Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
" Fordin mallistosta Euroopassa on puuttunut nelivetoinen crossover-auto. Tilanne korjaantuu ensi vuonna, kun myyntiin tulee Ford Kuga.
Ford Kuga on ensimmäisen kerran yleisön nähtävänä Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuussa. Kuga perustuu Pariisin näyttelyssä viime vuonna esiteltyyn Iosis-X konseptimalliin.
"Esittelemällä Kugan lunastamme Pariisissa annetun lupauksen tuoda markkinoille kahdessa vuodessa täysin uusi Iosis X-konseptiin perustuva auto", sanoo Euroopan Fordin pääjohtaja John Fleming.
Kugan tuotanto käynnistyy Fordin Saarlouisin tehtaalla Saksassa ensi vuoden alussa. Myynti alkaa ensi keväänä.
Ford ei vielä paljasta teknisiä yksityiskohtia. Automotive News Europe -lehti kertoo kuitenkin, että Kugasta valmistetaan myös hybridiversio, joka olisi Fordin ensimmäinen Euroopassa. Yhdysvalloissa Ford on valmistanut Escape hybridiä jo muutaman vuoden.
Kugan moottorivaihtoehdot ovat toistaiseksi arvailujen varassa.
Tarjolle tullee pari bensiini- ja yhtä monta dieselmoottoria. Englannissa uskotaan, että myös Ford Focus ST:n huipputehokas turbomoottori saattaa löytyä Kugan moottorivalikoimasta. "
Itseäni ainakin kiinnostaa, riippuu nyt tuotantomallien arvosteluista (mm. nelivedon toteutus?) ja ulkonäöstä - vissiin vaan noita piirustuksia ja konseptimalleja näkynyt?
Hintaluokka tullee 40 tonnin paikkeille ja kokoluokankin puolesta VW Tiguan ja Audi Q3 vaihtoehdoiksi? Ihan hyvä että näitä crossover/suveja tulee eurooppalaisiltakin ettei vaan japseja.
lare kirjoitti:Itseäni ainakin kiinnostaa, riippuu nyt tuotantomallien arvosteluista (mm. nelivedon toteutus?) ja ulkonäöstä - vissiin vaan noita piirustuksia ja konseptimalleja näkynyt?
Kyllä nämä katumaasturit alkaa itteeki kiinnostaa, kilsan työmatkalla 2 kunnon hidastetöyssyä mihin teinit saa jättää nipponeittensa kuitupuskurit. Tämmösellä ei tarviis niin paljoo sievistellä..
Juu ja yleisestikin neliveto näillä leveysasteilla helpottaa arkiajoa talvisin aika monesti vuosittain, sekä korkeampi maavara kaikenmaailman kärrypoluilla ja mökkiteillä on vaan plussaa. Kehäteitä taas pk-seudulla ajettaessa aamutuimaan parempi näkyvyys muiden ylitse houkuttelisi.
Ja ohan ne ihan äijän näkösiäkin osa
Eli kyllä itseäni kiinnostaa, hintalappuakin on näissä vw/ford akselin suveissa vielä inhimillisemmin kuin mitä bemulla ja audilla.
Nyt näkyy jo olevan Fordinkin sivuilla jotain mutta ei vieläkään muuta kuin still-kuvia http://www.ford.fi/ie/kuga/-/kuga_intro/-/-/-/-
Ford on kertonut lanseeraavansa Kugan koko Euroopassa 1. vuosipuoliskolla. Onko kellään parempaa tietoa koska tulee Suomeen?
Kuten todettua; VW Tiguan on aika lailla vastaava konsepti. Onko tietoa tuleeko Kugaankin automaattiloota? 4WD-automaattiyhdistelmää ei monella tässä kokoluokassa ole. Jos panisivat Kugaan sen Focukseen tulevan kaksoiskytkinlaatikon niin alkaisi olla meikäläiselle ominaisuudet kohdallaan.
Monkelo kirjoitti:Pitääkö sen Fordinkin alkaa pelleilemään näitä katumaastureita
Eiköhän nämä katumaasturit ole jo nähty ja kiinnostus tulee hiipumaan jos bensanhinta nousee tai verotus rankaisee.
