mondeon kierroslukumittari sekoilee

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
jonin_84
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:35

mondeon kierroslukumittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja jonin_84 »

tänään kierroslukumittari lopetti toimintansa.
Välillä kylläkin alkaa hyppimään mutta aika harvoin.
onkohan kellään ollut samanlaisia ongelmia?
-97 sedan mondeo.
jonin_84
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:35

Re: mondeon kierroslukumittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja jonin_84 »

niin siis välillä mittarin neula alkaa vähän pomppimaan. esim reilummassa kiihdytyksessä mutta sitten taas menee nollille. onko kellään tietoa että mihin mittarilta menee piuhat?
Tonza81
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Elo 2008 23:29
Paikkakunta: Lahti

Re: mondeon kierroslukumittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja Tonza81 »

Itselläni sama juttu. Mulla se hyppää nolliin aina yli 100 vauhdissa ja palaa taas normaalille 70 vauhdissa.En ole jaksanut viel tutkia kun ei haittaa ajoa.
St200 thyning
la1234
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Elo 2008 08:49

Re: mondeon kierroslukumittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja la1234 »

itsellä oli escossa samaa vikaa pomppi välillä miten sattuu en tiedä mondeosta mulla riitti sulakeboxin lohjeneiden tinausten korjaus samalla korjautu myös bensamittarin sekä lämpö mittarin sekoilu.
Jarppo
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Maalis 2005 01:40

Re: mondeon kierroslukumittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja Jarppo »

Itsellä oli juotokset mennyt mittarista. Sai kyllä selville kun antoi nyrkkiä kojelautaan.
jonin_84
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:35

Re: mondeon kierroslukumittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja jonin_84 »

no tuossa ei ole nyrkin iskut auttanu mutta välillä tuntuu jotain eloa mittariin tulevan kun alkaa pomppimaan. tietäis vaan että mihin mittarista lähtee piuhat, taitaa joutua kojelaudan irrottamaan ennenkun pääsee mittaristoon käsiksi... olkoo,ehkä se taas alkaa toimimaan samalla tavalla kun nopeusmittarikin- tai sitten ei..
tersa
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:35

Re: mondeon kierroslukumittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja tersa »

Öö itse asiassa se mittariston irrotus on suht simppeliä, ei tarvitse kojelautaa purkaa.

Irrota se musta muovi jossa on ainakin ajovalojen kytkin ja ajovalojen korkeudensäätö talttapäisellä ruuvarilla. Nyt saat sormilla kopeloimalla takaapäin pulpautettua takalasinlämmittimen painikkeen ja sen vieressä olevan painikkeen ulospäin. Irrota liitin/liittimet painikkeista. Siellä takana on ainakin yksi ruuvi, irrota se.

Irrota kellopaneeli kans talttapäisellä ruuvarilla, ja tämän takaa pari ruuvia.

Mittariston kohdilla syvennyksessä on kaksi ruuvia, kolot ylöspäin. Irrota ne, normaali ruuvari ei mahdu.

Nyt pitäisi jo irrota se (normaalisti) musta kehikko, varo ettei hajoa. Ratin siirto alemmas voi helpottaa.

Ja tämän jälkeen pääseekin jo irrottelemaan mittaristoa.

Ja kontaktisprayn ruiskiminen lopuksi ei ainakaan haittaa mitään :)

Tarkasta itse kuitenkin esim. Haynesin korjausoppaasta, en välttämättä muistanut kaikkea.
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Vastaa Viestiin