Ilmanmäärän säätö?
Ilmanmäärän säätö?
vapaavirtaputsaria olis tarkotus pistää.. miten saada toi ilmansäätörasia auki putsarin vierestä. vai viedäkkö auto suoraan pajalle seosten säätöön?
Re: Ilmanmäärän säätö?
Nyt ei ymmärrä mitä tarkoitat.
Ei sen mitään seostensäätöä pitäis tarvita jos vaparin laitat.
Tietty aina auttaa kun vähän tarkemmin selostaa mitä hakee takaa.
Myös automallin tietäminen helpottaa.
Ei sen mitään seostensäätöä pitäis tarvita jos vaparin laitat.
Tietty aina auttaa kun vähän tarkemmin selostaa mitä hakee takaa.
Myös automallin tietäminen helpottaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: Ilmanmäärän säätö?
mut kyllähän ilmanmäärä kasvaa ku pistää paremmin hengittävän, vai? siis kyseessä perus 1.8 esco
Re: Ilmanmäärän säätö?
Siis minun käsittääkseni jos on "ahdistava" aluperäis suodatin ja jousikuormitteinen läppämalli ilmamäärämittari. ja sen tilalle laitetaankin vapaammin hengittävä suodatin saa moottori saman määrän ilmaa matalammalla alipaineella, jolloin ilmamäärämittari ei annakkaan niin rikasta seosta kuin aijemmin.
Kerran vertasin, (tiedetään Opelit on...) 2.0 e rekordilla kyseistä ja se kylläkin kulki paremmin alkuperäisellä suodattimella. Tosin aikani kun sitä räpläilin huomasin että ilmamäärämittaria saikin laittaa 10 hammasta löyhemmälle (rikkaammale) ennenkuin alkoi tapahtua. Seoksen säädön jälkeen en enää asentanut vapaavirtaus suodatinta joten en tiedä kuinka paljon "paremmin" se sitten olisi kulkenut.
Kerran vertasin, (tiedetään Opelit on...) 2.0 e rekordilla kyseistä ja se kylläkin kulki paremmin alkuperäisellä suodattimella. Tosin aikani kun sitä räpläilin huomasin että ilmamäärämittaria saikin laittaa 10 hammasta löyhemmälle (rikkaammale) ennenkuin alkoi tapahtua. Seoksen säädön jälkeen en enää asentanut vapaavirtaus suodatinta joten en tiedä kuinka paljon "paremmin" se sitten olisi kulkenut.
Re: Ilmanmäärän säätö?
Jos jotain haluaa tehdä, niin nollaa ecu ottamalla akku irti useammaksi tunniksi, jonka jälkeen akku takasin kiinni ja ajelet jonkun 5-10km monipuolista ajoa, myös täyskaasukiihdytykset ja moottorijarrutukset, niin ecu:n pitäisi hakea uudet säädöt. Jotenkin noin, joku voi tarkentaa tai korjata jos meni ihan pieleen.
Kuga PHEV
Re: Ilmanmäärän säätö?
Joo siis kyllä ruiskuvehkeessä ecun pitäis pystyä hakemaan seokset kohdilleen lambdan signaaliahan se siihen käyttää.
Ainoastaan kaasupohjassa voi seokset muuttua, mutta epäilen sitäkin. Ei tommonen vapari niin paljoa vaikuta. Kyllä pitäisi pelata niin kauan kun kaikki koneelle menevä ilma menee mittarin läpi.
Ainoastaan kaasupohjassa voi seokset muuttua, mutta epäilen sitäkin. Ei tommonen vapari niin paljoa vaikuta. Kyllä pitäisi pelata niin kauan kun kaikki koneelle menevä ilma menee mittarin läpi.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: Ilmanmäärän säätö?
mitäs vaparia voisitte suositella?