Sierran lämmöt vikaa[kierrokset ylös lämmöt alas]

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Scorparissa aikoinaan ihmettelin kun motarille meni niin lämmöt putos...

Termarin vaihdoin ja ei auttanut....
No loppujen lopuksi mittarin anturi oli rikki.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
coolower
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Loka 2007 13:02
Paikkakunta: Turku

Escortissa -98 sama vika

Viesti Kirjoittaja coolower »

Olin tuossa kysymässä tuota samaa asiaa, mitä ketjun aloittajakin mutta vastaus lienee tuo sama myös escortissanikin, eli taidampa vaihtaa uuden termostaatin. Lämmöt ollu alkutalven pikkupakkasilla vähän alemmat kuin aikaisempina vuosina. Haen Automaalta jälleen orkkiksen.

Vielä voisi kysellä noista oireista sen, että lämmöt laskee kun lämpökytkimen pistää täysille (yli puolen tunnin ajon jälkeen). Lämmöt pysyy stabiilina alakantissa jos kytkin on täysin kylmällä.

Viittaako tämä myös tuohon termostaatiin?
Ford Escort 1.6 clx 5D 1998( käytössä)
Ford Sierra 2.0 DOCH -90(välivuodenmalli) -->myyty v.2004
Ford 17M -69 2.6 V6--> myyty v.2001
_Niko
Viestit: 40
Liittynyt: 27 Syys 2007 20:04
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Escortissa -98 sama vika

Viesti Kirjoittaja _Niko »

coolower kirjoitti:Olin tuossa kysymässä tuota samaa asiaa, mitä ketjun aloittajakin mutta vastaus lienee tuo sama myös escortissanikin, eli taidampa vaihtaa uuden termostaatin. Lämmöt ollu alkutalven pikkupakkasilla vähän alemmat kuin aikaisempina vuosina. Haen Automaalta jälleen orkkiksen.

Vielä voisi kysellä noista oireista sen, että lämmöt laskee kun lämpökytkimen pistää täysille (yli puolen tunnin ajon jälkeen). Lämmöt pysyy stabiilina alakantissa jos kytkin on täysin kylmällä.

Viittaako tämä myös tuohon termostaatiin?
Siis ovatko lämmöt koko ajan alakantissa, vai vain silloin kun on lämppäri täysillä? Jos lämppärin täysille laitto laskee lämpötilaa pitkäksi aikaa taitaa termari jumia hiukan auki tms.

Jos tuntuu että lämmöt näyttää käyttäytyvän oudosti, niin ei muuta kuin mittarin anturi vaihtoon. Termarikin kannattaa vaihtaa jos tuntuu että ei lämmöt pysy tasaisina tai nousee hiiiitaasti. Mukavampi ne on aina vaihtaa samalla kerralla, niin ei tarvitse nesteiden kanssa läträtä monasti. Eikä ne nyt niin kalliita osia ole. Samalla vaivalla jos vielä tekee jäähdytysjärjestelmän pesun niin on sekin hoidettu pois.
Sierra DOHC is -92
mozku_90
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Heinä 2008 00:29

Sierran lämmöt nousee

Viesti Kirjoittaja mozku_90 »

Missä vika minulla on tämmönen 87 vm 2.0 ohc sierra lämmöt nousee ja nousee ? missä vika vaikka ajas tyhjäkäynnillä niin nostaa silti punaselle ?

nesteet on tarkistettu

APUA

kiitos
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Re: Sierran lämmöt nousee

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

mozku_90 kirjoitti:Missä vika minulla on tämmönen 87 vm 2.0 ohc sierra lämmöt nousee ja nousee ? missä vika vaikka ajas tyhjäkäynnillä niin nostaa silti punaselle ?

nesteet on tarkistettu

APUA

kiitos
Termostaatti jumittanut kiinni, nesteet ei tällöin pääse kiertämään! Termari vaihtoon, ei maksaa montaakaan euroa ja on helppo vaihtaa..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
mozku_90
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Heinä 2008 00:29

Re: Sierran lämmöt nousee

Viesti Kirjoittaja mozku_90 »

Riesa2.0 kirjoitti: Termostaatti jumittanut kiinni, nesteet ei tällöin pääse kiertämään! Termari vaihtoon, ei maksaa montaakaan euroa ja on helppo vaihtaa..

missä päin pannuhuonetta termostaatti siaitsee ?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran lämmöt vikaa[kierrokset ylös lämmöt alas]

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Seuraa ylävesi letkua, sieltä moottorin päästä se yleensä löytyy sen kopan alta, mihin ylävesiletku tulee kiinni.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
duckworth
Viestit: 4064
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran lämmöt vikaa[kierrokset ylös lämmöt alas]

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo se termari on kannen etupäässä ja ylävesiletku tulee siihen kiinni. Ja Kyllä, vaihto auttaa noihin lämpöihin, itellä aiemmin oli kiinni joku talvitermostaatti (92 asteinen), ja kävi aina lämmettyään lähellä puolta väliä, ostin AD:lta uuden ja johan rupesi käymään tosi kylmänä (tais olla 87 tai alle). Kannattaa vaihtaa molemmat tiivisteet termariin, eikä rueta askartelemaan ulompaakaan tiivistettä itse...Ja samalla otat nesteet pihalle lohkoa myöden ja pistät tilalle uudet :wink:

PS. Onko monesti käynyt punarajalla? Jos nesteet meinaa sekoittua voipi kansipahvi olla entinen.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
mozku_90
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Heinä 2008 00:29

Re: Sierran lämmöt vikaa[kierrokset ylös lämmöt alas]

Viesti Kirjoittaja mozku_90 »

duckworth kirjoitti:Joo se termari on kannen etupäässä ja ylävesiletku tulee siihen kiinni. Ja Kyllä, vaihto auttaa noihin lämpöihin, itellä aiemmin oli kiinni joku talvitermostaatti (92 asteinen), ja kävi aina lämmettyään lähellä puolta väliä, ostin AD:lta uuden ja johan rupesi käymään tosi kylmänä (tais olla 87 tai alle). Kannattaa vaihtaa molemmat tiivisteet termariin, eikä rueta askartelemaan ulompaakaan tiivistettä itse...Ja samalla otat nesteet pihalle lohkoa myöden ja pistät tilalle uudet :wink:

PS. Onko monesti käynyt punarajalla? Jos nesteet meinaa sekoittua voipi kansipahvi olla entinen.

3 kertaa on punaselle menny mut jos kansipahvi pitää vaihtaa se on mulle ihan tekemätön paikka mut termarin kyl osaan itekki vaihtaa
mozku_90
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Heinä 2008 00:29

Re: Sierran lämmöt vikaa[kierrokset ylös lämmöt alas]

Viesti Kirjoittaja mozku_90 »

mozku_90 kirjoitti:
3 kertaa on punaselle menny mut jos kansipahvi pitää vaihtaa se on mulle ihan tekemätön paikka mut termarin kyl osaan itekki vaihtaa

xD lämpöanturi oli hajalla uus anturi ja neula alko pysyy puolenvälin kieppeillä :D silti kuitenkin vaihdan 87 asteisen termarin nykyisen 92 asteisen tilalle ku käy kuitenkin vähän yli puolenvälin normi ajossa
Vastaa Viestiin