Mondeon kierrosluku ja lämpömittari ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
mondeomk1
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Elo 2008 18:56
Paikkakunta: Kangasala

Mondeon kierrosluku ja lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja mondeomk1 »

mondeo mk1 1.8i... eli molemmat mittarit pimeenä, lämpömittari ei o toiminu mulla ikinä ja kierrosluku mittari pimeni juuri äskön... kaipaisin tietoo niitten antureista ja sijainneista? kuvia jos jollain sattuis oleen niin se olis todella iso apu... vaikuttaako toi kampiakselin asentotunnistin kiekka mittariin?

kiitos jo etukäteen! auttakaas hölmöä hädässä :shock:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Re: Mondeon kierrosluku ja lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

mondeomk1 kirjoitti:mondeo mk1 1.8i... eli molemmat mittarit pimeenä, lämpömittari ei o toiminu mulla ikinä ja kierrosluku mittari pimeni juuri äskön... kaipaisin tietoo niitten antureista ja sijainneista? kuvia jos jollain sattuis oleen niin se olis todella iso apu... vaikuttaako toi kampiakselin asentotunnistin kiekka mittariin?

kiitos jo etukäteen! auttakaas hölmöä hädässä :shock:
Muistaakseni kiekkamittarin/nopeusmittarin anturi on vaihdelaatikon "takapuolella"/yläpuolella ja lämpömittarin anturi termarikopan alla/alaviistossa nokkaa kohti tai sitten kannen päässä/päällä kuskin puolella oleva motin lämpöanturi antaa tietoa mittarille ECUn kautta! 8)
AssTee
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Tammi 2008 11:50

Re: Mondeon kierrosluku ja lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja AssTee »

Mulla mk1 kun oli lämpötilan anturi viallinen, niin näytti aivan liian pientä lukemaa. Sen vaihtamalla alkoi näyttää oikeaa lukemaa. Vaikka ei tuos mk1 lämmöt kohonnu puoleen väliin ku kesäkuumalla. Flekti tais pyörii mun aikana vain muutaman kerran kun oli niin paljon maantieajoa.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Vastaa Viestiin