Emännän pikkuveli osti noin vuosi sitten itselleen -88 mk4 escortin. Auto on alunperin ollut 1.3 mutta siihen on vaihdettu 1.8 mondeon alakerta ja Xr3i kansi. Nyt auto alkoi käymään kolmella ja kannen irroittamisen jälkeen paljastui että yhdestä pakoventtiilistä oli palanen pois. No nyt kun lähdimme ostamaan uusia osia niin huomasimme että ainakin kansipultit olivat erilaiset kuin Xr3i:ssä. Mitä pultteja/tiivisteitä tuollaisessa yhdistelmässä yleensä käytetään? Nykyään kun varaosaliikkeiden varastosta ei löydy edes 10mm pultteja vaan kaikki on tilattava erikseen, niin ei viitisi arpoa
Eli tässä on kuva kansipultista:
http://i282.photobucket.com/albums/kk270/kalart1/1.jpg
Pultti on hieman pidempi, kierre-osa lyhempi ja kierteetön osa paksumpi kuin motonetistä haetussa Xr3i:n pultissa.
Kuvia kannesta:
http://i282.photobucket.com/albums/kk270/kalart1/2.jpg
http://i282.photobucket.com/albums/kk270/kalart1/3.jpg
http://i282.photobucket.com/albums/kk270/kalart1/4.jpg
Onko ylipäätään 1.6 ja Xr3i:n kansissa mitään eroa?
Lohkosta pari huonoa kuvaa:
http://i282.photobucket.com/albums/kk270/kalart1/5.jpg
http://i282.photobucket.com/albums/kk270/kalart1/6.jpg
Ongelmia Xr3i/1.8 escortin kansirempassa
Re: Ongelmia Xr3i/1.8 escortin kansirempassa
Tuossa koneessa on näköjään cvh:n kansi ja zetecin alakerta eli se on niinsanottu ZVH.
Siihen ei löydy valmiina kannenpultteja, tai no joku väitti että jotkut citikan tai pöson pultit käy, mutta en tiedä tarkemmin. CVH:n pultit on liian lyhyet. Pitiköhän nuiden zvh:n pulttien olla noin 148mm pitkät ja silloin pitää käyttää cvh:n kannenpulttien prikkoja
Itse ostin ihan pulttikaupasta sopivat pultit. Taitaa olla tuo pultti mikä teidän koneessa on ollut myös ihan tavallinen 10.9 tai 12.9 lujuusluokan pultti. Kokeile josko löytyisi jostain pulttikaupasta sopivat jos kierrettä on liikaa niin sitähän saa lyhennettyä.
Koska alakerta on 1.8l voi kannentiivisteenä käyttää 1.6cvh:n tiivistettä.
Siihen ei löydy valmiina kannenpultteja, tai no joku väitti että jotkut citikan tai pöson pultit käy, mutta en tiedä tarkemmin. CVH:n pultit on liian lyhyet. Pitiköhän nuiden zvh:n pulttien olla noin 148mm pitkät ja silloin pitää käyttää cvh:n kannenpulttien prikkoja
Itse ostin ihan pulttikaupasta sopivat pultit. Taitaa olla tuo pultti mikä teidän koneessa on ollut myös ihan tavallinen 10.9 tai 12.9 lujuusluokan pultti. Kokeile josko löytyisi jostain pulttikaupasta sopivat jos kierrettä on liikaa niin sitähän saa lyhennettyä.
Koska alakerta on 1.8l voi kannentiivisteenä käyttää 1.6cvh:n tiivistettä.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Re: Ongelmia Xr3i/1.8 escortin kansirempassa
Täytyypi huomenna käydä pultit etsimässä ja tiivisteet tilaamassa niin saa viikonloppuna auton kasaan Mihinkä momenttiin nuo kannattaa vääntää? Pitääkö vetää niin kuin korjaus-opas väittää että 25+55+90astetta+90astetta?
Kiitoksia vastauksesta!
Kiitoksia vastauksesta!
Re: Ongelmia Xr3i/1.8 escortin kansirempassa
Jos laitat pulttikaupan kovilla pulteilla kiinni niin ne vedetään n. 100Nm momenttiin.
Nuo kiristysohjeet mitkä laitoit on tarkoitettu vakioille venyville pulteille ja nuo kovat pultit ei veny.
Voi kyllä olla että menisi vielä noilla vanhoilla pulteillakin jos ne tosiaan on kovat pultit.
Nuo kiristysohjeet mitkä laitoit on tarkoitettu vakioille venyville pulteille ja nuo kovat pultit ei veny.
Voi kyllä olla että menisi vielä noilla vanhoilla pulteillakin jos ne tosiaan on kovat pultit.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Re: Ongelmia Xr3i/1.8 escortin kansirempassa
Niin ajattelinkin. Jos ei uusia pultteja saa niin laitan vanhat, osa näyttikin ihan uusilta. Kiitoksia!