No jos tekevät alumiinistä ja paino alle 1000kg ja 1.4 tdi vois olla järkevä
Jep, mä en diggaa nykytrendiä, että kaikista uusista autoista pitää saada pommisuojia.
Jos joku merkki tekisi kunnollisen pikkuauton, kevyen ja bensapihin, niin luulisi sille olevan paremmin kiinnostusta (vertaa nykyiset kasvavat polttoainehinnat). Kokoluokkaa voisi hakea vanhasta Ministä tai Trabantista. Trabantissa oli muistaakseni kori jostain muovi-liimaseoksesta, joka kesti monet olosuhteet. Nykyajan pikkuautot on vaan tosi rumia, laiskoja ja painavia. Ei tarvitsisi olla kuin 700kg max.
Kyllähän se trabantti kesti varmasti monet olosuhteet (sateet jne..) mutta montakohan tähteä ko. kikotin vetäis nykyajan kolaritesteis? Kyllä ne painot vaan nousee kun pitää olla turvallisempi ja turvallisempi rakenne ryyditettynä sähkövempeleillä. Lentokonealumiinista tehty pikkuauto pikkukoneella olisi luokattoman kallis...
Miksi sitten ihmiset ostavat yhä enemmän vaarallisempia ajoneuvoja, esim. moottoripyöriä? Hiljan kokeilin suosittua CanAm Spyder menopeliä, eikä sekään kovin turvalliselta tuntunut (verrattuna vaikka Miniin). Ei oikein mulle avaudu, että kaikista autoista pitää sitten saada kaiken kolarin kestäviä.
Oma mk6 escortti on ruotsalaisessa tutkimuksessa tuomittu lähes liikkuvaksi ruumisarkuksi, mutta silti niitä näkee paljon liikenteessä. Kuten myös muita vaarallisia 80-90 luvun vaihteen autoja. Luulisi, ettei uskaltaisi ajaa mihinkään, jos turvallisuutta ajattelee; tulee mulle mieleen.
Edit. Nyt kun muistui mieleen, niin olikohan Peugeot vai Citroen, joka 90-luvun perusautoissa käytti joskus muovisia korin osia. Mutta ei tainnut jatkua se kokeilu. Muuten taitaa rajoittua vain kalliisiin urheiluautoihin nämä eksoottiset lasikuitu-muovi-osat.
mun seuraava auto! luin ruåttalaisesta autolehdestä arvostelua. 5 tähteä euro NCAP-testissä, runsaat 6 ja puoli litraa satasella (niin varmaan). volvon 4vetohäklämentit, 6 portainen manuaali, on kyl niin mun näköinen kapistus! heti kun olen maksanut kaikki autohölmöilyni pois (v. 2011) niin rupean kattelemaan noita! sitä ennen koeajoja ja kuolaamista!
Mondeomies kirjoitti:mun seuraava auto! luin ruåttalaisesta autolehdestä arvostelua. 5 tähteä euro NCAP-testissä, runsaat 6 ja puoli litraa satasella (niin varmaan). volvon 4vetohäklämentit, 6 portainen manuaali, on kyl niin mun näköinen kapistus! heti kun olen maksanut kaikki autohölmöilyni pois (v. 2011) niin rupean kattelemaan noita! sitä ennen koeajoja ja kuolaamista!
Ootko huomannu että toi sun txtisi, sopivasti lyhennettynä , on lainattu uuteen Automaa-lehteen?
Kävin tänään ihmettelemässä Kugaa, alta ja sisältä.
Escotar kirjoitti:
Ootko huomannu että toi sun txtisi, sopivasti lyhennettynä , on lainattu uuteen Automaa-lehteen?
Kävin tänään ihmettelemässä Kugaa, alta ja sisältä.
miiitäää? en oo nähny sitä lehtee ku ei tuu mokomaa. pystytkö lähettämään linkin?
Mondeomies kirjoitti:mun seuraava auto! luin ruåttalaisesta autolehdestä arvostelua. 5 tähteä euro NCAP-testissä, runsaat 6 ja puoli litraa satasella (niin varmaan). volvon 4vetohäklämentit, 6 portainen manuaali, on kyl niin mun näköinen kapistus! heti kun olen maksanut kaikki autohölmöilyni pois (v. 2011) niin rupean kattelemaan noita! sitä ennen koeajoja ja kuolaamista!
