kaasu jää päälle

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
weapea
Viestit: 17
Liittynyt: 28 Syys 2007 11:18
Paikkakunta: häme
Viesti:

kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja weapea »

kaasu jää päälle ärsyttävästi n 3000 kierrokseen. mistä johtuu? auto on ford sierra -92. eilen auto oli vielä ihan kunnossa ja normaali!!! koitan etsiä aiempia samoja vikoja sivustolta. mutta jos tiedätte, vastatkaa! kiitos. ei voi johtua siitä , että tänään hitsasin helmat kuntoon.. akun miinus oli irti! tosin, kun ajoin hitsaus-pukille, en huomannu moista vikaa.. ärsyttävää! aina jotain. just tuli 17000
km mun ajamana, ostin auton elokuussa 07.
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja tursas »

Tommosta tekstiä löyty haulla kierrokset sierra...Sierrani sekosi :|
viewtopic.php?f=3&t=15013&p=97216&hilit ... rra#p97216
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
cougar
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Huhti 2008 12:03

Re: kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja cougar »

mulla oli vastaavanlainen juttu viime kesänä, kun hitaastaesani kuului "ulvoonta". eli kaasu jäi pääle. mä vain keksin ravistella kaasupoljinta ja muutaman kerran jälkeen se vaan lakkaas, vaikka teboililla sanottiin, että joku laakeri on hajoamassa. :roll:
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Johtuu juuri siitä kun oli se miinuskaapeli irti, (Ihan oikein, niin kuuluukin hitsatessa toimia) niin boksi nollasi itsensä ja vaatii ajoa muutaman kymmenen kilometriä, niin alkaa toimiin taas normaalisti, kun saa kerättyä tarvittavan määrän parametrejä muistiinsa.

Mulla kävi samanlailla kun vaihdoin akkua, huomasinkin vähän pintaruostetta telineen alla ja putsailin pois. Sen aikaa oli akku irti, että boksi tyhjeni, hiukan oli kanssa ihmettelemistä kun auto käyttäytyi kummasti, vaikka ennen toimenpidettä se oli normaali. Heitin pikku lenkin vaihtelevaa ajoa, ja vika häipyi.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja nestori »

Tuohon dokkikoneen "opettamiseen" oli jossain netin syövereissä ohjekin, suurinpiirtein meni niin, että eka kertaa kun starttaat niin käytetään korotettua tyhjäkäyntiä minuutti, tyhjäkäyntiä minuutti ja sen jälkeen ajetaan sen vaihteleva lenkki, mittaa muutama kilometri. Käytännössä toimii kun vedät vaan sitä vaihtelevaa ajoa ekan startin jälkeen. Löytynee googlettamalla, samalla sivulla löytyi vikakoodien selitykset.
Kuga PHEV
Vastaa Viestiin