankalaa perinteisellä menetelmällä :mrgreen:

Kukin tyylillään :wink:
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Vastaa Viestiin