Issee osti tos parikuukautta sitte diesel tomaatti kugan ja se vie sen 6.5l sadalla... ja aina rupeaa kuola valumaan ku se tulee kotia mun silmään pirun hieno värkki sisältä ja päältä ei ihan niin tilava ku mondeo tosin ja kaksois automaatti vaihtaa niin hienosti ku vain voi vaihtaa... ja vaikka oli pirun liukkaaksi kiilloitettu ylämäki ei saanu michelinin nastoilla sutimaan neliveto toetutettu todella hyvin.
Onkos kukaan kuullut mahdollisesta Kugan faceliftista mitään. Joitainhan spyshotteja löytyy googlaamalla.
Tuleekohan tähän nyky Kugaan enää 1.6 ecoboosteja (edes 2.0 ecoboosteja) ja nykymuodin mukaista etuvetoa jopa? Vai onko seuraava "Kuga" jo tähän uuteen Focukseen pohjautuvaa versiota ilman että tähän edes tulee mitään faceliftiä.
itsellä 5tkm takana Kugalla ja ei voi kun kehua. Tosi pienipäästöinen ja muutenkin hyvä ja vakaa auto, miinuksia jota olen autosta huomannut rengasmelua voisi olla karkealla asfaltilla vähemmän, konepellin avaus, pissapojantäyttö, etupenkkien sivuttaistukia olisi hyvä saada säädettyä leveämmälle(painaa selkää vaikka neuvolassa minut punnitaan) plussia kyllä löytyy vaikka ,kuinka mutta mikä eniten yllätti positiivisesti oli nelivedon toiminta jota epäilin entisen torsenin omistajana, tuntuu että puskemista syntyi jopa vähemmän mitä edellisessä autossa (audi a6 quattro) tosin voi rengastuskin vaikuttaa samoin vaihteiston vaihtuminen automaatista keppiversioon. Etsin ja koeajoin kilpailijoiden kaupunkimaastureita miltei koko talven Crv, forester, tiguan,rav4 ja kävin näitä ajamassa useaan otteeseen ja sitten kerran eksyin rintajoupille koeajamaan Kugan vakuutti koeajo niinpaljon että papereita mentiin kirjottamaan. Kuga on huomattavasti harvinaisempi katukuvassa mita varsinkin Crv ja Ravi syytä siihen en tiedä?? Mutta uutena fordistina olen tyytyväinen uuteen tulokkaaseen ja jotain kehitystä on tapahtumut 12vuoden aikana omistamastani XR3 escortista. toivottavasti auto on jatkossakin yhtä luotettava!
Onko muilla lisää kokemuksia Kugasta? Luin jostain, että Kugalla saa vetää jarrullista kärryä 2100kg, pitääkö paikkansa? Aika paljon noin kevyelle autolle.. Onko jollain kokemuksia esim. vaunun vedosta Kugalla?
STFiesta kirjoitti:Onko muilla lisää kokemuksia Kugasta? Luin jostain, että Kugalla saa vetää jarrullista kärryä 2100kg, pitääkö paikkansa? Aika paljon noin kevyelle autolle.. Onko jollain kokemuksia esim. vaunun vedosta Kugalla?
tais olla 2200kg mitä kugalla sai vetää.saahan mondeollaki vetää 1800 vai 1900 meillä nyt ollu helmikuusta kuga ja 27000km tullu ongelmitta eber ei lähde joskus käyntiin mutta sehän hoituu takuulla ja jos pistää ajastimella ja on joku 30 pakkasta niin se rupeaa liian aikaisin huutamaan sielä ja tyhjää akun mondeos sama homma jos ei oo päivitetty mutta kugaan ei oo päivitystä olemas.
Mitäs kokemuksia löytyy Kugasta?
Ajatellut tuollaista 2.0 dieseliä ostaa käytettynä alle 100tkm ajettuna, onko hyvä ostos vai ampuuko itteään jalkaan?
Onko mitä tyyppivikoja?